روايه جسور وجميله الفصل الاول

روايه جسور وجميله الفصل الاول

0 reviews

روايه جسور وجميله 

الفصل 1

أما في داخل الغرفة الصغيرة تجلس فتاة علي الفراش تصرخ وتنوح 

جميلة باكية: ليييه ، ليييه يسبوني ويمشوا دلوقتي أنا ما كنتش عايزة حاجة أنا كنت عيزاهم ، يا رب ليه ، أنا وخدتهم صفاء باكية: يا جميلة يا بنتي اهدي معاهم ليه سابوني لوحدي. هعيش ازاي من غيرهم عشان خاطري ، هاتيلي بابا وماما دست صفاء رأس جميلة في حضنها واخذت تمسد علي شعرها برفق صفاء باكية: بس يا بنتي بس يا حبيبتي ، حرام الي بتعمليه في نفسك دا جميلة: ليه سابوني أنا قولتلهم مش عايزة مش عايزة حفلة عايزة حاجة ، هما ما سمعوش كلامي ماتوا وسابوني ، يا بابااا كدة تسيب جميلة لوجدها هعيش ازاي من فراش جميلة وجلس على حافته مختار بدموع: جميلة ، ما ينفعش كدة يا حبيبتي بابا دلوقتي في مكان احسن وانتي عارفة ال وجة عمها بالصراخ: وسابوني لوحدي ، هما راحوا مع بعض وسابوا جميلة لوحدها ، أنا عايزة اروحلهم عشان خاطري يا عمي مش أنت بتحبني وديني ليهم مختار سريعا: بعد الشر علي يا بنتي امسك مختار كتفيها: جميلة اهدي ، الحقيقة الحقيقة بابامتك خلاص ماتوا الي بتعمليه دا ما فيش منه فايدة دي مش تربية هشام يا جميلة ، باباكي دايما كان بيقولي جميلة ب 100 راجل جميلة بنفسها في حضن عمها جميلة باكية: وحشوني أوي يا عمو مختار بحزن: ربنا يصبرك ويصبرنا ، بينما منزل باب الغرفة أمامه ويصبرنا صدره لم يستطع منع تلك الابتسامة الشيطانية من الظهور علي شفتيه رامي في نفسه: واخيرا يا جميلة الحاجز الي بينا خلاص راح ، الله يجحمك يا عمي ، كنت فاكر انك تبعدها عني اديك اتكلت في ستين داهية وقريب أوي هتبقي ملكي يا جميلة ____________________ علي صعيد آخر كان ينزل علي سلالم المنزل الداخلي بكبرياء لا يليق ال وجمعت ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، وجميلة ، والصغيرة ، والصغيرة ، والصغيرة جلس على طرف طاولة الطعام ساندا عصاه الابنوس السوداء بجانبه وجلس تناول الطعام بصمت جسور بهدوء: سهر سهر سريعا: أيوة يا اخوي جسور: في عريس زين جالي امبارح وقالي انه طالب يدك سهر بانفعال: ما عوزاش قولتلك اني مش هتجوز تاني جسور البحدة: سهر نسيتي جسور بهدوء: واخرتها وياكي يا سهر هتقعدي اكدة من جواز سفر بدموع: ما اقدرش ، ما اقدرش ، جسور: يا سهر انسي بقي بقالك كام سنة الحال دا سهر بدموع: وأنت نسيت مرتك يا اخوي اغمض جسور عينيه بألم: وايه لزمته دا عاد مالك ومالي يا بنت الناس أنا راجل لا هنعس لكن انتي سهر بانفعال: مش هتجوزه يا جسور جسور بجمود: آخرة ما حاصل على مخطط في الرسم التخطيطي ، مخطط ، مكون ، مكون بالخروج من الغرفة ، وهي تبكي: لا ، جسور أبوس ، وهي تبكي: لا ، جسور أبوس ، وهي تبكي: ما عوزاش اتجوز سمع صوت ارتطام قوي بالأرض التفت سريعا فوجدها ساقطة ارضا فاقدة للوعي صرخ باسمها وركض ناحيتها سريعا جسور صارخا: سهر فوقي يا خيتي سهررررر ، يا ام السعد انتي يا ام الزفت دخلت الخادمة مسرعة الخادمة بخضة: مالها الست سهر كفا الله الشر جسور صارخا: شيعي لحكيم الوحدة بسرعة خرجت الخادمة مسرعة تحضر الحكيم بينما اخته بين ذراعيه ذاهبا بها الي غرفتها ________________________________ في شقة جميلة خرجت صفاء بهدوء من غرفتها واغلقت الباب بهدوء مختار: نامت صفاء بحزن: آه الحمد لله حبة عيني مختار من العياط الله يرحمك يا سعاد ، بقولك ايه ياار احنا مش هفعين نسيبها قاعدة لوحدها لازم نخدها تعيش معانا مختار بضيق: ناخدها فين لاء طبعا ما ينفعش ورامي ابنك ، دا أنا مرعوب علي البت منه بعد ما هشام الله يرحمه ، حالتي هتفضلي قاعدة معاها لحد ماتها تتحسن وبعدها هنشوف هنعم ل ايه صفاء: ماشي يا مختار ربنا يصبرها يا رب _______________________________ عودة لسرايا جسور جسور بجمود: خير يا داكتور: الطبيب ما تقلقش حضرتك واضح ان ضغطها علي شوية يا ريت ما ارتش لاي ضغط عصبي خالص جسور: توشكر يا داكتور ، ثم صاحوته الجهوري يا نائمة على الفراش تحدق في السقف ودموعها. صوره للبيع على جسور امسك كف يدها ووضعه علي صدره: ما عوزاش اتجوزه يا اخوي جسور مبتسما: حاضر يا خيتي ما هتجوزيهوش (مشهور يا خيتي ما هتجوزيهوش) هتتجوزيه) سهر مبتسمة: صوح يا اخوي جسور: انتي عارفة جسور السيوفي ما بيرجعش في كلمته ولو علي رقبته احتضنته سهر بسعادة: ربنا يخليك يا اخوي قبل جبينها بحنان: ويخليكي ليا ، اكمل ظهور نادر ظهوره بس تعرفي خسارة والله 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

7

متابعين

26

متابعهم

8

مقالات مشابة