قصة حب احمد وشروق بدايتها الممتعه
قصص حب
قصتنا النهارده عن احمد و شروق
القصة بتبدا
احمد شاب ذي كل الشباب بيحب ويتحب وكل كده احمد طالب جامعي عنده ٢٢ سنه ليه صديق قريب منه اسمه محمد دول مع بعض من الطفوله مشاكل -خروجات - خناقات سوا مش بيسيبو بعض من فتره الحضانه وهما صحاب اوي وبالمناسبة هما جيران بيلبسو لبس بعض بيباتو في بيوت بعض مفيش فرق بنهم لحد الكليه هي ال فرقتهم كل واحد دخل كليه في بلد غير التاني بس بيتقبلو عادي ويخرجو في اخر الاسبوع سوا فا محمد بقا ليه صحاب في الكليه الشيله بنات علي صبيان و احمد برضو كده وكان من شيلة محمد شروق ال قصتها دي واذاي اتعرفت علي احمد في يوم من الايام احمد كان تعبان اوي ومحمد راح له علشان كان تعبان واحمد فرح اوي انه جه وقعدو سوا فا محمد اتصور هو واحمد ونزل الصوره استوري علي الانستجرام وكان باين علي احمد التعب وكان نايم علي السرير فا محمد كان كاتب علي الصوره الف سلامه يا صحبي فا دخلت شروق سالت محمد قالتله هو ماله قالها تعبان شويه فا شروق قالت لمحمد قوله الف سلامه فا محمد قالها قوليله انتي وشروق مكسوفه اصلها معجبه باحمد واحمد معجب بيها برضو بس مش بيبينو لبعض فا شروق دخلت لاحمد بعد محاولات كتير ودخلت تقول لاحمد الف سلامه ورد عليها احمد رد كويس
والحكايه بدات من هنا …
الامور بدات تطور وبقا فيه كلام بين احمد وشروق وتطور الكلام وبقو صحاب اوي وبقا فيه بنهم مقابلات وخروجات سوا ويحضرو اعياد ميلاد بعض ويجيبو هدايه لبعض لحد اما وصلت ان احمد وشروق اعترفو لبعض بحبهم لبعض.
فا عدي بنهم ايام جميله وحلوه اوي وشروق عرفت احمد علي مامتها و احمد برضو عرف شروق علي مامته وبقا فيه بنهم سؤال ديما واحمد بقا يتواصل مع مامت شروق ويسال عليها ويطمن عليها وشروق برضو بتطمن علي مامت احمد وتسال عليها والعلاقه تطورت وبقو يخرجو مع بعض هما ومامتهم وبقا فيه بنهم هدايا ومقابلات وخروجات كتير ويحصل مشاكل ومش بتطور كتير فا يتصلحو علطول ويعدي الايام والشهور ويجي لشروق عرسان يتقدمولها ذي اي بنت في سن الكليه بيجلها عرسان كتير وهي ترفض وباباها يضغط عليها وتزيد المشاكل بين احمد وشروق وهي عايزه احمد ياخد خطوه ويجي يتقدم ويطلب ايد شروق من باباها واحمد فضل يحاول يقنع اهله انه عايز يخطب لاكن اهل احمد يرفضو علشان لسه مخلصشي كليه ولسه طالب ولسه مشتغلشي واحمد فضل يقنع شروق ويحاول معاها انه مش بايده حاجه هو عمل ال عليه وعلاقة احمد وشروق يوم بعد يوم بتسوا لحد اما جه اليوم ال صدم احمد الخبر ال كسره بجد يوم اعلان خطوبة شروق وكان يوم صعب علي احمد جدا وعدي ست اشهر بصعوبه وجه اسوا يوم فرح شروق ال كان بالنسبه لاحمد يوم القيامه واحمد فضل يتفرح ويتابع فيديوهات الفرح وهو زعلان ومكسور وعدي الايام واحمد يدخل حياته بنات وبرضو مش قادر ينسي شروق بقا يشوف شروق في اي واحده تدخل حياته بقا مش شايف غيرها ولا عارف يشوف غيرها سيطرة علي عقله جدا لحد هذااليوم احمد مفيش حد في دماغه غير اسمو صوره شروق ال مش بتفرقه خالص
ال عايز اوصلهلكم في القصه دي ان الشاب لو حب واحده بجد و هذه قصة حقيقية
علشان توصل للشخص ال بتحبه لازم تعمل …
1. الاهتمام به واهتماماته :
اعرف ما يحبه ويهتم به، وحاول أن تشارك في هذه الاهتمامات وشاركه في الاحزان قبل الافراح ، سواء من خلال حديثكم أو من خلال القيام بأنشطة مشتركة.
2. كن صادقًا ومباشرًا:
إذا كنت تشعر بمشاعر تجاه هذا الشخص، فمن الأفضل أن تكون صريحًا وتخبره بذلك بطريقة محترمة ومهذبة.
قضاء الوقت معا :
حاول أن تقضي وقتًا ممتعًا مع الشخص الذي تحبه، سواء من خلال لقاءات مباشرة أو حتى التواصل عبر الهاتف أو وسائل التواصل الاجتماعي.
4. كن داعمًا :
حاول أن تكون دائمًا إلى جانبه وتقديم الدعم اللازم في الأوقات الصعبة، فهذا يظهر اهتمامك الحقيقي به.
5. الصبر :
كن صبور العلاقات تحتاج إلى وقت لتنمو وتتطور، لذا عليك أن تكون صبورًا ولا تستعجل الأمور.
6. الاحترام :
احترم مشاعر الشخص الآخر وحدوده، وتذكر أن الحب يجب أن يكون مبنيًا على الاحترام المتبادل.
هذه الخطوات قد تساعدك في بناء علاقة قوية مع الشخص الذي تحبه.