رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثامن

0 المراجعات

قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب والدموع لرهف سعيد الفصل الثامن

رواية الحب والدموع لرهف سعيد الفصل الثامن

ريتاج، مبروك خسارة السباق يا امير
اسيل، تعيش وتاخد غيرها
امير، على فكرة انا اللي سبتك بمزاجي
اسيل، لا يا شيخ كان واضح قوي على فكرة
احمد، اخيرا وصلنا مين اللي فاز
اسيل، يا ابني ودية فيها كلام انا طبعا
كريم، طب يلا نطلع فوق انا تعبت
اسأل، لا، وحياة أطفالك، سوف أمشي على البحر لفترة من الوقت
جميلة، كلنا هنام انتي اللي طالعة كده
ريتا، اقتلها. إذا وقفت على رموشك فلن تغير قرارها.

اسأل، حسنًا، دعنا نخرج لتغيير الملابس حتى نتمكن من وضع شيء لطيف والذهاب في نزهة على الشاطئ، فنحن هنا في الوقت المحدد.
امير. طب هنقعد فين
أحمد، هذا عمه عمر أبو عصر، هناك مكان فيه يمكننا أن نزرع فيه النباتات
امير، طب يلا
حمل الجميع أمتعتهم وشرعوا في تخصيص الغرف، وهم أكسل مع ريتاجي وحدير مع جميلة وأحمد وكريم وأمير.

خلع أكسل ملابسه، واستحم بسرعة، وارتدى فستانًا بطول الركبة.
امير، اسيل اسيل استني
اسيل. إيه ده انت مش هتنام
امير، لا قولت انزل اتمشى معاكي شوية
اسيل، ماشي تعالا
امير. انتي رايحة فين
اسيل، هتمشي عند البحر
أمير، لم أكن أعرف أن الماء سيصل إلى قدميك
اسيل، خليها انا بحبها كده
بدؤ يتمشو معا
امير، بتحبي البحر
اسيل، مش قوي
امير، غريبة ديه.

اسيل، هو إيه اللي غريب
امير يعني في كل مرة يسأل فيها احد فتاة تقول احبك.
اسيل، انا بحبو بس مش قوي
امير، اشمعنا
اسيل، علشان البحر وحش
امير، ازاي يعني ده
اسأل لأنه عندما تنزل إلى بر الأمان وتنزل إلى الداخل، حتى لو كنت تعرف كيف تطفو، فقط ما تثق به وتنزل، ربما تزعجك الثانية التالية، حتى لو كنت تعرف كيف تطفو، ولكن الشيء الوحيد المشكلة هي أنك لست مثل الإنسان
امير، ازاي ده يعني.

اسأل لأنه عندما تكشف أسرارك لشخص ما، يبدو الأمر وكأنك تعطي خنجرًا ويمكنه أن يضربك به، لكن البحر يزيل الكثير من الأسرار وتشعر بالراحة عندما تتحدث معه.
امير، هههههههه تعرفي انا مستغربك جدا
اسيل، ازاي ده يعني
على سبيل المثال أمير رحمها الله بموت رفيقك ونحن في المستشفى.
قالت أصيل هههههه ريتاج من قبل كنت مخطئا لكن الوقت لن يندم.

امير، هههههه طب انتي عمرك ما حبيتي
اسيل، الصراحة لا بس حاليا يمكن
امير، يعني انتي بتحبي دلوقتي
اسأل، ربما عاد، ربما يكون الأمر كذلك، ربما يكون كثيرًا
امير، ومين الشخص ده
اسأل، هذا أنا، لم أقل عندما سربت أسرارك لدرجة أنك صنعت خنجرًا لطعنك، بغض النظر عمن، حتى والديك
امير، انتي صح ممكن ناخد صورة حلو كده.

بدأوا في التقاط الكثير من الصور المجنونة بهواتفهم. عادوا إلى المنزل مبتسمين. جميلة جدا. نزلت لأشرب الماء ووجدتهم يمشون بابتسامة.
اسيل، هههههههه وانت عملت إيه
امير، واللهي سبتها وطلعت جريت
اسال هههههه والقرآن انا اضحك
امير، طب هنخرج بليل
اطلب من الله أن تقضي ليلة رائعة وسوف أقضي وقتًا ممتعًا معك
أمير، أنا من قضيت وقتًا ممتعًا
اسيل، وانت من اهل الجنة.

صعدت أكسل وهي سعيدة للغاية ودخلت غرفتها وهي تدندن أغنية
اسال انا احبك بيتي ليل نهار ماذا فعلت بقلبي صوتك يناديني انسى الوقت الذي احبك فيه ماذا ..
ريتاج، بس عايزة انام
اسأل، لا، لا، أنت بصحة جيدة. لأخبرك بما حدث
ريتاج، النهار ليه عنين يا بنت الناس
اسيل، بلا عنين بلا رجلين اصحي بقولك
ريتاج وهي تجلس، نعم نعمين خير
اسيل، بحبو
ريتاج، ما انتي قولتيلي
اسيل، اتمشينا انهرده مع بعض
ريتاج، ده بجد.

اسال امال بهزار قل نسير ونجلس ونخبرني عنها نضحك ونمزح ونغرق بعضنا في الماء تخيل يا
تحدث آرثر دون أن يلاحظ الشخص الواقف عند الباب، شرارات في عينيها مليئة بالكراهية والغيرة والكراهية في قلبها.
ريتاج، هاهاها كل شيء حدث سلام ماذا فعلت؟
اسيل، هعمل إيه يعني
ريتاج تضحك وتمزح بين أسنانك لكني سأستمر بالفرشاة
س لا اريد الذهاب الى ابو سو ماذا يعني ان اقول انا احب؟

ريتاج رحمك الله. عندما تقول إنني أحب كريم، ستقول إنني لن أتردد في كل مرة حتى أشعر أن الوادي سيذبل.
اسأل، هاهاها، هذا في عيني، وعندما أتعب وأفكر في هذه الخطط، ينبثق.
ريتاج، حمدي الوزير
يطلب
ريتاج، بتنجان
أصيل، خذ الكمان الأسود المحترق، اهدأ، أنت من يوقظك، أيها المفجع
ريتاج سنكون ضد يوسف وهبي في شائعات الحب.

فقال الاثنان في انسجام تام، أيتها العذراء محطمة القلب، أيتها الخادمة
ضحك الاثنان، ثم ناموا، وانفجر أمير فرحا للتحدث معها
كريم بتثاوب، إيه يا ابني بتعمل إيه عندك
امير، مفيش موضوع كده
كريم، موضوع إيه
احمد، بس عايز اتخمد
كريم هذا الرجل له موضوع اخفيه عنا
وترأسها أحمد في جلسته وهو حقًا فائدة وليس موضوعًا آخر
امير. لا في بنت بحبها وعايز اتجوزها
كريم.

امير، طب انتو بتحبو
كريم، على حسب ما اعرف اه
امير، بتكلم بجد
احمد طيب انا احب هدير يحب ريتاج ايضا يمشي
كريم، احكيلي انت بقى
أمير، لا أعرف متى أراها، أشعر بالطيران، مجنون ولطيف، باختصار، شخص مميز
كريم، طب ما تروح تكلمها
امير. خايف
احمد. من إيه
امير. منها
كريم. نقدر نساعدك هي واحدة نعرفها
امير، اه تعرفوها كويس
احمد، واحدة من شيلتنا ولا من برة
امير. لا من الشلة
كريم، مفيش غير جميلة.

امير، الصراحة لا هي اسيل
احمد، ماشي
كريم، و انت قولتلها
امير، لسة
اسمع يا كريم يا صديقي، لا أمانع أن تكون قريبًا من باسل، لكنك عدت إلى المنزل من بابو
امير، يعني انت موافق
كريم بالعكس انا لا ارى امر سيء في رفضك لك لكن الراي الاول و الاخير اسأل
أمير، بارك الله في قلبك لأنك تسعد قلبي
كريم، ومبروك مقدما يا عم
احمد، ممكن نتخمد بقى
نام الشاب مبتسمًا، لكن عندما وقفت جميلة أمام البحر.

جميلة حسنا حسنا عسير.
في المساء، استيقظ الجميع وتجمعوا في القاعة
اسيل، ها ناوين تروحو فين
كريم، مش عارف
احمد، تعالو نتمشى على البحر
ريتاج، انا بقول كده برضو
ذهب الجميع وجلسو على الشاطئ
امير، احم بصو يا جدعان انا هخطب
نظرت أصيل إلى ريتاج بصدمة، وتبادلا النظرات، وامتلأت عينا أسيل بالدموع
هدير، ده بجد الف مبروك مين المزة.

الأمير المبتسم، الرجل الذي دفعني للجنون منذ ساعة قبل أن أعرف ذلك، في كل لحظة وجد شيئًا أعذب وأحلى من ذي قبل، وجد أنه عندما تزوجنا، زوجتي، ابنتي، أختي، حبيبي، الشركة وأمي كلها صاخبة.
امير، اسيل.

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

117

متابعين

94

متابعهم

0

مقالات مشابة