صاحبي النزاع من تاليف احمد محمد حلبي

صاحبي النزاع من تاليف احمد محمد حلبي

0 المراجعات

بداية القصة أنة فى يوم من الايام كان صاحبين واحد منهم يحب أن ينزع على الناس ولا احد يعرفف ان كان مرض ولا هو كده حتى لو كان واحده بتخيل مع نفسه 
احمد :ازيك يا محمد 
محمد: وهو يلهث من الجري ويقول الحمدلله  
احمد: اه فى حاجة مالك 
محمد : انتا مش عارف اه الحصل وانا فى أمريكا امبارح فجأة لقيت 
احمد : أمريكا امبارح 
محمد : نسيت قول لك انا مسافر معلش وخلينى اكمل وفجأة وانا هناك لقيت عصابة شيكاغو قادم على وانا مش عامل حسابى فأسرعت بالجرى بعيد حتى ان لقيت الطائرة الخاصة ب 
احمد : هو كمان معك طيارة ينهار اسود فيلم مين ده
محمد: هو انت مش مصدق 
احمد: عيب عليك انت عشرات عمر حرام عليك 
محمد : اكمل بقاء واحنا وصلنا اه إلى إلى الطائرة الخاصة ب ودخلت فيه بسرعة شديد والطيار قال على فين يا فندم نظرت له بعيد وبسرعة وجرى وعمل خمسة بالطائرة 
احمد: عمل اه خمسة بالطائرة ياحبيب قلبى قول واشجينى ما أنا خيالك وبعدين
محمد: لسه انت مش عارف مغامراتى وبعد كده نزلت إلى الإمارات العربية المتحدة دبى 
احمد: مارحتش ليبيا ليه تجيب أجهزة كهربائية من هنآك 
محمد هوانا بلعب أنا فى مغامرات عمتا أنا جائت بالسيارة الغالية من هنآك فى خمس دقائق من الامارات 
احمد: خمس دقائق بس 
محمد : مش غالية بقاء أنا ال كنت سائقة 
احمد انت سائق الهبل على الشيطنا طب ماشى فين العربية خلينا وراءك الكداب لحد باب الدار 
محمد: يا خسارة خدة والدى وراح به العمل مرة تانى تعالى اخليكم تشوف الطائرة الخاصة ب  
احمد: بجد هو الكلام جد أنا مش فاهم حاجة طب يا صاحبى بسرعة قبل ما يأخذ التانيه بسرعة 
محمد : علينا الذهاب يا صاحبي ومشى كثير حتى الساعة الثانية عشرة والنصف فى نصف الليل 
احمد: اه فين الطياره يا عم حرام عليك 
محمد : مش عارف منكن يكون الطيار ذهب بها مشوار داه أنا هااخرب بيته 
احمد مشى بالطائرة هو المفروض تكون مكان الطائرة فى المطار صح 
محمد انت عبيت واخدين منى رخصة الطائرة المره الفاتت 
احمد : صحب الرخصة ليه بقاء 
محمد: كنت سائق بسرعة شديدة 
احمد: أنا ماشى احسن 
محمد: معلش تعالى معايا بقى اوريك الدخله بتاعتي انا اسيبها مش بعيد يعني هي بورسعيد تيجي معايا ولا ولا هتخاف 
احمد: يا نهار اسود يا نهار اسود هي وسطك كبار سعيد يعني عايزنا كمان نسافر فين انت من الكلام ده 
محمد: تعال يا صاحبي اوريك الباخره اجمل باخره ده في ناس كثيره بيحبوا يتفرجوا انا ابويا نفسه وريتوش الباخره دي تعالى وانت مش هتخسر 
احمد: احمد هي خربانه خربانه بس المصاريف عليك انت 
محمد: فلوس ايه يا معفن انا معايا فلوس تكفيك انت وعيلتك ما تخافش كل حاجه عليا 
احمد: ربنا يستر تعالى يلا هنروح بعربيه ولا هنمشيها ولا هنعمل ايه 
محمد: لا معلش احنا هنروح بالقطر المره دي عشان خاطر ان السواق خد العربيه كمان يلا بينا 
احمد: انا قلت ربنا يستر 
وذهبوا الى القطار وراكب القطار هو واحمد ومحمد الى القطار ذاهبا الى بورسعيد وجاء الكومسري تذاكر من فضلك تذاكر يا استاذ نظر محمد الى احمد وقال 
محمد : احمد معلش ادفع عشان دفتر الشركات مش معايا
احمد : وحياه امك مش قايل لك ان انا معيش فلوس 
محمد: ما تعليش صوتك كومساري بصه وحشه اسكت بقى اتصرف انا 
ذهب محمد الى رجل وقال له انا قادم من بعيد ومحتاج مال حتى اذهب الى بورسعيد معاك تديني تذكرتين انا وزميلى اطلع الراجل له مالا وقطع له تذكرتين 
احمد : اغمى عليه من الكلام اللي قاله محمد 
محمد : مالك يا ابني انت جعان 
احمد: انا عايز اروح سيبني اروح 
محمد: طول باخره يا ابني 
احمد : مسك ايد محمد ابوص ايدك أنا غلطان انا عايز اروح 
محمد : ينظر اليه وهو يضحك علية اه يتبنى هوانا خاطفك ده انا ه هنروح الباخره مشاوير كثير جاي ولا هنفضل نعيط كتير لسه المشوار بعيد ومحتاج حد يجي معايا مش عايز اروح لوحدي جاي ولا الوحده بقيت

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

3

متابعين

1

متابعهم

2

مقالات مشابة