رچيم الجزء الاول
(رَچـيـم)
كتير بسأل نفسي هل البشر ليهم قدره في اذيه الجن؟ الاجابه من المواقف الي عشناها اه طبعاً بس للأسف الاذيه دي مش بتمر مرور الكرام وبتكون نتيجتها انك بتفتح علي نفسك باب من ابواب جهنم.... وزي ما انت بترد الاذيه لغيرك كمان الجن بيردلك الاذيه لكن الاختلاف انها اذيه لا نهايه لها
قولي ورايا يبنتي اعوذ بالله من همزات الشياطين واعوذ بك ربي ان يحضرون... مش قادره في صوت صراخ في وداني مش قادره اتحمله.... حاولي متسمعيش ده بيحاول يشتتك قولي... لكن فجأه الشيخ نفسه بدأ يتخنق واترفع من علي الارض واتهبد بقوه... جريت عشان افتح الباب لكن من العدم ظهر قدامي عينيه في عينيا وقلي رجيم رجييييم
يمكن سمعت كتير قصص رعب لكن صدقني الي هحكيه دلوقتي حصل معايا ممكن الي هيسمع مش هيصدق وهيقول عليا مجنونه لكن انا عشت كل الاحداث دي وما زلت بعيش فيها... انا اسمي حنان عندي 32سنه انا ارمله جوزي متوفي من 3سنين في حادث سير عندي بنت وحيده اسمها جميله وعايشه مع حماتي في شقه جوزي... بصراحه مقدرتش اسيبها لوحدها بعد وفاه ابنها وكمان لانها روحها في بنتي جميله مقدرتش احرمها منها... وهي بصراحه بتعاملني كويس جدا.... القصه بتبدأ من يوم كنت بحضر الغدا وفضل شويه زيت سخن اخدتهم ودلقتهم في الحمام.. انا عارفه ان ده غلط لكن محصلش حاجه اتغديت انا وحماتي وبنتي وطلبت من حماتي اني عاوزه ازور اهلي... قلتلي وماله يا بنتي خدي جميله وروحي زوريهم.... قومت من علي الغدا ودخلت اخد دش.... دخلت وشغلت الدش نور الحمام طفي.. قولت اكيد النور قطع لكن لما بصيت تحت الباب كان فيه نور جاي من الصاله معني كده ان نور الحمام فاصل بس... حسيت بحاجه لزجه بتنزل علي وشي حطيت ايدي على وشي وانا بترعش ورغم اني في الضلمه قدرت اشوف ده دم ايوه دم صرخت وفي اللحظة دي النور رجع بحط ايدي علي وشي مفيش حاجه ولقيت باب الحمام بيخبط كانت حماتي وبتقولي مالك يا بنتي في اي افتحي الباب... لبست هدومي بسرعه وخرجت من الحمام بتنفض ومرعوبه مش معقول الي شوفته ده يكون حقيقه... هديت مكنتش قادره اخرج بعد الي حصل معايا ده... قولت لحماتي انا هدخل انام شويه ودخلت نمت فعلاً صحيت علي ضربه علي ضهري قومت منها بصرخ كنت حاسه ان ضهري اتكسر مش عارفه اتحرك عاوزه اتكلم او انادي علي حماتي لكن صوتي مش بيخرج بفتح بوقي لكن صوتي مش عايز يخرج وسمعت صوت بيقولي انتي عارفه انتي عملتي اي.... اخيرا قدرت اتكلم وقولتله انت مين.. مين الي بيتكلم... مفيش حد رد عليا... قومت وانا لسه حاسه بألم في ضهري مش قادره استحمل.... بصيت في الساعه كانت 8الصبح انا نمت كل ده ازاي.... قررت اني هروح ازور اهلي صحيت بنتي ولبستها وصحيت حماتي وقولتلها انا هروح دلوقتي في الوقت البدري عشان ارجع بدري... قلتلي ماشي يبنتي زي ما تحبي.. اخدت جميلة ورحت زورت اهلي خبطت علي الباب فتحتلي امي سلمت عليها وقلتلي مالك يا حنان... بدأت احكيلها كل حاجه حصلت معايا... قلتلي طيب يبنتي يمكن تكوني بتتخيلي او بيتهيألك... كشفت ضهري عشان امي تشوف مكان الضربه قلتلي مفيش حاجه في ضهرك.... استهدي بالله كده وصلي واقري قرآن وهتبقي كويسه... دخلت ونمت شويه في اوضه امي رحت في النوم بسرعه... صحيت علي صوت غريب بينادي عليا لما فتحت مكنتش علي سريري انا كنت في الحمام واقفه قدام المرايا وفي انعكاس المرايا مش صورتي لا في انعكاس المرايا كان واقف مخلوق كان شكله غريب عنده اكتر من اربع عيون في وشه وعلي جبينه مثلث مقلوب... وقلي قتلتي ابني ليه.. لييييه وفجأه المرايا اتكسرت وبقي واقف قدامي شكله مخيف مفزع.... صحيت من النوم علي صوت امي بتقولي فوقي يبنتي... اترميت في حضنها وفضلت اعيط... قلتلي متخفيش يبنتي كل حاجه وليها حل... الساعه كانت 3العصر قررت اخد بنتي وارجع البيت وقولت لامي انا هحكي لحماتي كل حاجه لازم تعرف.... قلتلي براحتك يبنتي بس انا من رأيي تصبري شويه... اقولك حاجه تعالي معايا هنروح لواحده جارتنا اسمها سيده بتفهم في الكلام ده وجايز يكون عندها الحل... وافقت منا معنديش حل تاني لبسنا وروحنا للست سيده والي عرفته عنها انها بتقري الفنجان خبطنا علي الباب وفتحت لينا ست في الخمسين من عمرها رحبت بينا وقعدنا وبدأت احكي كل حاجه حصلت لحد الكابوس الي شوفته... قلتلي غمضي عينيكي ومسكت قلم احمر وبدأت تكتب علي ايديا وعلي جبيني كلام مش مفهوم واشكال وبعدها فضلت تتمتم بكلام غريب وهي مغمضه وبعدها قالت انتي غبيه انتي اذيتي ابن من ابناء الجان ودلوقتي عاوزين ينتقموا منك... امي ردت وقالت والحل يا ست سيده.. فاتوا عليا بكره وان شاءلله خير.... مشيت انا وامي من عندها ورجعت اخدت بنتي ورجعت لحماتي.... اول ما دخلت الشقه قالت هو ده الي مش هتتأخري... قولتلها بعد اذنك عاوزه اتكلم معاكي ضروري في موضوع مهم..دخلنا الاوضه عندها... وبدأت احكي احكي وبعد ما خلصت بصتلي بسخريه وقالت اه ودي بقا لعبه من والدتك جديده صح... قولتلها لعبه اي... قلتلي انتي جيلك عريس فألفتي الحوار ده عشان اسبلك الشقه واخاف وبعدها تتجوزي مش كده.... اي الي حضرتك بتقوليه ده... قلتلي ده الي انا متاكده منه بس بعينك مش هسيبك تتجوزي وتبعدي حفيدتي عني انا داخله اخد دش قال جن قال وخدت هدومها ودخلت الحمام مفيش دقيقة وسمعتها بتصرخ خرجت اجري من الاوضه وكانت الصدمه...يتبع