حب اعم ( اسيل )

حب اعم ( اسيل )

0 المراجعات

بارت 2 

اسيل و هي قاعدة على المكتب بتعها بتدخل عليها بنت جميله لبسها مفتوح 

البنت : انا غدير جاي اعمل انتر ڤيوا

اسيل و هي بتبصلها من تحت لفوق : ااه اهلا اتفضلي بس لما البنت الجو تخلص

غدير : اوكي 

بعد ما البنت خرجة دخلت غدير 

اسيل : اتفضلي

غدير : مرسي 

علي : اتفضلي

علي بيبص ل اسيل لقها بتبص ل غدير من تحت لفوق ضحك عليها

علي : اسيل ممكن تتفضلي 

اسيل ………… 

علي : اسيل يا اسيل 

اسيل : ايو حاضر تك بتكلمني 

علي : كت سرحان في اي

اسيل : لا ابدا ولا حاجه

علي : طيب تقدري تمشي 

 اسيل : حاضر

اسيل خرجة من المكتب لقت ملك قاعدة بره 

ملك : مالك القمر شكله مضايق 

اسيل : مافيش 

ملك : بجد و انا كدا هصدق  

اسيل بعصبية : ملك مافيش حاجه

  ملك : طيب طيب اهدي خلاص بس قليلي المزة الدخلة تعمل انتر ڤيوا

اسيل : مالها زفته 

ملك و هي بتضحك : لما انتي مش طيقها كدا و هي لسه ما شتغلتش معانا امال لما تشتغل

اسيل : ملك انتي عاوز اي 

ملك: عوز اقول اني اتاكدة انك فعلا بتحبي استاذ علي

اسيل : ملك ممكن تطلعي بره شوف شغلك 

ملك : ماشي بكرة تتأكدي بنفسك وبعد كدا ملك خرجة من المكتب

اسيل في نفسها ياترا معاها حق فعلاً

بعد كدا غدير خرجة من مكتب علي

اسيل دخلت عند علي 

اسيل : قبلتها 

علي : هي مين 

اسيل : غدير 

علي : ااه كويسه دا غير أنها حلوه 

اسيل : والله

علي : ااه والله

اسيل بصة ل علي بجدية و قالت : أمم يعني عجب حضرتك و كمان شيفها حلوه مش كدا 

علي : ااااا …قاطعة اسيل 

اسيل بعصبية :  ااا اي انت مش شايف هي لبس اي و المياعه ال هي فيها ولا حضرتك مش شايف ده

علي : اسيل اهدي في اي انتي كويسه

اسيل بعد ما فاقة  : ااه لا انا. …… انا اسفه بس ممكن امشي لاني حاسه اني تعبانه 

علي : ااه اتفضلي

اسيل : شكراً 

بعد ما اسيل مشت 

علي : ياترا ال في دماغي صح بكر نتأكد 

اسيل روحت البيت 

الام : مالك يا حبيبتي جاي بدري ليه 

اسيل :  مافيش حاجه انا بس عوزة انام 

الام : طيب مش هتتغدي 

اسيل : لا ماليش نفس

بعد ما دخلت الأوضة وقفت قدام المرايا 

اسيل ل نفسها : اي العملتي ده غبيه ياترا بيفكر فيا ازاي الوقتي 

عند علي في ڤيلتوا  : ياترا في اي و لي عملت كدا

حازم صاحب علي : هي مين دي 

علي فاق من سرحانوا  : مين 

علي : ما فيش حاجه

حازم : عليا انا برده يعني مش اسيل مثلاً البتفكر فيها يا بني قلها عشان ترتاح ( حازم اخو علي عنده 30 سنه بس هو محامي حلو بشرة خمرية و عيونه سوده بس عسول ) 

علي : لما اتاكد الاول هي بتحبني ولا لا 

و في صباح يوم جديد كل نزل شغلوا  و غدير خلاص بقت في المكتب ولبسها الملفت ديما 

غدير في مكتب علي توري الشغل قريب من بس هو مش معاها اصلا 

اسيل دخلت شافت غدير قريب من علي اتعصبت ودخلت مسكت غدير من أيدها وزقتها بعيد عن علي

اسيل بعصبية : ممكن تعدي بعيد و تقولي ال انتي عايزاه احنا في المكتب و ياريت تراعي ده و ياريت كمان تلبس لبس مقفول شويه انا عرف ان دي حريه شخصيه بس على الاقل في الشغل الان دا لبس كباريه 

علي قاعد على المكتب بيضحك و بتفرج على اسيل 

غدير راحت نحيت اسيل و تمد ايديها تضربها بلقلم اسيل مسكت دراعها و لفتوا ورا ضهرها 

اسيل بعلو صوتها  : اياك تاني مره تقربي منه كدا و اياك تمديد ايدك تاني لأن المره الجايه هكسرها انتي فاهم يا حلوه زقتها بعيد 

اسيل : يلا برا 

غدير بتبص ل علي : استاذ علي مش شايف الهمجي دي بتعمل اي علي مش سماعها اصلا

اسيل بصوت عالي سمع المكتب : بقولك برا 

غدير خرجة و المكتب كل بيبص عليها

اسيل بتبص ل علي نظرة شر  ياترا هتقول اي ل علي و هتعمل معا اي و اي الهيحصل كل ده هنعرفوا 

في بارت 3

 باي و اشوفكم على خير الي اللقاء 

 

 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

4

متابعين

8

متابعهم

5

مقالات مشابة