بنت بتنام وتصحى تلاقي نفسها بقت اجمل بنت ف المدرسه

بنت بتنام وتصحى تلاقي نفسها بقت اجمل بنت ف المدرسه

0 المراجعات

الاولى قالت 
انتي متأكدا يابنتي ان هي دي الاوضه وهي دي المريضه اللي هتعمل العمليه
اتأكدي والنبي الله يباركلك مش ناقصه وجع دماغ دي فيها سجن دي

التانيه قالت ايوا طبعا متأكده بس احنا لازم نخدرها كويس من غير ماتحس بينا ونوديها على اوضه العمليات زي ما الدكتور امر

الاولى قالت طب يالابينا بقى ادخلي يالا 
دخلو الاتنين وحطو مخدر على فم حنين قامت راحت ف النوم اكتر

وبعدها دخلت اوضه العمليات والدكاتره دخلو بعدها وعملو العمليه ليها من غير ما يتأكدو

فاقت حنين تاني يوم الصبح لقت نفسها ف نفس الغرفه 
قالت اصبحنا واصبح الملك لله 
ياااه انا حاسه اني نمت كتيير اوي 
يااه هو انا من امبارح العصر مش صحيت خالص 
وماما ماتصلتش بيا معقوله هي من امبارح ف الشفت 
الناس اللي بيولدو كترو كدا ليه 
يالا الحمد لله

وقامت من مكانها وبصت ف المرايه وفكرتها واحده تانيه 
قالت صباح الخير يا انسه  لو سمحتي هي ماما مجتش سألت عليا 
طول الليل ولا ايه 
يانهاري دي بتتكلم زي بالظبط الله دي تبقى قريني دي ولا ايه 
لاحول الله ياربي انا مالي دخلت فري فاير كدا طب دا احنا حتى ف عز الظهر اكونش بحلم

قربت حنين ولمست المرايه وقالت 
لأ دا بجد دا بحق وحقيقي 
يعني ربنا استجاب لدعائي وبقيت جميله فعلا 
ياسبحان الله ازاي دا حصل  
دي مامي هتفرح اوي 
اي دا ياخبر دا انا اتأخرت عالمدرسه اوي لازم امشي فورا احسن بعدين 
يلغو دوري من العرض

وخدت بعضها وخرجت ورحت عالحسبات وقالت 
لو سمحتي دكتوره رغدا حسام فين لو سمحتي 
الموظف بصلها بإستغراب 
قالتله هههه يوه انت مش عارفني انا حنين بنتها 
قالها ايوا افتكرتك دكتور رغدا خلصت شغلها  مشيت من بدري وكانت بتدور عليكي ومستعجله

حنين قالت طيب شكرا

حنين اتصلت بأمها وقالت 
مامي انا اسفه اوي بس ارجوكي تيجي عالمدرسه بسرعه لاني لازم اخد دور واتأخرت اوي ولو حضرتك مجتيش، حلمي هيدمر ارجوكي تعالي بسرعه وساعديني

الام قالت انا مش مسؤوله عن تصرفاتك واهمالك ياحنين امبارح دورت عليكي كتير اوي وانتي اختفيتي انا من امبارح وانا على  اعصابي  تعبانه مكنش عارفه اعمل حاجه بسببك انتي كنتي فين 
انتي لعبتي بأعصابي


حنين قالت انا اسفه يامامي بس  ارجوكي مش وقته ابدا الكلام دا ارجوكي تعالي معايا المدرسه بسرعه

رغدا قالت طيب طيب سلام انا رايحه المدرسه

عدى شويه وقت وكانت حنين ف المدرسه 
الام قالت اي دا انتي شكلك اتغير كدا ليه انتي بقيتي واحده تانيه

حنين قالت شوفتي ياماما معجزه 
انا بقيت واحده تانيه 
ياااه اخيرا ربنا استجاب لدعائي انا فرحانه اوي يامامي

الام كانت مستغربه ومش داخل دماغها انها نامت وصحيت كدا

دخلو المدرسه وراحو المسرح 
نجاه كانت تعبانه اوي مع شاهندا اللي مش عارفه تمثل 
بقت تقول مش كدا ياشاهي كدا غلط التمثيل مش كدا باين اوي انك بتمثلي انا عايزه الناس تصدق

شاهي قالت خلاص يامس بليز خلينا نعيد مره كمان

المس قالت لحد امته بس يا شاهي دي سابع مره نعيد وزمايلك اللي مشاهدهم وراكي زقهو

رغدا قالت كب ومحيره نفسك ليه كدا طالما عندك الحل ومعاكي ممثله شاطره زي حنين

نجاه لسه هاتقول حنين متنفعش راحت اتفجأت بشكلها الجديد 
قربت منها وقالت 
اي دا يادكتور هو انتي عملتي فيها ايه دا شكلها اتغير تماما دا ولا كأنه سحر

الام قالت الجمال الحقيقي هو جمالالروح يا استاذه دا غير ان بنتي اصلا موهوبه

شاهي قالت اكيد هي حاطه نيكب كتير علشان تداري عيوبها انا متأكدا

رغدا جابت منديل ومسحت وشها وورت زمايها وقالت 
المنديل نضيف اهو بس ياشاهي لازم
تعرفي ان ربنا اذا اراد شيئا ان يقول له كن فيكون

نجاه قالت دي حتى لو عامله عمليات تجميل كانت هتاخد وقت علشان تشفى انا حاسه ان دي معجزه 
خلاص انا قررت ان حنين هي اللي هتاخد الدور ودا مش بدافع الجمال بس لا دا لأن حنين موهوبه عن شاهي 
وكمان انا حابه اغير ف المسرحيه واقول ف الاخر رساله ان الجمال الحقيقي ف الروح والقلب مش ف 
ملامح الوش ونقاء البشره

شاهي اضايقت جدا وسابت المكان ومشيت 

 

هنكمل المقاله الجايه تابعوني 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

4

متابعين

6

متابعهم

6

مقالات مشابة