قصت حبي مع الكانسل

قصت حبي مع الكانسل

0 المراجعات

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
قصتي بدأت وانا في سن 21سنه انا محمد وانا بحب واحده جرانا اسمها اسماء عمرها 21نفس عمري وانا وهيا بنحب بعض لدرجه فوق الخيال بدايت قصتي انا واسماء جيران وانا وهيا كنا بروح الكليه  سوا واحنا رويحين كنا دائما نحكي عن مشاكلنا وعن للحظات الحلوه الي في حياتنا لحد اما في يوم احنا ومشين وبنحكي كا العاده ويجي واحد بي عربيه ويعاكس اسماء فرحت انا ماسك قالب وكاسر غذاذ العربيه واول ما العربيه وقفت وصحبها نزل منها رحت ماسك في طبعن هوه مكنش لوحده في العربيه كان هوه وأصحاب مسكوني تكوني حتت كتله مختهاش في حياتي وببص لقيت أسماء بتعيط عليا طبعن والدم بينزل من دماغي جات الناس اخدوني علي المستشفي طبعن اخت غرذ ودراعي اتجبس فا اسماء جات وسندتني عشان تروحني واحنا ومرحين لقيتها بتقولي هوه أنته بتغير عليا اوي كده مكنتش اعرف لا بس عجبتني يا عم روميو فرحت ضاحك وقلت لها يا بنتي الي يفكر يبصلك كده انا أكلة بي سناني راحت ضحكت وقلتلي مهو واضح وهوب وصلنا البيت امي شفتني قعتت تصوت وانا عمال أقلها مفيش حاجه لحد اما جه ابويا وأبو اسماء وان اسماء وبيسالوني ايه الي حصل رحت قلتلهم مفيش حاجه دا انا وقعت راحت اسماء قالت لا يا بابا ده في شباب عكسوني ومحمد اتخانق معاهم وهما الي عملو فيه كده ابو اسماء تعرف مين العيال دوله يا محمد انا لا معرفهمش والله ابو اسماء طيب يا ابني بس دا أنته طلعت دمك حامي اهو لا راجل يا ابني كده انا هبقا مطمن علي اسماء طول ما هيا معاك قلت طب هوه أنته مكنتش مطمن وهيا ومعايه ولا ايه ابو اسماء يعني مش اوي هههههههه وضحك يلا  نستاذن احنا ابويا علي فين خليكو قاعدين ابو اسماء عشان معانا اشويه حجات هنعملها كده واجيلك تاني ابويا مع السلامه ابو اسماء سلام وانتي يا اسماء خليكي مع محمد يا بنتي يمكن يحتاج حاجه اسماء حاضر يا بابا مشيو العيلا مفضلش غير انا وامي واسماء امي دخلت المطبخ عشان تحضر الغدا وانا نايم علي السرير. واسماء قاعده جنبي وبتقولي عارف يا محمد اول مره اعرف انك بتخاف عليا اوي كده قلتلها وانا معايه مين غيرك اخاف عليه دا انتي القلب يا بت هيا  يا سلام طب اقلك علي حاجه قولي أن انا لما بكون معاك يا محمد بحس بي الأمان ومبكونش خايفه من حاجه طول ما أنته معايه
انا .يارب دايما تكوني بي امان واكون دايما معاكي يارب 
أسماء. انا بحبك اوي وعمري ما هبعد عنك مهما حصل 
انا ولا انا يا حبيبتي عمري ما هبعد عنك ابدا ابدا ابدا
اسماء قربت مني وحضنتني وقالت ربنا ما يحرمني منك وبعدها الباب خبط امي جايبه الاكل اسماء عنك يا طنط هاتي الاكل انا هاكله
امي خدي يا بنتي ربنا يجبر بخاطرك يا بنتي ويديكي الي بتتمنيه 
اسماء امين يا رب حطت الصنيه علي السرير وبدأت توكلني بي اديها فا قلتلها تعرفي أن الاكل طعمه حلو اوي انهارده 
اسماء. لا والله ليه كده 
انا . عشان انتي الي بتوكليني بي ايدك يا حبيبتي 
اسماء.يلا يا عم علي الله يطمر  ههههههههه
انا. مانا مضروب بسببك اهو 
اسماء. ايوه صح افتكرت فاكر السلسله الي أنته كنت جيبهالي ومكتوب عليها اسمي واسمك
انا اه كلها
اسماء من سعت ما دتهاني وانا لابساها عشان كل ما بتوحشني ببص فيها 
انا قلبي يا ناس طب اقلك ايه الحلاوه الي انتي فيها دي قمر يا ناس قاعد جنبي 
اسماء بس يولا متعكسنيش يا بابا عشان بتكسف الله 
انا يا حلوتك وانتي مكسوفه يخلاثي عليك 
بعدها الباب خبط انا ادخل احمد صاحبي جاي يطمن عليا اعز اصحابي زي الاخوات بي الظبط 
ااحمد . الف سلامه عليك يا ابو الصحاب بس روقو عليك خالص ههههههههه
انا أنته جاي تسأل وتطمن ولا جاي تشوفني اترق عليا ولا لا
اسماء. لا جاي يشوفك اتروق عليك ولا لا ههههههههههه
انا والله انتو الاتنين رخمين يلا يابت روحي عند امي عشان عايز احمد في كلمتين مهمين 
اسماء حاضر هسبكم عشان تكلموا بنات برحتكو أصلن احمد ده هيفسدك 
احمد. علي اساس ايه دهوه الي بيجيب ارقام البنات ههههههههه
اسماء. لا والله أنته بتتكلم بجد 
انا يا بابا بي يهزر 
احمد. متصدقهوش هههههههه لا والله بهزر هوه بيحبك طب هوه يقدر يعيش من غيرك 
اسماء طب اسبكو عشان تقولو الكلمتين المهمين  طلعت وقفلت الباب 
انا حجزت معاد عند الدكتور عشان اشوف ايه الصداع المستمر ده والدوخه دي 
احمد ايوه حجزت ومعادك بكره انا هاخدك وأوديك بس يا عم متقلقش يعني مفيش حاجه
انا أن شاءالله يا صاحبي 
احمد طب أنته ليه مش عايز تعارف اسماء باي حاجه
انا عشان متقلقش عليا أنته عارف انا وهيا بنحب بعض من واحنا صغيرين 
احمد  يلا ربنا يسعدكو يارب عقبال ما افرح بيكو كده واشفكو منورين الكوشه 
انا امين يارب
احمد امشي انا عشان ابويا عوزني 
انا طب خلاص روح أنته بس متنساش معاد الدكتور بكره 
احمد  خلصانه يلا سلام وصل عند الباب اقلك خلي بالك من نفسك لا ياجو يضربوك هنا هههههههه
انا يلا امشي ياض هههههههه 
هوه طلع من هنا وجات اسماء اقلك يا عم روميو انا هروح وهاجي تاني عايز حاجه اجبهالك وانا وجايه
انا لا بس خلي بالك من نفسك يابت ولبسي واسع خلاص 
اسماء ماشي يا قلب البت يلا سلام
ومشيت اسماء وانا نمت وصحيت علي العشاء كده تقريبا واول ما فتحت عيني لقيت أسماء قاعد جنبي وبتبص عليا وبتلعب في شعري 
انا صباح الورد والياسمين على عيونك الحلوين
اسماء. صباح ايه قول مساء الخير احنا بقينا العشاء كل ده نوم 
انا اصلي تعبان ومنمتش كويس امبارح
اسماء  اه قلتلي ومنمتش كويس ليه أن شاءالله الله الي واخد عقلك يا استاذ 
انا . هوه في غيرك يا جميل واخد عقلي بعيونك الحلوين دول ومتبصليش كده عشان بدوخ من نظراتك الحلوه ديه
اسماء. ايه الكلام الحلوه ده عارف يا محمد شكلك حلو اوي وانته ونايم ياريتك كانو ضربوك من زمان عشان اشوفك وانته ونايم كده 
انا . لا والله طب قومي من جنبي يا بت 
اسماء. خلاص يعم بهزر معاك انا همشي عشان ماما متاخرش عليها يلا خلي بالك من نفسك
.انا . ماشي خلي بالك من نفسك وهيا وطالعه بره الأوضاع نديت عليا اسماء
هيا ايه في حاجه ولا ايا 
انا بحبك
هيا وانا كمان بحبك يلا باي 
هيا مشيت وانا قمت  اخت دش ورجعت علي الاوضه وانا حاسس بي صداع هيفرتك دماغي ودوخه اخت برشامه صداع ورجعت اكمل نومي وانا بفكر في اسماء امتا بس هيتقفل علينا باب واحد بس يارب متعرمنيش منها أبدا وانا وا بفكر رحت في النوم وصحيت علي الساعه11 طلعت دخلت الحمام واخت دش وطلعت وقلت لامي حضريلي افطار وفطرت واخت البرشام الي كتبهولي الدكتور ورحت عملت نسكافيه ولقيت احمد صاحبي بيخبط علي الباب فتحتله ودخلت وقلي يلا عشان نروح لدكتور طلعنا انا وهوه ورحنا عند الدكتور قعدنه في ساحه الانتظار وأحمد بيكلمني وبيقولي متقلقش يا صاحبي أن شاءالله مفيش حاجه
انا أن شاءالله يا صاحبي اقلك عملت ايه مع البنت مي الي أنته بتحبها صح 
احمد خلاص يا عم كلها سنه وهنتجوز عقبالك كده 
انا . ان شاء الله يا حبيب اخوك
فجاه الممرضه ندهت عليا دخلت وقلت لي احمد استناني هنا ودخلت انا قلت لدكتور علي الصداع وادوخه وطلب مني تحليل عملت التحليل ودخلت له تاني 
الدكتور. تعالا اقعد يا محمد 
انا تمام يا دكتور هيا التحاليل فيها ايه 
الدكتور بص يا ابني كله بي ايد ربنا وربنا مقدرلنا كل حاجه هتحصلنا واحنا منقدرش نعترض علي علي حكمه ربنا 
انا . متقلي يا دكتور في ايه ومتقلقنيش اكتر من كده 
الدكتور . انا هقلك انا يبني مريض بي كانسل وأيامك في الدنيا معدوده عشان الحاله متأخر جامد 
انا وانا في حاله ذهول مفيش اي حل يا دكتور 
الدكتور . للاسف 
انا بعد اذنك طلعت بره الغرفه وأحمد صاحبي مستني بره احمد بيقولي ايا يا محمد الدكتور قلك ايه انا وانا ماشي ومش راضي ارد عليه وهوه عمال يكلمني وانا مش برد لحد اما وصلنا البيت طلعت ودخلت الاوضه وانا عمال بفكر ببص في التلفون لقيت أسماء بترن مردتش ارد عليها وانا بفكر طب انا ايامي معدوده وخلاص هموت بعد يومين نمت وصحيت تاني يوم لقيت أسماء عندنا في البيت وبتسال عليا  اول ما شفتي جريت ايه يا محمد برن عليك من امبارح مش بترد 
انا  انتي عايزه ايه 
اسماء  مالك يا محمد بتكلمني ليه بي الطريقه دي 
انا . اقلك مش عايزك تاني في حياتي
اسماء.. ايه الي بتقوله ده وهيه بتعيط أنته بتهزر صح 
انا .لا مش بهزر بتكلم بجد 
اسماء. تصرخ وتقول وراح فين اتفاقنا مش هنكمل بقيت حياتنا ومش هنبعد يوم عن بعض وهنفضل سوا لحد ممتنا 
انا .. انا من حبك خلاص مليت خلاص زهقت انا واستكفيت  مش هننفع تاني لبعض العديد عاني وتنسي ياريت 
انا بقلها الكلام ده وقلبي بيتقطع من جوه وهيا شكلها وهيا بتسمع الكلام يقطع القلب ويقطع قلبي عشان انا بخاف عليها من الهوا 
اسماء . مشيت خلاص ماشي وهيا مكسوره يعيني ومين يدويها والانهيار مستولي عليها مش متخيله الحيا من غيري 
انا دخلت اوضتي وقعت اعيض وقلبي بيتقطع علي اسماء رحت كتبت جواب بكتبه بي الدموع وغلفته ورنيت علي احمد وجه احمد  بيقولي ايه محمد مالك وبتعيط ليه 
انا اقعد واحكيلك قلتله اني عندي كانسل واديته الجواب وقلتله اول لما اموت رن علي اسماء واديها الجواب امانه في رقبتك 
احمد وهوه والدموع في عنيه حاضر يا صاحبي وراح حضني وبيقولي لو في حاجه في أيدي هملهالك يا صاحبي بس عايز اقلك انك كنت اعز صاحب ليا لا مش صاحب أنته كنت اخويا والله
انا  وانته يا احمد أنته والله كنت اخويا يلا روح بقا أنته  
ومشت احمد وانا يوم في التاني  والمرض مسك في جسمي لحد اما مت

اسماء .ازاي محمد يقولي كده هوه خدعني بكل كلامه ليا عدت ايام واسبوع وانا عايشه وقلبي مكسور ويحاول افرح وإداري بس قلبي اصبح بور  وفجأة لقيت تلفوني بيرن رديت وقلت الووو وفجأة واحد بيرد وبيقولي يا اسماء انا احمد  صاحب محمد  قلت أنته عايز مني ايه 
احمد ..انتي ليكي معايه امانه معايه جواب لازم تشوفيه

اسماء . بنظري صاحبك خان ومن قلبي شلته مات وغلب
احمد .. طب ممكن نتقابل عشان اديلك الجواب 
اسماء حاضر سلام    رحت أقابله وانا قلبي موجوع وكنت فكراها فرصت رجوع ومسكت الجواب وقمت فتحاه وا الورقه. دأبت من الدموع مكتوب فيها اصعب كلام 
اشتقت ليكي بعد السلام وحشاني جدن يا حبيبتي اتمنا انك تكوني تمام قلت كرهتك وعمري ماقدر قدام صورك انا كنت بسهر بعدي ده كان خوف عليكي اصلي كنت مريض بكانسل كنت معاكي بي الفرحه بطير كنت دائما عليكي بغير كنتي دنيتي واملي بس الموت ملهوش كبير من فترة عرفت بي النهايه مردتش اجرحك معايه بجد انا حبيتك وعشقتك انتي كنتي كل منايه البسي الابيض عليا متعيطيش يا نور عنيا بكره في الجنه هنتقابل والله يسعدك في الدنيا دايه

وانا قريت الجواب وانا قلبي بيتقطع من جوه حبيبي خلاص مات وسابني طب ازاي كان موجوع وانا مكنتش حاسه بيه وانا منهاره من العياط 
النهايه يارب تكون القصة عجبتكم ولو عجبتكم اكتبولي في كومنت

وقلولي اكمل ولا لا
 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

3

متابعين

2

متابعهم

1

مقالات مشابة