ماما لو سمحتي أفتحي الباب الجزء الخامس

ماما لو سمحتي أفتحي الباب الجزء الخامس

0 المراجعات

في فيلا الجراحي

جيلان وهي تشد في البنطالون الخاص به فهو طويل جدا وهي قزمه
جيلان: بليز يا اثر بليز
ركع آسر على ركبتيه لكي يصل الى طولها: يا حبيبتي مينفعش
جيلان: اثر انا هلوح بعد شهر ونث لثه (شهر ونص لسه)
اسر: مينفعش يا روحي هتقعدي اسبوع بره البيت ازاى
جيلان وهي تضمه لكي يوافق على طلبها: اثر بليز مترفضليش طلب مس انا بحبك وانت كمان بتحبي لازم توافق ثم قبلته من خده
اسر وهو يحسس على مكان القبله: لاء دا انا كده هضعف خالصاسر:معلش مش فاضي نعوضها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­
_لاء كده كتير كل شويه نعوضها انا كده هزعل بجد
اسر في سره استغفر الله العظيم يا رب: معلش انا تعبان شويه بس ومحتاج اريح نتقابل بكره
ثم أغلق الهاتف سريعا دون أن ينتظر اجابت هذه الحيه
– ماشي يا اسر والله ما هسيبك ولتكون ليه لأما مش لحد تاني

ستوووووب كده

الحيه الصفراء(دارين محمد): فتاه في الرابعه و العشرون من عمرها مدلعه جدا من قبل عائلتها لديها جسد رشيق جدا وطولها جميل و لديها شعر اشقر يصل إلى نصف ظهرها وعيون سوداء تحب اسر كثيرا منذ أن كانت طفله فهي إبنت عمه وهذا هو السبب الوحيد الذي يجعب آسر يتحمل تناحتها

في بيت ماما مروه

كان زياد يجلس مع والدته ثم وقف بهدوء عندما سمع طرق الباب
نور: اعوذ بالله

 

سيدرا: هدو الفولت ده شويه
ثم أكملت سيدرا وهي تتلاشى زياد وتتحدث دون أن تنظر له: ابيه زياد عملت ايه في موضوع الشغل
زياد في سره… اللهم اعطيني الصبر والله اقوم اتغدغها في ايدي: كل خير يا حبيبت ابيه
نظر له الجميع بصدمه ثم تابع

زياد: اختي حبيبتي جبتلك احلى خبر فى الدنيا
سيدرا في سرها… لاء دا هو مش ناوي يجبها لبر: ايه يا ابيييه
ثم تحدث زياد ليهتف بكل تفاصيل الشغل
سيدرا وهي تفكر بعمق: طيب مفيش حل للسكن
مروه: سكن ايه يا بنتي انتي هتروحي القاهره ازاي
سيدرا: عادي يا طنط ابيه زياد

زياد وقد بدا أن يظهر عليه علامات الغضب: نعم يا اخه
غضبت سيدرا كثيرا من هذه الكلمه: ابيه لو سمحت متقولهاش تاني
زياد: ليه بتتعصبي منها
سيدرا بعصبيه تلتمس بعض البرود: انا موافقه على الشغل

****************
في فيلا الجراحي

خالد بغضب: اسر بيه فين يا حيوان
سعيد بخوف وهو ينظر إلى الارض: معرفش والله يا باشا هو مشي من الصبح ومقلش هو رايح فين
خالد بغضب: طيب امشي يلاذهب سعيد ثم انطلق خالد الى غرفته قائلا بتفكير: يا تري يا اسر هتروح زي كل مره
ثم اكمل بحزن: ليه كده يا بني اخر مره قعت شهر حرام عليك يا بني واللهظل الجميع صامت من هذه الفتاه التي هي روح الكل كيف سيعشون الحياه بدونها كيف ستعيش نور بدونها فهي صديقتها الوحيده كيف سيعيش زياد حياته دون هذه المشاكسه حبيبته التي يعشقها بكل تفصيلها كيف سوف تتعود مروه على غيابها فهي تعتبرها نور بحزن كبير: انتي اكيد بتهزري هتمشي وتسيبنا ازاى سيدرا انا مليش غيرك
سيدرا بحزن: نور اهدي بس كده هو انا ماشيه دلوقتي
وقف زياد من الصاله ثم اتجه نحو غرفته وظلت سيدرا تنظر لأثره بقلق..
سيدرا في سيرها انا هدخل وإلى يحصل يحصل: عن اذنكو انا هدخل لزياد
ذهبت سيدرا الى غرفه زياد ثم قفلت الباب فنظر زياد خلفه ليري سيدرا واقفه و…….

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

53

متابعين

18

متابعهم

1

مقالات مشابة