رواية أنا والمدمن الفصل 13؟
Part13🔥🔥🔥🔥🔥🖤
_عارفه انك ممكن تكوني مستغربة بس انا اسفه ع اي حاجه حصلت و اتمنى متزعليش بالمناسبة طلعتي عسولة اوي
رزان دمعت بقى ورا الشخصية العصبية و المتكبرة شخصية طيبة
=حبيبتي انا مش زعلانننه خالص كلامك ع عيني ي روحي عقبالك ي قلبي ربنا يرزقك ب ابن الحلال اللي يسعدك يا قمر أنتي
وحضنتها و مشيت دينا
__________
طلع احمد ع الدور اللي فوق من المسجد وهي مدياله ظهرها
_احم احم سلام عليكم
بصوت مش مسموع
=وعليكم السلام
=والله امال جعفر اللي ف الفون ده ايه؟؟
_احمم نعم عايز ايه
لفها عشان تبصله
=الله اكبر الله اكبر الله ماشاء الله تبارك الله ايه ده ده طلعتي قمر بجد مش هزار( حجه و مدام خالة) ايه بس هو دلوقتي بقيتي مدام بصراحة بس قمر و بطة بصراحه اعاكس براحتي بقا مش زي النظرة الشرعيه يادوب....
بصوت مش مسموع
_ع فكرة بتكسف
=يا روحي ي روحي
_م تتلم بقاا هههههههههههههه
=عاطفية دي ي جابر
_هههههههههههه
معروف ان رزان مهما كانت مسكوفة بس ضحكتها بتطلع بعفوية جامدة
=ابو دي ضحكة بتدخل القلب ع طول
_احم شكرا
قعد يتغزل بيها و قبل م ينزل عشان زياد وصل
_ااه نسيت اقولك حاجة مهمه
=ايه؟
بصوت واطي
_بحبك اوي ي احلى حاجة حصلتلي
=احمممم ايه ي ابني انت بتكلم واحد صحبك هقول لبابا ع فكرة
_نعم ياختي ههههههههه وانا لو بكلم صحبي هقوله كده و هتقولي لمين روحي روحي
=طييب هقوله بيقولي كلام مينفعش يتقال
_انا اتجوزت هبلة طيب يلا هنزل مع اني هموت و....
=و ايييه ؟
=و امششي و امشي ي رزان دبشك مش لايق مع شكلك
_ههههههههههه ربنا مش بيدي كل حاجة
___________
نزلوا سلم ع زياد
_ايه ي عريسنا الف مبرووووك
=حبيبي تسلم يبارك فيك انا فرحان اوووي
_حبيبي يديمها يارب
_________
شوية نزلت منى بعد م الماذون أعلن عن زواجهما هما كمان
زياد:مبروك ي حبيبتي
_قلبي ربنا يكرمك يبارك فيك اخيرااا
=فعلا صبرنا و الحمدلله
راحوا القاعه هما
__________
تنزلي بقا ولا ايه ي مراتي
_انت فرحان بالكلمه ولا ايه
=هههههههههههههه انا كده متجوز واحد صاحبي فعلا
_يلا هلبس و نازلة
لبست عبايتها و غطت عيونها عشان متظهرش الميك اب اللي عليه
نزلت
لقت عُدي بإبتسامه
_الف مليون مبروك ي رزان يتمم لكم ع خير
=تسلللم يارب نورت والله وعقبالك بقا
_قريبا ان شاء الله ،خدت رقم احمد ع فكرة بقينا صحاب متخافيش مش هحل عنكم ف الجامعة وحتى بعد الجامعة هنطلكم
=ههههههههههه ايه ي سي احمد هتاخد زميلي مني ولا ايه
_احم احم ايه رجل كنبة انا
=ههههههههه ي ساتر طب كفاية كده
_مبروك مرة تانية
سلم ع احمد و كذلك نورة ورزان
__________
_احمد : م تقولي رايحين فين
=عاملك مفاجأة
_صحيححح البوكس بتاع الشوكولا و الشيبسيات ايه ده
=اقل حاجة حبيتبي تزعل انا اراضيها
_احم ايه ده انا مكسوفة ليه لا لا وفوقي كده و استعيدي الشخصية
=لا ابوس ايدك خليكي مكسوفة و سيبي جعفورر يرتاااح
_هههههههههههه ماشي
__________
وصلوا مطعم مفيهوش غيرهم تقريبا
_ايه ده؟
=قدامك ساعتين تاخدي راحتك فيهم كل حاجة جاهزة و ده المطعم ليكي في الساعتين دول عشان تاخدي راحتك ارفعي النقاب و براحتك اعملي اللي انتي عايزاه تعالي نرقص نتطننت اللي تحبيه
دمعت من المفاجأة
مسح خدها
_مش عايز اشوف دول تاني فهمه
=احمد ممكن اقولك حاجه
_اكيد يارب استر
=ههههههههههه انا بحبك
_ينهار ابيض لا لا لا مش مصدق اديني ب الالم لا لا مش للدرجة دي طب اقرصيني
=بحبك اوي
_احممم وانا اكتر اكتر بكتير اووي اوي
مسك ايدها لاول مرة
هي ايدها متلجة من الكسوف اول مرة حد يمسك ايدها حتى والدها مكنش بيمسكها لشخصية جعفر حتى مع والدها
_ايدك متلجة ووشك احمر و قمر ف نفسك ي روحي
هي بتتعصر من الكسوف و هو مكمل
_صحيح ليه عملتي مع دينا كده ينهار غيورة ليه كده
_هه انا مش غيورة
=بيجاد؟؟
_اه و كمان مش جت اعتذرلتي وحضنتني و اتصالحنا
=بجد كويس هي طيبة بس والدتها هي.... الله يهدي
_صحيح انت كنت بتقول ايه لاسلام لما كنت بصلي قبل م ادخل عليكم يوم م جت ف المصحة
=ايه بقوله ايه مش فاكر
_ انا فاكر تعرف ي اسلام لما تكون وسط ظلمة و تيجي هي النور لما تكون هي الايد اللي بتنقذك هي نوري وسط عتمتي تعرف لما مشيت فضلت ٤ ايام مش باكل و لا باخد الدوا و حالتي كانت ف النازل تعرف انا بحبها اوي ي اسلام
=احمم ده انتي سمعتي كله بقا
_مبحبش اتكلم ع نفسي كتير
=عوض ربنا جميل اوي وانتي اجمل عوض حصلي ي رزان
_ربنا يكرمك عندك حق
"ليت لي قلباً أكبر لأحبك كما يليق بك." ♥️💫
_________
=عوض ربنا جميل اوي
_عندك حق
=فاكرة اول يوم جيتي فيه كنت عامل معاكي ازاي
_فاكرة هو ده يوم يتنسي كنت عامل زي التور الهايج
=هههههههههه وانتي كنتي باردة اوي
_انا كنت بتعذب من جوايا بس قلت والله لأتحداك،بس كنت قمر وانت بتضرب كريم
و بتقوله بتمد ايدك عليها حمش اوي ي خوفي كنت تضّرب
=هههههههه عيب عليكي بصي العضلات
_هه ي حزني
_طااايب طاايب بكرة تشوفي العضلات دي هتعمل فيكي ايه
هشعلقك ي حلوة
=هههههههههههههه هتعرف تشيل ولا هترميني عند اول محطه
_من قبل م ادخل المحطة ي روحي
=هههههههههه ينهارك
قعدوا يهزروا و يتغزلوا ف بعض
_____________
منى:مبروك ي حبيبي اخيرا وصلنا شقتنا
=الحمدلله يلا اتوضي عشان نصلي
_يلا تمام فريرة
باس راسها و صلوا
=بقولك ايه ي منى حبيتيني ليه؟
_نصيب ي حبيبي
=ههههههههه الظاهر ان الاخت رزان طبعت عليكي
_ههههههههه ي ابني انا كنت بحبك من سنه اولى بس البعيد بقا
=كل البنات بيجروا ورايا اصلا
_نعم ي بابا؟؟؟ اه تقصد عشان يضربوك بالطوب
=ههههههه عم جعفر active now
______________
رزان:والدي الحبيب انا جيت
=حبيبة قلبي الف مبروك
_يبارك فيك ي حبيبي
=اطمنتي ع امك انها وصلت
ساعتها شافت ف عيونه اهتمام افتقدته من سنين
_اه ي بابا متقلقش هي كويسة
= حمدلله ع السلامه
_يلا نتعشا
=هحط الاكل
______________
عمر (والد احمد) :فايزة مالك ي حبيتبي
=مش عارفه حسه نفسي مرهقة اوي يمكن الضغط
_طب استني اطلب الدكتور
=لا ي ابو احمد انا هكون كويسة متخفش
_لا هطلبه ارتاحي انتي
=احمد اتصل ب الدكتور ييجي يكشف ع امك
___________
الكل:خير ي دكتور
الدكتور: حاجة بسيطة ضغطها بس تابعوه و خلوا بالكم من اكلها
_تمام شكرا ليك ي دكتور
=العفو شوية ادوية جديدة للضغط
___________
قبل الفرح بيوم
رزان قامت من النوم مفزوعة تاني:احمد
لا كده تاني مرة انا مش مرتاحه
اتصلت عليه مردش
تتصل تاني مش بيرد
_اكيد في حاجة انا حاسة احساسي ميخيبش
يارب هتصرف ازاي؟ اتصل ع باباه
الساعه ١ بليل ازاي بس
بعتتله رسالة "ي احمد لو نايم اول م تصحا طمني عليك عارفه انت ساعه و هتصحا للقيام عشاني قوم عشاني طمني عليك ي حبيبي
بحبك"
فات ساعه و لسا مفيش جديد قعدت تصلي و تدعي اذن الفجر
تليفونها بيرن
والد احمد:الو ي بنتي
بصوت حزين
=الو ي عمو عمو احمد...
_احمد ف المستشفى
=هه؟؟؟ ف المستشفى؟ كنت حسه قولي انهي مستشفى دلوقتي
ايه اللي حصل انا جاية حالا
_ي بنتي اهدي الدكتور طمنا بس هو ..
=جاية دلوقتي
_____
رزان بتصرخ و تعيط:بابا قوم ااصحا دلوقتي احمد ف المستشفى
#انا_والمدمن
#رأيكم
ها تفاعل نار 🙂😂🔥