قصة المارد العاشق: الجزء الثالث

قصة المارد العاشق: الجزء الثالث

0 المراجعات

البنت قامت بصرخت مووووووت الحقووووووووووووةةنيييييييي الحقونييييييييييي يامامام بااااء هيموتني وقامت كانت هترمي نفسها من البلكونه من الصرعه والي هي في الكل قام وجري عليه
و قرروا انهم يروحوا للست الي بتعرف عن الجن بس الي هما ميعرفوش ان الست دي ساحره سفليه بتتعاون مع اشر الجن و بتخدمهم قصاد مبيخدموها بفك اوربط او سحر تعمله لناس يعني مش مؤمنه او عندها دين.


بس طبعا اهل شيماء ميعرفوش كده ??
ام شيماء اتصلت بصاحبتها وقلتلها يلا عشان نروح لست وفعلا جارتها جت وخدت شيماء وامها ومشيوا علي الست دي والرعب بيموت شيماااء وتعب ومش حاسه بنفسها من كتر الي هو عملوا فيها وصلوا عند الست ودخلوا بيتها قعدوا وحكوا لست الحكايه .

و الست وهي بتسمع كانت نيتها حاجه تاني خالص غير مساعده شيماء، كانت نيتها اذي لتكسب محبه الجن تقدم شيماء علي طبق من فضه .قعدت شيماء جمبها وفضلت تقراء تعويذ و طلاسم و تعمل بخور، لحد ما حضر علي شيماء و الكل في زهول وشيماء اتحولت حرفيا وتهياء علي جسمها ووشها ولسانها وبقي ينطق بالسان شيماء.

و قالت له هو عاوز ايه لكن هي عرفه كل حاجه غضب وثار وقالها انهي كل ده فوووورا لاحرقكم كلكم وحصلت دربكه جاااامده في بيت الساحره لانه اقوي من الجن الي بيخدموها بما انه ماااارد يعني شي كبير في عالم الجن الساحره فعلا قفلت الجلسه بسرعه وصرفته وقبل ميرجع شيماء لنفسها ويخرج من جسمها قااااال لو لفيته الكره الارضيه محدش هيجراء ياخدها مني او يبعدها عني وغضب وصرخ.

في الكل وقلب كل شي كان في المكان .وفي لحظات خرج من لبسه لجسم شيماء وشيماء اترمت بعدها علي الارض. وهي بتنزف دم من كل فتحات جسمها أثر خروجه بعنف .الام اصابها اليائس وعقلها وقف وكانت بتموت رعب علي بنتها وعلي.

اللي بيحصلهم وجتلهم حاله يأئس .اتصلت بابوها و خدها وجري علي المستشفي وحجزوها هناك بسبب الي حصلها وبعد مامشيوا من عند الساحره. رجع زنداااب لساحره وهددها بانها تبعد عن الموضوع ليدمرها .هي ممنعتش بالعكس هي طلبت منه انها تساعدو اكتر وتخليه ليها .

اتفقوا وخدوا عهد انها تخلي شيماء تمضي علي عقد الخلود بينه وبينها .والعقد ده بيتمضي بدم الحيض وبيكون ده اصعب ربط بين البشر والجن بيبق شي مميت ميقدرش عليه غير رب الكون .وافق زندااااب ورحب بالفكره وقااااال لساحره هتعمل اي بظبط ومشي .وكل ده شيماء فالمستشفي بتموت .راح زنداااااب لشيماء وصحاااااها ومسكها من كتفها بعد معزلها عن الاوضه كلها ومخلهاش تشوف حتي امها الي جمبها ومسكها من كتفها قالها متخفيش انا مش. هاذيكي انا بحبك بس انتي اللي وصلتني لكدة .انا هخليكي تكوني ملكه معايه وهعملك كل الي انتي عاوزاه و اديكي جربتي تبعدي عني شوفتي حصلك ايه .شيماء سمعه وشيفه بس مش مستوعبه ومش مخليها شيفه شي قدمها غيرة .فضلت تعيط تقولوا سبني ابوس ايدك ارحمني بالله عليك سبني اعيش حياتي ذي اي بنت حب غيري وابعد عني .غضب من ردها وتحول. لشيء فظيع صوت زعورة و كسر. ازاز الاوضه وقلب الدنيا ورماها علي السرير ومشي .تاني يوم روحوها من المستشفي علي البيت 

كان هو طلب من الساحره تبعت تجيبهم وتفهمهم انها لقت الحل خلاص الي هيطلعهم من المصيبه دي وهيبعد المارد عن بنتهم .

مكدبوش خبر وجريوا علي الساحره .وقالتلهم انا هحضر جن اقوي منه وهطلب منه يبعد عن بنتكم . بس لازم عشان يحضر نمضي عقد لتحضيره والعقد ده لازم يتمضي بدم الحيض
الام اتصدمت هي وشيماء ورفضوا فضلت تقنعهم انه الحل الوحيد ولاجل حظها التعيس كانت فعلا في فتره الحيض .

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة
اسلام ابراهيم
المستخدم أخفى الأرباح

articles

460

followers

613

followings

116

مقالات مشابة