ماما لو سمحتي أفتحي الباب الجزء الثالث

ماما لو سمحتي أفتحي الباب الجزء الثالث

0 المراجعات

هناااك شخص يتحدث على الهاتف…محمود: ماشي يا استاذ والله لوريك
رد عليه صديقه التافه بهدوء: لو لقتني يا بتاع سوسو كوارع
محمود بضيق: آسر إتلم والله معد أحكيلك على حاجهضحك آسر بهدوء قائلا: خلاص ياعم المهم هنتقابل امتي فيه موضوع مهم جدا لازم نتكلم فيهتنهد محمود قائلا: متقولش بخصوص الشركه_لما اقابلك نتكلم_طيب يلا سلام سلام ياسوسوثم أغلق الهاتف سريعا فقال محمود بضيق: والله يا آسر الكلب لعرفك بقي انا بتاع سوسو كوارع يا كلب الكلاب لما اشوفك

*****************
لنعود الى منزل ماما مروه

ذهبتاتجه زياد نحوها وقال بحنيه: ايه الى صحاكي دلوقتي في حاجه سيدرا لترتدي الملابس المكونه من بنطلون اسود جينزل واسع وعليه بلوزه صوف صفراء وصففت شعرها ديل حصان كعادتها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­
خرجت من الغرفه لتطل عليهم بجمالها الخلاب فنظر لها زياد بحب كبير سعيد جدا فحبيبته تكبر يوم بعد يوم أمام عينه منتظر هذا اليوم الذي تكتب على إسمه..
وقفت نور متجها نحوها ثم مسكت يداها ولفتها: ايه الحلاوه دي مكنتش اعرف انك حلوه كده

مروه بود: حلوه اوي عليكي يا سو
لم ينطق زياد ولو بحرف فظل ينظر اليها

إبتسمت سيدرا متحدثه بثقه: مش الهدوم الى حلوه انا الى حلوه

صفقت نور بقوة قائلة: يا جامدهانصرف زياد دون أن يودع أحد فكان يظهر علي وجهه نظرات الضيق، لتقول سيدرا بتسأل: هو زياد ماله يا طنطأجابت مروه: ملهوش يا بنتي روحوا انتو درسكم
ثم انصرفوا متجهين إلى مقر الدرس…قاطعته سيدرا وهي تلحق بيه قائله: في ايه يا زيادتوقف زياد ثم نظر لها وقال: مفيش يا سيدرا روحي دروسك انتي وام أربعه واربعين الى جنبك ديضربته نور على كتفه قائله: انا ام أربعه اربعين يا نخلهحركت سيدرا رأسها بملل وقالت: لاء كده كتير انا همشي وانتي لما تخلصي حصليني
___________________احد المطاعم الفخمه في الزمالك..

كان محمود ينتظر اسر الذي تأخر كعادته فتح هاتفه لكي يسليه قليلا…
وصل آسر إلى المطعم ثم دلف إليه، ابعد الكرسي لكي يجلس عليه وهو يقول: اهدي كده من غير نرفزه والله غصب عني الطريق زحمه
محمود وهي يشده من ياقطه: مش هحسبك على دي هسبحك على سوسو يا خفيف الظلبعد آسر يداه عنه وهو يبتسم ببلاهه: خلاص المسامح كريممحمود: لاء بخيل يا سكرآسر وهو يحاول أن يمثل العصبيه: والله اتضبط كده واعرف انت بتكلم مينمحمود وهو ينظر له نظره ساخطه: عليا عموما قولى ايه الى حصلآسر بجديه: خالد بيه عايزني اشتغل فى الشركه وكمان هشتغل المدير وانا اصلا معرفش اي حاجه عن الشغل ده ولاء والكبيره قدامي 3 شهور لاما هروح بمزاجي او غصب عني

إبتسم محمود بتشفي: اخيرا حد هيعرف يهدك يا شيختحدث آسر بإزدراء: مش بهزر واللهتنهد محمود مردفا بهدوء: اسمع كلام جدك وجرب لو محبتهوش خلاص بس ادي لنفسك فرصه يا نظر له آسر بغضب قائلا: انا جاي احكي لمين غور من خلقتي
محمود بضيق: لاء يا اخويا والله حساب سوسو لسه مجاشبعدما انتهي الدرس عند سيدرا ونور
سيدرا بجديه:انا همشي من المنصوره
نور بغضب:متعصبتيش هتمشي هتروحي فين
سيدرا: هروح القاهره اشتغل هناك
نور بحزن: هتسبيني يا سيدرا
ضمتها سيدرا وهي تقول: مستحيل انتي غبيه اسيب عملى الاسود.نور ببكاء: متسبنيش هي سبتني متسبنيش انتي كمان
ربتت سيدرا علي ظهرها قائله: مستحيل اسيبك يا حبيبتي انا هسافر لحد ما السنه الجايه تبدأ وهجي تاني وهتصل عليكي وهجي زياراتنور:وانتي هتعرفي تسافري ازاى وفين
سيدرا: نور انا اتفقت مع زياد وهو هيشوفلي شغل
نور: اتفقي مع زياد امتهفلاش باااك….
استيقظت سيدرا ليلا من نومها فكانت تريد ماء ثم لاحظت وجود زياد
سيدرا:احمماتجه زياد نحوها وقال بحنيه: ايه الى صحاكي دلوقتي في حاجه

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

53

متابعين

18

متابعهم

1

مقالات مشابة