كابوس لا ينتهي قصص رعب

كابوس لا ينتهي قصص رعب

0 المراجعات

كابوس لا ينتهي

الفصل الاول:

في مثل هذا اليوم الجميل ذهبت أنا وبعض من الأصدقاء لنري ماذا يحدث في قصر شايبوب (كابوس لاينتهي ) بقلم محمود سعد 

تامار أسمي تامر من فترة كبيرة جدا حصل معايا موقف مقدرتش أنساه بالرغم من السنين اللي عدت عليا 17 سنة فاتت.

أنا كنت شخص مختلف بالمعني تافه وغبي و فاشل وجبان اخ كل الصفات دي كانت فيا منكرش علامات منها لسه موجودة 

انا وعلي وحازم وحسام أربع شباب صحاب من زمن الزمن تقدر تقول اخوات.

أنا ايه اللي خلاني أتكلم و أحكي تاني مع اني حالف مش عارف السبب ؟؟؟؟

 بس أنا كان لازم أتكلم مش هشوف اللي بيحصل و اسكت مش كفاية اللي حصل…

أنا تعبت و الله .

أنا هحكي و أنا في أيد ربنا واللي يحصل يحصل خلاص مبقتش تفرق.

كنا عيال , وفي الفترة ديه تقدر تسميه طيش شباب كان كل يوم لينا عبارة عن مغامرة لازم كل يوم واحد فينا يخسر

متعودين نلعب بس لعبنا كان صعب بالنسة لغيرنا او غريب  مثلا كنا نتحدي بعض اللي ينط من الدور الاول واللي ينط يكسب 

واليوم ده اللي كسب حسام وبسببه رجليه اتكسرت وخلته عاجز وحركته بطيئة و علي كده كان مبسوط؟ 

لحد ما جه يوم و حصلت مشكلة .

علي معروف وسطينا أن هو جبان وبيترعب من الهواء هو اكتر واحد خسر   .

علي كان زعلان من حازم والمفروض اني كنت موجود عشان اصالحهم زي كل مره بس للأسف حسام جه لأن علي كلموا ,بطبع حسام قالهم انا عندي حل و أقترح عليهم إنهم يحلوا المشكلة بلعبة و انا رفضت الواقع غير التهور يا حسام .

بس تجاهلوني كلهم و وافقوا علي كلامه ؟؟؟

قالهم الخسران هيعتذر للتاني حتي لو مش غلطان فاهمين , أحنا هنروح قصر شايبوب .

ايه ؟

انت بتهزر صح ؟؟؟

انت أكيد بتهزر؟ 

لا.

تبقي اتجنينت انت مبتسمعش عن اللي بيحصل في القصر و الناس اللي بتختفي فيه .

بسمع عادي بس لحد دلوقتي مفيش دليل علي كده , ممكن تكون إشاعات.

لو إشاعات بردو المكان معزول لو حاجه حصلت هنعمل ايه ؟

مفيش حاجة هتحصل كل اللي بيقوله الناس كدب و أنا عايز أثبت كده .

براحتك, بس أنا مش معاك .

طيب ( مبتسم).

رجعت البيت يوميها مش عارف مالي حاسس بصداع رهيب جواه دماغي وكأن شخص بيتكلم جواه راسي , ازاي و لو حقيقي هيعموا ايه ؟ طب لو حد حصلو حاجه هيعملوا ايه؟ 

منمتش يومها من كتر التفكير لاكني ساكت.

تاني يوم بعد غروب الشمس علطول فاكر يومها صوته رن تليفوني حسام رديت اي يابني .

إلحقني إلحقوني يا تامر سامحني سامحوني.

وقفت ثانية في مكاني ثابت و من غير ما أحس لقيت نفسي بجري في الشارع , رحت للقصر شجر ميت صوت غربان مخيف مرعب

 حاولت إني افكر في صاحبي بس مع اني مرعوب 

و بعلو صوتي ناديت وجريت علي البيت حسام يا حسااام

أنت فين؟؟ يابني رد عليا يا حسام ؟

سمعت صوت علي السلم حد كان طالع جريت

 أشوف مين و أنا بنادي بصوت عالي و الدنيا ضلمة جدا تقريبا مكنتش شايف حاجه فجأه سمعت صوت حد بيقولي إهرب بس الصوت كان بعيد جريت ورجلي بتخبط في بعض طلعت السلم لحد ما دخلت أوضة مكنش فيها حته سليمة غير طربيزة في المنتصف

هي الوحيدة الموجودة وكان عليها حاجات غيريبة رسومات وشمع مولع رحت بسرعة خدت الشمعة وابص ورايا ملقتش حاجة

 الحمدلله ممكن حسام يكون عنده حق دي إشاعات علي القصر بس حسام كلمني ممكن يكون جه هنا وحصل معاه حاجه مع حد 

لفيت البيت عشان أدور عليه و لو  ملقيتش حاجه هروح و أسال على عليه يمكن يكونوا خرجوا في حته ؟؟

أنا عارف انه مش في البيت وتليفونه غير متاح  والمشكلة الأكبر مفيش شبكة هنا بس كده احسن انا كده اتطمنت هو مش هنا.

نزلت وكلي ثقة إن هو مش هنا , تامر تامر إلحقني ؟

حسام أيوه ده صوته , بس ازاي حسام  ؟؟ 

انت فين حسام اتكلم عالي صوتك انت بخير انت كويس طب؟ يا حسام.

الصوت راح و انا بجري علي كل أوضة في القصر و القصر كبير و أخر أوضة قولت هو هنا بفتح الباب .

حسام انت كويس ؟؟؟؟

دخلت أوضة شبة فاضية ملقتش غير حاجه واحدة قربت منها لقيتها حاجه سوده ده شعر؟ 

شعر بني ادم ؟؟  الباب هبد يفتح ويقفل لوحدوا وبسرعة كبيرة جداا وانا مرعوب 

أبص ورايا و قدامي الشمعة اتطفيت متبقليش غير نور القمر وقفت تحت الشباك 

لا إراديا من غير تفكير الباب وقف حركة والصوت اللي مكنتش عارف مصدره او هو

 ايه اصلا وقف الشعر اختفي فقولت أنا  بيتهايألي وسكت خمس دقايق كده  بلف دماغي

بصيت للسماه يا رب بعلو صوتي فجأة ضل شبة الطفل  علي الشباك واقف ملامحة مش باينه

كأنه ظل بجد وعمال يخبط جامد ويرزع علي الشباك ؟؟

وقفت متصلب  ومش عارف اتنفس مصدوم اختفي فجأة ؟

قربت من الشباك  شكيت والشك قتلني العيال يتعمل فيا مقلب 

عليت صوتي “ ده مش هزار يا جماعة بجد هو فيه كده ”

وإتطمنت عل ي كده نزلت ادور عليهم وكلي غل وعايز اضربهم  ومتعصب جدا 

سمعت صوت حد بيضحك وبيجري نحيت القبو جريت وراه ونزلت إن الاقي حد بخ 

اختفوا .

"طيب خلاص هاهاها أجماعة كفاية هزار مش بخاف أنا عارف من الأول ان انتوا وراه الحوار ده انتو التلانة

ا……….؟

إي ده إزاي كان في حد واقف وره الشباك ومفيش سور أو اي حاجه ممكن حد يقف عليها

وبعدين مفيش سطح ده قصر ؟؟؟؟؟؟

الشباك اتقفل ضلمت خالص نور القمر بقي دموي  ,صداع , دوغة , صوت صفير, و صوت 

وحدة ست  بتقول بني أدم وبعدها همهمة مش فاكرها و أغمي عليا.

انتظروا  الفصل الثاني قريبا

 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

articles

5

followers

1

followings

3

مقالات مشابة