رواية أنا والمدمن الفصل 15؟
_part 15 ما قبل الاخيرر
جعفر حبيبي كنت واحشني
=هههههههههههههه يلا كُل
__________
اليوم التالي
_الو ي رزان
=هلا بابا ازيك انا جاية كمان شوية و عمو عمر هييجي يطلع احمد بقا
_ممتاز تعالي متتأخريش
=تمام اوي هو في حاجة؟
_هه؟ لا لا بس تعالي بسرعه
_______
وصلت للفيلا
بتفتح الباب
لقيت صحباتها ياسمينا و اسراء و منى بصوت واحد
=مفاجأة
بفرح
_ايه دههه ي الله ايه ده كله
بالونات كتير اوي و اوراق بتقع عليها من كل ناحية
فجأة صوت من وراها
=الف مبروك ي روح ماما
بتلف مش مصدقه
_ماااما ايه ده مش مصدقه حرام علييكي هتوقفي قلبي ف يوم بسبب مفاجأتك دي
_لسا مشوفتيش حاجة جاهزين 123
=ايه ده ليااان و لؤي حبايبي
_وحشتينا اوييي الف مبروك ي ابلة رزان اتفضلي
ادوها هدية بسيطة كل واحد
=ماما بجد مش مصدقة انتم...
_لسا لسا يلا ي بنات
قعدوا يلفوا حواليها و يغنولها يا دبلة الجوازة عقبالنا كلنا ،اجدع صحاااب صحابي من صغري
=ههههههههههه ابغا اقول صوتكم وحش جدا بس استحي
كملوا ي دبلة الخطوبة ....
اسراء :يارب بقا عقبالي
=ياسمينا ياريت بقا
_منى:هههههههههههه سبقتكم
و فجأة طلعت الوالدة و بوكس ف ايدها
_استوووب غمضي عينك
=ايه تاني
_غمضي بس
=اهو
_فتحي
بتفتح مش مصدقة من الصدمه
=ماما ايه ده بس...
_الف مبروك انا جبتلك الفستان اللي كان نفسك في اعتبريها هدية ماما ليكي
عيطت و حضنتها بحبك ي ماما مش مصدقة ي احلى مفاجأة حصلتلي
_احم بصراحه الفضل لله ثم لصحباتك اللي خدت رقمهم و اتفقنا ع كل حاجة و برضو والدك كان لي دور كبير طفشناه من الفيلا
=هههههههههههههههه اتاري بيقول ممتاز و بسرعه يا عيني عليك ماشي ي محمد انا هوريك
قعدوا مبسوطين و فرحانين
_______
احمد راح للمحل بتاع البدل و سأل ع الحجز باسم رزان
و اشتراها و لبسها و اتصور و بعتلها الصورة
_ها ايه رأيك؟
=تؤتؤتؤتؤ متفقناش ع كده خاطف قلوب العذارى
=هههههههههه اعقلي ي بنتي
_عيوني هههههه
=هتشتري الفستان امتا
_ههههههههههههه حصل احداث كتشير اوي
حكتله ع المفاجأة و الي حصل
=عرفت طالعه مجنونة لمين
_هههههههه هوب هوب هقول لحماتك ناوو
=انا متكلمتش هههههههه
_________
اسراء روحت و البنات و في طريقها و هي مروحة
كانت ماسكة تليفونها و نازلة من التاكسي بتنزل الفون انتبهت فجأة
_ايه ده الدكتور؟؟؟
=اهلا انسة اسراء ازي حضرتك
_حضرتي ايه بس
=غريبة انتي بيتك قريب من هنا؟؟
_اه مفيش خطوتين فرصة سعيدة
=انا اسعد والله عن اذنك معطلكيش
متعرفش ليه لما شافته فرحت و قلبها دق
و هو كمان قال في نفسه ي محاسن الصدف
يا ربي ي ترى هو كمان بيته قريب؟؟ مش عارفه بقا انتي مالك قريب ولا بعيد
___________
يوم الفرح
رزان:ايوا ي بابا انت فين من انبارح والله م اعرف انهم طردوك ههههههههههه
=يعني هو انا مش عارف امك
بعدين استوعب الكلمه
=اقصد يعني انا عارف انها هتيجي انا بت عند عمر انبارح
_ينهاري طب ليه هي مشيت اصلا راحت الفندق هي و ليان و لؤي
=برضو صممت تعمل اللي ف دماغها قولتها تخليها و انا اصلا مش هرجع بس مفيش فايدة
_يلا حصل خير تعال بقا نفطر قبل م البنات و ماما ييجو وانت روح عند العريس و الحلاق و ظبط نفسك بس مش اوي احسن تتعاكس ولا حاجة
=هههههههههه كلتي بعقلي حلاوة عاش
_هههههههه ي فاهمني
__________
جه فطر مع بنته و باركلها مقدما و مشي و قبل م يمشي
جرس الباب رن
_استني انتي ي رزان هفتح انا
=ام رزان؟؟؟ اتفضلي انا كنت ماشي اصلا حالا اهو
_صباح الخير مبروك ي محمد
فرح لما سمع اسمه منها بعد السنين دي بس رجع للواقع
=الله يبارك فيكي يا ام رزان ،ايه ده الصغيرين معاكي
ازيك ي وحش عامل ايه ي بطل ازيك ي انسة ليان
_هههههه ازيك ي عمو انت عامل ايه
=كويس يلا استأذن انا بقا
_________
فايزة:يلا ي ابني اصحا ي عريس
_مش دلوقتي ي ماما عايز انام
=قوم يلا بطل
_٥ دقائق بس
=ايه ده دي رزان جت
_ايه ده فين
قام ناطت من ع السرير
=امك ولا رزان ي طه هههههههههه
_كده متشكرين ي رجولة اديني صحيت ي ست الكل
________
اتجهزوا اسلام و منى و زياد و عُدي
و مستنيين العريس عشان الزفة بس رزان لسا بتجهز نفسها
_ماما حلو كده حسه ان الكوافيرة زودت شوية؟
=لا ي حبيبتي و كمان انتي اصلا هتلبسي النقاب
_ممم ايه رايكم ي بنات ها طالعة ازاي؟
=قمررر
_خلوا بالكم بس احسن تتخطبوا ف الفرح ب اشكالكم دي
منى:هههههههههه هتخطب تاني وماله
ياسمينا:انا موافقة هههههه
_اسراء يارييت ههههههه
=ماشاء الله تبارك قنبلة جفاف
__________.
الوالدان في منتهى الاناقة
عمر:الف مبروك ي محمد عقبال احفادك يارب
=الله يبارك فيك ي حبيبي اروح انادي ع رزان
........
رزان يلا ي حبيبتي انزلي
نزلت ام رزان بفستان اسود ع طرحة رمادي لامعة (والدة رزان مش منقبة)
هو بص ف الارض و ابتسم
_معلش بس ي ام رزان لو تندهي ع رزان عشان تنزل عشان احمد وصل القاعة
والد رزان كان لابس بدلة كحلي و قميص ابيض و ساعه فضة
ابتسمت هي كمان
_تمام عيوني حالا
_________
نازلة من ع السلم ليان ماسكة طرف الفستان و ياسمينا و منى واسراء حواليها و لؤي لابس بدلة و شوز بيضا
_الف مبروك حبيبة بابا
=ي بابا طب مدمع ليه طيب؟والله هاجي و اقعد ع قلبك
_لا لا ابوس ايدك خلاص انتي بس حلّي عني
=ههههههههه ي حبيبي بتحبني اوي كده
ركبت مع والدها
ام رزان فجأة =لولولولولي
_من الشباك هايل ي ماما متعمليهاش تاني هههههههههه
=هههههههه يلا حبيبتي روحي مع باباكي و انا هاخد البنات و ليان و لؤي و الحقكم
كان نفسه يعرض عليها تيجي بس مبقاش ينفع
_خلي بالكم من نفسكم ي ام رزان
___________
دينا :ماما كده شكلي حلو؟
_ايه ده؟؟؟؟مال الطرحة طويلة كده ليه ليه مش لابسة التربون ليه ولا الطرحة و لفاها زي م بتلفيها ليه و الحلق مش باين
=ي ماما من الاخر مش هعمل كده مش هلبس حتت طرحة و ابين منها رقبتي و وداني انا قررت جاية اخد رايك ف الالوان
بعصبية
_كده من امتا؟ اعملي اللي تعمليه
=ي ماما انتي اللي مفروض تقوليلي اني البس احسن من كده كمان
_ماشي ماشي حلو يلا عشان منتأخرش مع اني مش فاهمه ليه نروح اصلا بس...
=يلا ي ماما
__________
اسلام و عُدي و زياد ف القاعه
سمعوا صوت زغاريط و هيصة
رزان قبل م تنزل حطت ع وشها شال بيضا من نفس الفستان عشان محدش يشوفها
الاب :انزلي حبيبتي
قلبها بدأ يدق بسرعه كأنها اول مرة هتشوفه
عمر كمال و محمد بيباركوا لبعض
طلعت رزان الدور الي فوق لقت
دينا و خطيبة عُدي نورة و البنات بيسلموا و يباركوا لها
والد رزان ها اطلع عشان اسلمك للمحروس؟
=ههههههههههههه اه ي غيور
_يا ربي الرحمه ههههههههه
________
رزان ف ايد والدها و نازلين من ع السلم احمد ووالده تحت احمد بإبتسامه مالية وشه
بيردد ف سره(الحمدلله الحمدلله)
الاب:مش هوصيك ي ابني خلي بالك منها هي كانت الدلوعة بتاعت البيت و العيلة كلها
و دمع من الفرحة
=ي بابا والله ارجعلك تاني
_لا لا خلاص ي بنتي كفاية استحملتك كتير
ضحكوا كلهم فهي الوحيدة اللي بتعرف تغير مزاج والدها
خدها احمد و مشبك ايده ف ايدها و راحوا ع الكوشة و بدأ ال دي جي ب(اسماء الله الحسنى)
و بعدين (ادي الزين و ادي الزينة )
المعازيم و الكل مبسوطين
دينا نزلت و البنات
شافت اسلام ابتسمت
هو كمان و استغرب من لبسها و حبه جدا
شوية و يدخل الفرح
الدكتور عبدالله
والد احمد:ازيك ي دكتور كنت هزعل اوي لو مجتش
=معقول مجيش
_اتفضل ي ابني التربيزة هناك
رحب باللي قاعدين
اسراء بعفوية من غير م تشوفه
_جدعاان مالكم قاعدين ساكتين
=فايزة طب سلمي الاول
لف ظهره
_احم سلام عليكم
برقت و بصت ف الارض
=الدكتور؟؟ اقصد ازي حضرتك و عليكم السلام
_الحمدلله
كان كاتم ضحكاته ع تصرفاتها العفوية و سكت
لما لقى وشها احمر من الكسوف و الاحراج
__________
احمد :يا الف نهار مبروك ايه القمر اللي مش شايفه ده
=هههههههههه ماشي اتريق الله يبارك فيك
_اخيرا هنروح بيتنا ي قمر انت
=اه م انا عارفه
_ي ساتر يارب مقولتليش ايه رايك ف شكلي قاعد بتغزل فيكي و قمر و بتاع وانت البعيد...
=ايه؟؟
=هههههههه ماشي وانت كمان قمر هه ارتحت؟؟
_تفي ف وشي احسن ي رزان ايه ده
=ههههههههههه
_______
عمر بيتكلم مع محمد
_الف مبروك ي محمد عقبال م نشوف احفادنا
=يارب امنية حياتي
فجأة التفت و شاف حد بيبص ع فاطمة ببجاحة و بنظرات محدش فهمها غير الرجالة
سكت و كتم ف نفسه عايز يعرف النهاية
لقى الراجل الاربعيني ده قرب منها و بيبتسم لها
هنا زادت الغيرة و العصبية ع محمد
راح لها و قاله افندم في حاجة حضرتك من تبع مين؟؟
=وحضرتك مالك تعرفها
ساعتها كان هيموت و يقول جوزها بس مكنش هينفع ابدا و خصوصا ان التربيزة قريبة
_انت اللي تعرفها و نده ع عمر مين ده؟؟
=جمال؟؟ انت جيت؟
_اه جيت بس مال كده معازيمك معندهمش زوق
و بص ع فاطمه بإبتسامه مش كلهم بصراحة
هنا كان محمد هيفقد اعصابه
عمر:جممالل دي مرات محمد ابو رزان القديمه
جمال:نعم؟؟؟ و هو بقا محمد؟ ارتاريها بتقول هناديلك محمد....
=ايوا و كفاية كده اتفضل قدامي اسف ي محمد اسف ي ام رزان
مشي و قاله:اذا فاهم ان عينك الزايغة دي جاي تزوغها هنا تبقا غلطان عزمتك عشان الزوق اني اعزمك بس قلة زوق مش هسمح
_م هي اللي بصراحة رغم انها كبرت بس صارو....
=سمعتني ي جمال ولا اسمعك انا؟؟
و بصله بصة تحذيرية
________
محمد بانفعال
محمد:ياريت تبقي تقفي مع الناس متقفيش لوحدك اديكي شوفتي واحد وقح زي ده كنت ممكن ارتكب فيه جريمه
باصة ف الارض و مشاعرها متلخبطة و بصوت مش واضح
_تمام اهدى عشان ضغطك
=تمام اتفضلي ع التربيزة
قال لازم يصلح اللي عمله ف نهى كلامه و قال
_انتي مهما كان ام بنتي و مسمحش ان حد يإذيكي
فرحت من الكلام اللي سمعته و ابتسمت و قالت:شكرا ليك و لزوقك عن اذنك
______
الدكتور:قوليلي ي اسراء ف جامعة ايه؟
_ جامعة القاهرة تجارة انجلش
=انا كمان متخرج من القاهرة بتشتغلي ي اسراء؟
_في سكرتارية بس واخده اجازة ناو
=اها ربنا يوفقك يارب
_تسلم يارب
__________
اسلام راح يسلم ع احمد ف الكوشة عشان يمشي
وقاله:بص ي معلم تخلص كده عشان عايزك ف موضوع مهم
_خير ي اسلام قلقتني
=ي عم خير عايز بصراحة كده اخطب
_هههههههههه لولولولي ينهار ابيض بجد انت جاي توقع البنات فيك هنا
_لا والله ي خفة ههههههه انا مقرر من قبل م اجي هي من عيلتك
=هه؟؟ من عيلتي؟؟؟ متقوليش اسر...
_لا لا لا دينا
=بتهزر؟؟؟ دينا
_ايوا دينا و فاتحت ماما ف الموضوع و عي وافقت هكلم عمي عمر عشان يعرف
=يعم يعم معرفتكش يارب يتمملك ع خير يارب هي طيبة والله
_عارف ي حبيبي يلا الف مبروك ي عريسس
=هههههههه يبارك فيك
___________
الفرح بدأ يهدى و المباركات و الفرح بيودع
مرت ساعات و المعازيم مشيو فاضل الاهل بس
احمد:ي جماعه عايز اعمل حاجة
_رزان في ايه بتعلي صوتك لييه هههه
......
الكل استغرب وقالو ايه؟
مسك المايك ههدي الاغنية دي لمراتي
_ههههههه يختاييي
_بدأ يغني
ماهر زين
ماشاء الله
اجمل فرحة هى يوم فرحكم دا شئ اكيد
زكريات اليلة ديا حاضرة مش ممكن تغيب
احساس اليوم دا مين فيكم يقدر ينسى ع طول تجمعكم احلى حياة
اجمل فرحة فى حياة كلنا حلوييين والله ماشاء الله ياسلام ياسلام ماتباركوا ياأهل الله
وعلى سنة نبينا جيتوا وكتبتوا الكتاب وأحنا طايرة الفرحة بينا الليلة دى القلب داب
احساس اليوم دا مين فيكم ينسى
عع طول تجمعكوا احلى حياة
اجمل فرحه فى حياة كل ليلة حلويين والله ماشاء الله ماتبركوا ياهل الله
قولوا ماشا الله يارب تعيش احلى سنين
قولوا ماشاء الله يامحلا زوجين صالحين
ربنل يجمعكوا ويا بعض فى الجنة ربنا يجعلكوا طول العمر متفاهمين
........
الكل صقف و رزان بصتله ودمعت
و حضنها و لف بيها بما ان الغرباء مشيوا
_________
خلاص الكل روح و رزان واحمد ف شقتهم
و محمد ف الفيلا بيفتكر رزان ف كل مكان و جنونها هي عاشت معاه اكتر من اي حد
عيطت من الموقف
تليفونه رن
_الو مين؟؟
=ام رزان معلش تليفوني فصل و اتصلت من لؤي ،مال صوتك ي ابو رزان انت فيك حاجة
حاول يسترجع طاقته
_لا لا انا كويس بس ارهاق اتفضلي
هي مصدقتش عشان هي اكتر واحده امتا بيكون زعلان و امتا لا و ده شعور طبيعي عشان هي كمان مفتقدة بنتها مهما كانت مش قاعده معاها بس...
=معلش بس ليان الظاهر نسيت تليفونها ممكن بكرة اعدي أجيبه
_اكيد البيت بيتك
=الله يكرمك ده زوقك تصبح ع خير
قفل المكالمه و قعد يفتكر الفرح و الحيوان اللي كان بيستفزها و اتعصب و سأل نفسه؟ انت متعصب ليه م هي غلطتكم مش انت اللي حكمت رأيك اديها دلوقتي اتجوزت لا و خلفت و حبك ده بقا ف الارض عيش الواقع ي محمد ......
_______
احمد نزلني بقا
=هههههههههههههه مش كنتي بتقولي اني مش هقدر اشيلك
_هههههههه غلطانه سيد الرجالة
=يلا هعفو عنك اتوضي عشان نصلي الركعتين عشان ربنا يكرمنا كده
_ابشر عيوني
=يسلمولي
راحت تتوضا وغيرت لبسها
_ماشاء الله تبارك ايه ده انتي ريبانزل
=لا حول ولا قوة الا بالله لا ع اساس انك يوجين؟ ي خفيف هههههههههه
_لا خفيف ايه هشعلقك بقيتي مراتي
=الولد اتهبل
شعرها طويل و اسود ليلي
صلوا و عدى اليوم بسلام و سعادة
________
الصباحية
حضروا كل العيلتين زي المتوقع طبعا و باركولهم
و الاب اخيرا اطمن ع بنته
_عاملة ايه ي بنتي اخبارك
=حبيبي لحقت اوحشك
_ههههههه اوي اوعا ترجعها ي ابني
=بابا هنسافر شهر عسل كده ف مطروح
_يلا تكوني ريحتي القاهرة كلها ههههه
=ايده ايده بابا انا بتهان؟ هنا ف بيتي ههههههههه
_ايوا ي بنتي هههههه
_______
اسلام:عمي عمر ممكن افاتحك ف موضوع كده انا كنت لمحت لاحمد عليه ف الفرح
=خير ي ابني اؤمر
_الامر لله بصراحة كده انت الوالي يعتبر لدينا عشان والدها مات و ملهاش حد او عمام انا عايز اخطب دينا و بعدين اتجوزها ع سنة الله و رسوله
=دينا!!!!! بنت اخت فايزة
_ايوا ي عمي ده قراري وانا
=طب هاخد رأيها و راي امها و اقولك،بس انت متأكد
_100%
_ع خير ي ابني
__________
ام رزا ن سافرت و مش هترجع غير بعد سنه تقريبا شهور
الاب رجع لحياته العملية
و احمد و رزان في شهر العسل
احمد:بتعرفي تعومي ي حبيبتي.
بثقه
=طبعا عوم كلابي
_عههههههههههههههه حسيت طيب ننزل البحر ع الفجر بحيث ميكونش فيه حد و تاخدي راحتك
=اشطا اوي
نزلوا بعد الفجر و قعدوا يتمشوا ع الشط و هي مش لابسة النقاب عشان مفيش اي حد معاهم
و قعدوا يحكوا للصبح
_بتحبيني؟
=اواي تسأل سؤال زي ده طبعا لا ههههههههه
ملا ايدو ميه و قعد يرش عليها
=بهزر خلااااص هههههههه بحبك عد الجمايل
_بتتصدقي عليا هه والله اغرقك
=ي خبر قرة عيني بحبك جدا اكيد
_ههههههههه ايوا كده
عدى الشهر و رجعوا
_______
اسراء بتتمشى حوالين البيت شافت عبدالله اللي طلع ساكن في نفس الحي و بنت معاه
_ايه ده مين دي؟؟؟؟ معقول يكون؟
وانتي مالك خليكي ف حالك اعملي نفسك مشوفتيهوش
جاية تمشي
=انسة اسراء؟؟
لفت براحه عملت نفسها متفجأة
_ايه ده ازيك ي دكتور
بصت للبنت طلعت شبهه اوي
هديت شوية
=اعرفك اختي الصغيرة وفاء ،وفاء دي انسه اسراء
_ايه ده ماشاء الله تبارك الله دي اللي كنت بتحكيلي عنها...
ضربها ف كتفها و بص الناحية التانيه
_اوه اسفه اقصد بكل خير طبعا
ضحكت اسراء و اتكسفت
=تشرفت بيكي ي وفاء
وخدت رقمها و بقوا صحاب
.......
_ايه اللي انتي عملتيه ده
=هههههههه اعمل ايه يعني بس زوقك حلو ي شبح
_امشي ي سرسجية
=هههههههههه بس شكلها محترم اوي و ع فكرة شكلها كده....
_انسي مستحيل
=اسمع مني انا شوفتها من بعيد بصتلي بصة كده اللي هي شمة ريحة غيرة فيها و هي اتعمدت انها متشوفكش
_بجد؟؟؟؟؟ ينهار معقول
=شوف الواد ملهوف ازاي تؤتؤ متوقعتكش
_ههههههههه مش ناسي اول مرة خبطت فيا
=ي حنين اما انا لو كنت لمست حاجتك دبحتني هه
_اكيد ههههههه
.... ....
عُدي اتجوز هو و نورة بارك لهم احمد و رزان بس رجعوا
اما اسلام
_ها ي عمي؟
=وافقت تقابلك بكرة ان شاء الله في وجودي
=شكرا اوي ي عمي
______
احمد :روزة بكرة تصحيني ٨ بظبط عشان اروح الشغل العيادة مشتقالي خدتيني منها
_ههههههههه عيوني
نامو ف سلام
الصبح الساعه ٧
رزان صحيت غسلت وشها و حطت ماسك القهوة ع وشها و هنا تبدأ الخطة
_احمدددد اصحا الساعة ١٠ بسررعه اتاخرت بسرعه
احمد حط المخده ع وشه
_قووووم اصحا
بدات تتنطت ع السرير
زعق فيها
=يوووه بقا ف لعب العيال تعاليلي
بيشيل المخدة و لسا هيمسكها
=ععاااااا مين ده ايه ده؟؟
_هههههههههههههههه
وقعت ع ظهرها من كتر الضحك
=هتوقفي قلبي بسبب مقالبك دي غوري ي شيخة
_تتؤتؤتؤتؤ قموص طب يلا روح اغسل وشك و هحط الفطار
لسا مخلصتش
راح الحمام بيبص ف المراية
_ياااااا رزاااان تعالي
=ههههههههه ايوا ي احمد ايه ي حبيبي، ايه ده ايده من ايه اللي ع وشك
حطتلوا من الماسك ع وشه
_ههههههههههه هدبحك اصبري عليا افوق
غسلوا وشهم الاتنين و قعدوا يفطروا
_الساعه كم دلوقتي اتاخرت
_٨ الا ربع ههههههههه
=منك لله ي مجنونة يلا انا ماشي
_مع السلامة
=مش ناسية حاجه؟ فين الkiss of husband
_نعم ي خويا؟ في ال kiss of zebalah يمشي معاك؟
=الله ياخد عاطفيتك دي ي شيخة كيس الزبالة غوري فصلتيني
_ههههههههههههه
و مشي للعيادة
..........
اسلام متوتر
_ماما كده شككلي كويس؟؟
=قمر ي حبيبي
_يلا اطير انا بقا
=ربنا يوفقك يارب
........
وصل لعمر و دينا
=سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك ي عمي
_ازيك ي ابني اتفضل
=دينا ٥ د و جاية
_ازيك ي ابني اتفضل
=دينا ٥ د و جاية
.....
دينا معقول اسلام طلبني بجد؟؟؟انا مش مصدقه بس يعني ربنا يكرمه عارفه انه ممكن يكون بيشفق عليا عشان محدش بيحبني بس انا اصلا قررت اتغير لربنا مش عشان حد يحبني
نزلت بخمار وردي بسيط و دريس واسع
مصدقش نفسه دي دينا؟؟؟
_احم سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
=وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلي ي بنتي
_وعليكم السلام
قعدت عمر:بصي اسلام جاي يتقدملك و جاي يتكلم معاكي شوية
بصت ف الارض وعزت راسها بالموافقه
_اسيبكم انا و فايزة جاية دلوقتي
=تمام
٥د و فايزة جت سلمت عليهم و بدأو يتكلموا
_ازيك ي انسه دينا
=كويسة الحمدلله
_بصراحه مش عارف اقولك ايه بس يعني لو مفيهاش مشكلة انا عايز اخطبك
فكرت ف كلامه و اتكسفت و قالت
_اسمعني ي اسلام لو بتعمل كده عشان شفقة ف انا مش محت....
=شفقة؟؟؟ انتي بتقولي ايه انا بح... ي انسه دينا انا معجب بيكي من زمان بس كنت بكدب ف نفسي ع اساس ان احمد ممكن يتجوزك بس انا عايزك دلوقتي عشان انا فعلا عايزك ده اللي اقدر اقوله
_متأكد؟
=وربنا ااااه يلا ي ستي انا انتي تقريبا عارفه عني كل حاجة بس انا مش ملتزم اوي بس ربنا يهديني و نهتدي سوا أاقصد يعني اذا وافقتي
اتكسفت اكتر و قالت
_احم ان شاء الله ع خير
=يعني موافقه؟
_م قلت ع خير بقا ههههههههه
قعدوا يتكلموا عن صفات بعض و يتعرفوا و قالت
_يومين و ارد عليك والمفاجأة
.........
احمد راح العيادة و قضى يومه و رزان اتواصلت مع والدها و مامتها عشان تطمن عليهم
........
عدى اليومين
اسلام:ها ي عمي قالت ايه؟؟
=مبروك ي حبيبي
بأبتسامة
_بجد؟؟وافقت ؟؟
=اه ي ابني و الجلسة الكبيرة ايه رأيك تجيب الوالد و نخليها الجمعه الجاية
_موافق اوي
خطوبة بسيطة و حضرها العيلتين و كل حاجة تمام اوي
رزان:منى بتتصل الندلة بقالها شهر مكلمتنيش
_افتكرتي دلوقتي ياختي
=هههههههههههههه حقك ي روحي معلش عندي ليكي خبر حلوو
_اييه بسرعه في ايه؟
هتبقي خالة
=هه؟؟ بجد انتي لولولولولولوي معلش استحملي الزغروطة دي
_هههههههههههه بنت ولا ولد
=ي بنتي لسا معرفش قلت افرحك قولي لاحمد و فرحيه عقبالك لازم اشوفك
_اكيددد مبروك ي نونو
________
احمد ف العيادة
_اهلا ي شباب عاملين ايه؟
المساعد
=الحمدلله في مريضة جوا مستنياك
_تمام اوي هعقم نفسي و داخل ابعتلي الممرضة عشان اعرف مالها
_تمام
=احم سلام عليكم
_هاي
استغرب منها بس شكلها واضح انها مش مظبوطة
=اتفضلي عندك ايه
_انا سمعت انك شاطر اوي
بتتكلم بدلع ماسخ
هو بجدية اكتر
=اتفضلي قولي عندك ايه بتشتكي من ايه؟
_ضرسي ي دكتور تاعبني اوي اوي
اتعصب و كتم ف نفسه من القرف ده
بدأ يكشف عليها
_عند حضرتك التهاب عصب هديكي مرهم و كتبلها روشتة
=طب تحب تاخد رقمي عشان لو اتألمت
_افندم؟ عندك الممرضة خدي رقمها و هتديكي معاد
=اوكي شكرا اوي اوي ي دكتور
احمد بعصبية :انا ماشي اقفلي العيادة
كلم الممرضة و ركب عربيته بعصبية
و مشافش الا و هو حد بيكلمه
_انت احول كنت هتدوسني
=انت بتشتم مين ي حيوان
و اتعصب و اتخانق في الشارع
رجع البيت.
_رزان:احمددد عامل ايه عندي ليك خبر
من غير اي تعبير
=رزان مش وقته
_مالك؟ احكيلي
=رزان قلت مش وقته
_ي احمد طب فضفضلي هتخبي عليا
بعصبية اكتر
=انتي غبية ولا شكلك كده
هنا برضو
_بص ي احمد انا عارفه ان فيه حاجة حصلت مش هخلي الشيطان يدخل م بينا قولي حصل ايه وانا هخليك تهدى
=يوووه انتي
رفع ايده عليها
هنا اتصدمت
_باااس لغاية هنا و كفاية انا قاعدة بقول شيطان شيطان بس كرامتي فوق اي حاجة انا والدي نفسه مرفعش ايده عليا من ساعت م كبرت شكرا اوي ي احمد و عن اذنك
راحت اوضتها انفجرت عياط ساعتين مش بتطلع
_انا عملت ايه هي مالها يخربيت كده انا تعبت بس هي ضغطت عليا
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انا هدخلها
_رزان افتحي ي رزان
بيخبط مفيش صوت
كسر الباب رزان واقعه ع الارض و مش بتتكلم
_رزان قومي رزان قوووومي انا اسفه مالك طيب
رش ع وشها ميه مفيش فايدة
_لا لا لا انا اسف عشاني قومي
#انا_والمدمن
رأيكمممممم ضروري
احب اشكر اصحاب الراكت بس بحب بتوع الكومنت 😂🖤
.