معشوقتي عارضة أزياء 💝 الفصل السادس 💖 بقلمي ياسمينا الكاتبة الصغيرة ✍️

معشوقتي عارضة أزياء 💝 الفصل السادس 💖 بقلمي ياسمينا الكاتبة الصغيرة ✍️

0 المراجعات

معشوقتي عارضة أزياء 💝
الفصل السادس 💖
بقلمي ياسمينا الكاتبة الصغيرة ✍️

كانت تقيس الفساتين و هو يراها وهو مبتسم كم هي جميله و يشعر أن لا يريد أن يراها احد من جمالها ثم قال 
_: حلوين اوي انا خليت داليا و العمال    يعملوا الفساتين دي عشانك و ياريت تشوفي فستان عجبك و تلبسيه عشان عايز افسحك .

زهره بفرحه مثل الأطفال _: بجد يا أبيه فاروق انا فرحانه اوي شكرا على الفساتين دي .

فاروق بابتسامة امسك وجهها بيده _: مفيش شكر مبنا احنا اخوات يا هبله و يالا عشان افسحك .
زهره _: بس الشغل انا لسه عندى شغل و.
قطعها فاروق _: شغل ايه يا حبيبتى انا مديرك و بقولك يالا .
هزت راسها و هي تمسك الفساتين التي في أكياس التسوق و دخلت لكي تغير ملابسها في البروفا 
#بعد وقت قليل#
خرجت من البورفا و كانت ترتدي فستان باللون النبيتي محتشم  و كانت جميله جدا و اخوها فاروق و أمسك بيدها ثم همس في أذنها ؛ إيه الحلاوه دي انا كده تغير عليكي و اخبيكي من عيون الناس .
ابتسمت زهره بخجل و اخذها و ذهبوا إلى مطعم بخم 🍴.
_________________
كان يتدرب في المكان الخاص به و كانت صورتها لا تفارق عينيه و يتذكر خجلها منه و ضحكتها و عيناها التي سحرته بجمالها (طبعا كلنا عارفين مين هي مش لازم اقول اسمها😂🙆😉) فاق على صوت أخته و هي تناديه :يا نزار انت سمعني .
نزار _: اه معاكس يا قلبي في حاجة .
نورسين : انت فاضي عشان كنت عيزاك تروح تجيب محمد من المدرسة انا تعبانه شويه )
نزار _: خلاص يا نورسين انا هروح اجيبه متقلقيش بس اغير هدومي و اخد دش و اروح على طول .
نورسين _:ماشي يا حبيبي . 
ذهب إلى لغرفته .
__________________
كان يجلس و يفكر  بها مثل ما اعتاد و يفكر في خطه لكي يراها مره اخرى خطرت في باله فكرة و ابتسم ثم نادى السكرتيرة  نانسي وقال 
_: عيزاك تجهيز لي معاد مع استاذ فاروق مهاب .
السكرتيرة نانسي بتعجب_: ليه حازم باشا ؟؟ .
حازم بصرامة_: و انتي مالك اعملي اللي أقولك عليه و خلاص.
هزت راسها و خرجت لكي تنفيذ ما طلبه منها .
____________________
في الصباح على الساعة 8 صباحا كان يجري منهم بعد ما هرب منهم و ثم ابتعد عنهم و نظر حوله و اوقف سياره الاجره و قال له 
_:وديني بيت الهواري .
ثم انتقلت السيارة بسرعة .
كانوا الحراس يدورون عليه لكن لا فائدة ثم قال أحد الحراس _: الباشا لو عرف اكيد مش هيسبنا يارب استرها .
ثم أخذ نفس عميق .
_______________
كان يجلسون و يضحكون ثم قاطع حديثهم رنين الهاتف نظرة لمن يتصل بها ثم ابتسمت و ردت ....
زهره_: قلبي وحشتيني فينك .
ملك _: انتي اكتر يا قلبي زهره ممكن اطلب منك طلب ..!!
زهره _: طبعا يا قلبي انا تحت امرك.
ملك_: ممكن اجي ابات عندك .
زهره_: طبعا تنوري يا قمر بس في ايه حاجه حصلت معاكي ولا ايه..؟؟
ملك _: مش هقدر أقولك دلوقتي لما اقبلك ماشي .
زهرة _ :ماشي تعالى على البيت و انا لما اخلص هجيلك .
ملك _:تمام .
ثم أغلقت الهاتف و أتى فاروق و هو يحمل غزل البنات و قال .
_:كنتي بتكلمي مين .
زهره _:, مفيش دي ملك .
فاروق يقلق _: مالها هي كويسه .
زهره _: اه كويسه بس كانت بتكلمني في حاجة.
فاروق _: ماشي خدي .
أعطاها الغزل بنات و ذهبوا لكي يتمشوا
_____________________
لايك و كومنت للدعم 🌸
توقعتكم يا ترى مين اللي هرب .
و حازم بيفكر في ايه .
اسفه لو الفصل صغير بس و الله على قد ما اقدر كتبت .
اشوفكم على خير 💖

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

117

متابعين

94

متابعهم

0

مقالات مشابة