رواية أنا والمدمن الفصل 16 والاخير

رواية أنا والمدمن الفصل 16 والاخير

0 المراجعات

_لا لا لا انا اسف عشاني قومي 
خدها ع المستشفى 
_ها ي دكتور مالها؟؟؟؟ 
=اي ده غيبوبة سكر 
حطولها محاليل بسرعه
_غيبوبة سكر؟؟؟؟ ازاي بس
=بسبب زعل شديد و الواضح ان مفيش التزام ف الدوا و مكلتش حاجة 
هي كانت بتاكل معاه بتستناه 
_لا عشان خاطري لا اعمل اي حاجة
قعد يلوم نفسه 
اتصل ع والده ووالدها 
_بنتي؟؟ غيبوبة؟ انت عملتها ايه انا جايلك 
وصل محمد و خايف ع بنته
_عملتلها ايه بنتي مالها انطق
مكسوف 
=غصب عني والله غصب عني اتعصبت عليها و رفعت ايد...
لقى الم نزل ع وشه
_ترفع ايدك على بنتي ؟؟؟ ازاي ي وقح 
عمر بيحاول يهدي بس هو عارف غلاوة بنته مش عارف يدافع عن ابنه ولا يهدي اب عن خوفه لبنته
_ي محمد اهدى 
=اهدى؟؟؟؟ ابنك عايز يضرب بنتي و اهدى؟
احمد بدموع:عشان خاطري ي عمي انا عارف اني غلطان بس سامحني
عشان خاطري و انا عارف ان ربنا هيسامحني و هيخليها زي الفل 
بصله بقرف و مشي قعد ف ركن و حاطط ايده وسط راسه مش مصدق 
شوية و العيلة كلها وصلت 
فايزة و اسلام و دينا و مامتها و اسراء 
كلهم قلقانين من اللي حصل احمد 
اختفى خالص
راح للمسجد 
ساجد يبكي يارب يارب متروحهاش مني تاني انا م صدقت لقيت حياتي بقت تمام والله غصب عني يارب و قعد يدعي لغاية الفجر صلّاه و راح المستشفى 
_ها ي دكتور طمني 
=لسا ف الغيبوبة
_الحل اتصرف ي دكتور بالله عليك
=ان شاء الله ربنا يستر 
_يا دكتور طب عايز ادخلها 
=تدخلها ازاي دي ف الرعاية 
_عشاني عشاني انا...
قبل م يتكلم والدها
=ملكش علاقة ببنتي فاهم ابعد عنها
_نعم بس دي مرا.....
=معنديش زوج يضرب بنتي 
_ي عمي اهدى بس عشاني والله هثبتلك العكس مكتتش اقصد
والدها عيط 
=انا استفدت ايه من اسفك انطق اسفك هيخليها تفوق دلوقتي،انت مشوفتهاش كانت عاملة ازاي لما عملت حادثة 
_عشاني ي عمي انا اسف والله م هتحصل تاني لو عايزني ابوس رجلك بس عشاني متعملش كده

والدها مهما كان مهنش عليه قال
_امشي ي ابني دلوقتي 
مشي كل اللي عليه الدعاء 
"اني اقاتل بالدعاء و انتي بالدعاء لمنتصر" 
عدى ٦ ساعات 
احمد:ي جماعه روحوا لو سمحتم ملكوش لازمه القعدة دي انا هقعد لغاية م تفوق 
الاب :لا هقعد مع بنتي 
_ماشي خليك معايا عشاني سامحني

عمر روّح الكل 
احمد اتصل ع اسلام و عُدي
شوية و عُدي وصل 
_احمد طمني عامل ايه؟ و طمني عليها 
حضنه و قاله 
_زي م هي انا غلطت ي عُدي
=احكيلي ايه اللي حصل 
حكاله و قاله 
_انت غلطان مهما كان برضو مفروض متغضبش هي ملهاش ذنب سمعت حديث (لا تغضب ) 
=سمعت بس غصب عني 
_انا هدعيلها 
__________
شوية و الدكتور
بيجري 
_بسرعه بسرعه ممتاز
احمد و الاب:ايه في ايه؟؟؟
_الحمدلله فاقت بنحاول بس نسحب منها المحاليل 
احمد عيطت من الفرحة 
وسجد سجدة شكرر 
الف حمد يارب الف حمد 
الاب :عايز اشوفها
_١٠د بظبط ي فندم و تقدر تدخل
حضن احمد وقاله: معلش ي ابني بس هي...
=عارف انت اللي سامحني والله م هتتكرر
______
دخلوا لرزان 
رزان بصوت خافت:بابا انت هنا؟ انا ايه اللي ...
_بس متتكلميشش حصل خير وحشتيني ي حبيبتي الف سلامه 
=حبيبي متعيطش انا تمام اهو
_الحمدلله

احمد مكسوف من نفسه
_اسف ي رزان عشان خاطري سامحيني 
بصت الناحية التانية 
_عارف اني غلطان بس انتي متعرفيش ايه اللي حصل 
عشاني سامحيني انتي ياما سامحتيني عشاني ووالله م هتتكرر وعد
استنت لما الاب يخرج 
الاب:استاذن انا بقا 
_بابا رايح فين 
=هروح اطمن امك عشان انا قولتلها 
_ي بابا ليه 
=غصب عني يلا 
______
مشي الاب 
_ده انا بقولك مش هخلي الشيطان يدخل م بينا و انت عايز تمد ايدك عليا ايدتك عذر زي م الرسول قال التمسوا ٧٠ عذر وانت.. 
عيطت ع عياطها و مسك ايدها
=ابوس ايدك تسامحيني انا اسف والله م اقصد ابدا اني ارفع ايدي عليكي...
______
الو يا ام رزان رزان فاقت و هي كويسة
بعياط جامد
_الحمدلله مش مصدقه 
=معلش اهدي بس عشان صحتك الحمدلله عدت ع خير 
معلش عشان خاطري اهدي
هديت شوية
_ياريتني كنت معاها 
=حصل خير عدت ع خير يلا مطولش عليكي تصبحي على خير 
.

اضايق لما سمع صوتها كده 
_______
_رزان سامحيني ي حبيتيي
=مسمحاك ي احمد بس قولي حصل ايه
حكالها ع اللي حصل و ع البنت 
_نعم؟؟؟ مين الحيوانه دي و ازاي تكلمك كده
=اهدييي انتي مش ناقصة عشان كده كنت متعصب و انتي ضغطتي عليا و الراجل اللي شتمني 
_حسبي الله ونعم الوكيل حصل خير 
_______
خرجت من المستشفى اليوم اللي بعده 
و روحت البيت و حايتهم بقت احسن من الاول

"احيانا المشاكل بتكون بداية نهاية جديدة" 
مش دايما الحياة بتكون وردي

روحت البيت لقت السرير مليان ورد و لوحة اعتذار و جابلها خاتم هدية مكتوب ع كرت متزعليش ي 
حبيبة قلبي

حضنته والله م زعلانه ربي م يحرمني منك

ومهما ف قربة دوبني ومهما ف بعده عذبني بحب الدنيا ف وجوده وأحب عذابه في غيابه وروحي تملي بصالو وسيباني وريحالو وقلبي في خوف بيتمنى ثانية بيعيشها بوصالو ما بين الميل ونار الويل بقالي سنين انا والليل بنستنى هواك يا جميل علينا يفوت...♥️!
لا عدا هواك ... ولا شفناك 
ومهما قسيت ... وماله فداك لا عمري نسيت ولا هنساك لحد الموت..♥️!
بعمري شاريك وعيني عليك يعيش علشان بموت في عنيك وفيك حيران ومشغول بيك وعلى بالي ..♥️!
معاك الشوق اخدني لفوق وكنت بضيع لقيتني بفوق رجع وياك زماني يروق ويحلالي..♥️👀!
ماشوفتش قبله في الدنيا ولا يمكن هشوف بعديه مفيش غيره ملا عنيا ولا بغيره حلمت انا بيه يا ليلي حقيقي انا خايف يطول بينا الحنين والشوق لامتى بجد مش عارف هبات عاشق نسيه المعشوق..♥️!!
وكنت غريب لقتلي حبيب لروحي دوا ولقلبي طبيب ونفسي معاه يكون لي نصيب وحسن وبيت..♥️!
وليه انا بيك حلمت كتير وليه انا بيك لقيتني أسير مفيش اسباب ولا تفسير غير اني هويت ♥️.!
_____
_____
اسلام جهز نفسه 
لكتب الكتاب 
و اخيرا اتجوز هو كمان و هيصوا 
اسلام:ازيك ي مراتي 
=ههههههه كويسة ي اسلام عامل ايه
_مش مصدق نفسي.
=ليه هههههه
_عشان اخيرا بقيتي ليا و ع فكرة الخمار عليكي يجنن 
و جه جنبها بصوت 
_بغص النظر ع انك قمر يعني
=هههههههههه بتعاكس؟؟
_بصراحه اه اوي مراتي بقا براحتي 
___
وكما المتوقع 
اسراء اتخطبت لدكتور عبدالله و كانو اجمل ثنائي
_الف مبروك ي انسة اسراء 
=ههههههه وانت كمان ي دكتور 
_احلى حد يقولي دكتور 
=عهههههههه ربنا يحفظك 
_هو انا جايبلك كرسي متحرك
=هههههههههههه ربنا يوفقك
_مفيش فايدة ههههههههههه
=تعرفي انك من النوع اللي بحبهم اوي
_تحب مينن؟؟؟
=ايوا اللي بيغيروا دول بعشقهم
_ههههههه مبغرش
=بجد؟ بصي البنت دي
_فين فين؟؟ و تبص ليه 
=هي فين طيب
مفيش حد حب ينكشها 
_هههههههههه مش بتغيري
_________
مر ست شهور 
رزان: احمد احمد قووووم
=ايه فيكي ايه؟
_بقولك انا حسه ان في حد ف الصالة الساعه ٢ بليل ليكون حرامي 
_نعم؟؟؟؟ بتهزري 
=سمعت صوت 
طلع لقى شموع وورود ولوحة مكتوب عليها وبالونتين رزقاء و روز مكتوب عليها Baby

"مبروك هتبقا اب في توأم" و جنبها سالوبيت بيبي و شوز صغينونه 
_ايه ده؟؟؟؟ رزان ايه ده بتهزري؟
=ههههههه لا هتبقا اب ي حبيبي 
_ربي الف حمد و شكر يارب توأم 
شالها و لف بيها هبقا اب هبقا اب 
=حيلك حيلك هههههههه اب مجنون 
_ اسم الله ع الام 
=ههههههههههههه 
________
العيلة كلها عرفت بالخبر و فرحوا وباركو لها 
والدها:اخيراااا يا بنتي الف مبروك ي حبيبتي اشوفك تزعقي ولا تكلميهم بالجزمه فاهمه
_ههههههههههه ايه ده م تتكلم ي جوزي
=مقدرش مخبرش
_ندل هههههههههههه

و اتصلت ع منى فاضلها حاجة بسطية تولد ابنها مُعاذ 
_________ 
مرت ال٩ شهور و رزقت بتوأم(نيرة و مروان)

مروان ع اسم اخوها التوأم رحمه الله 
_مبروك ي ام مروان و نيرة
=حبيبي يبارك فيك ،اعمل حسابك مش هشيلهم لوحدي 
_هههههههههه البسي مش انتي اللي حمليتهم استحملي بقا
=وانا جيباهم من كارفور حلوة دي هههههههههه
_ههههههه متقلقيش متقليش 
العائلة كلها مجتمعة و الاب و الام حضرت من السفر للمناسبة دي

و كلهم في سعادة لا توصف ..
____
" الود هيفضل موجود الدليل فاطمة و محمد من الرغم من انتهاء العلاقة و يبقى الود"

"والعوض سيأتي و الدليل احمد و رزان عوضهم الله بحياة سعيدة بعد كل التعب"

"و النفس هتتصلح و الدليل دينا و تغيرها بمجرد كلمة بسيطة "

"ستفرج و لو بعد حين"
________
تمت بحمد الله 
(انا والمدمن) 
بقلمي:روان محمد شعيب
By:R.M.S ♥️💫

........
الحمدلله تمت اول رواية ليا و اشكككر جددددا تفاعلكم و حماسكم و حابة اعرف رأيكم او انتقادكم🖤🖤🖤😭

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

24

متابعين

32

متابعهم

2

مقالات مشابة