رچيم الجزء الثاني

رچيم الجزء الثاني

0 المراجعات

                                          (رَچـيـم)

                                   (الـجـزء الـثـانـي)

لقيت حماتي واقعه قدام الحمام ومغمي عليها، جريت نحيتها بحاول افوقها فاقت وفضلت تبكي... وتتنفض قولتلها حصل اي... قلتلي وانا داخله الحمام حسيت بضربه علي ضهري كانت ضربه لا يمكن تكون دي ايد بني ادم انتي عندك حق البيت بقا في حاجه مش طبيعية فعلا.... طيب والعمل هنتصرف ازاي دلوقتي.. مش عارفه.... انا بكره هروح لسيده دي تاني يمكن يكون عندها الحل.. دخلت حماتي واخدت دش وانا قعدت قدام التليفزيون شويه حسيت برغبة ملحه في النوم مش قادره اقاوم لدرجه اني نمت في مكاني.... صحيت لقيت نفسي واقفه في مكان واسع كل حاجه فيه مبنيه من الصخر وقدامي ممر طويل مشيت فيه من غير ما ااحس لقيت نفسي ماشيه فيه لحد لما ظهر قدامي نفس المخلوق الي شوفته قبل كده وقلي انتي عارفه انتي عملتي اي انتي قتلتي وريث العهد... رديت عليه وقولتله انا مقتلتش حد وبعدين انا فين... قلي لا قتلتيه الزيت المغلي الي موته الي رمتيه في بيتنا.... قولتله زيت مغلي اي انا مش فاهمه حاجه... قلي هوريكي حاجه تعرفك حجمكم يا بشر ومشي ومشيت وراه في الممر مسلوبه الاراده لحد ما وصلنا لسلم كبير نزلنا واتفتح باب كان بيطل علي حفره من حفر جهنم عباره عن بركان بيغلي وجواه مئات من البني ادمين كلهم بيحاولوا يخرجوا لكن بمجرد ما بيحاولوا يخرجوا بيوقعوا جوه النار.... قلي شايفه كل دول بشر تعدوا حدودهم زيك كده ودي كانت نهايتهم.... انا معملتش حاجه معملتش حاجه.... اصحي يا حنان فتحت عينيا لقيت حماتي قدامي وانا كنت نايمه قدام التلفزيون... قلتلي اه راحت عليكي نومه... قولتلها انا هدخل اكمل نوم في الاوضه.. ماشي يبنتي... دخلت الاوضه حطيت راسي علي المخده ورحت في النوم من تاني صحيت كان جو الاوضه برد جدا رغم اننا في شهر 7 يعني الدنيا حر جدا لكن معرفش مصدر البرد جاي منين... قومت وخرجت من الاوضه.. نور المطبخ شغال ياتري حماتي صاحيه دلوقتي ليه.. دخلت المطبخ لقيت حماتي واقفه قدام عين البوتجاز وحاطه زيت علي النار وشكلها هتقلي بطاطس او حاجه.... انتي صاحيه دلوقتي اكيد جعانه.. اتلفتت وبصتلي... اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم... مكان عينيها كان عباره عن تجويف فاضي.... رجعت لورا وانا خايفه وبترعش اتكعبلت ووقعت علي ضهري.... وفي الوقت ده صوت اذان الفجر كان النجده... قومت وجريت علي اوضتي استخبيت تحت الغطا زي العيال.... منمتش لحد الصبح واول حاجه عملتها اخدت بنتي ورحت عند امي بس المره دي عشان اروح لسيده... اخدت بنتي ورحت فعلا عند امي سبت عندها جميله ورحت لسيده... اول ما فتحتلي الباب كانت بتبصلي بحسره.. قولتلها في اي يا ست سيده.. قلتلي انتي دخلتي نفسك في دايره كبيره انتي مش قدها... طيب والحل اي.. انا للاسف مش هقدر اساعدك بس ممكن ادلك علي الي يقدر يساعدك... طيب ربنا يخليكي يارب وانا مش هدلق اي حاجه تاني في الحمام.... المشكله ان الي مات ده كان وريث العهد يعني كان هيكون ملك وده طبعا مخلي عشيره الجن كلها عاوزه تنتقم منك.. ده عنوان الشيخ طه شيخ مبروك وليه كرامات وممكن يقدر يساعدك... كتر خيرك انا مش عارفه اقولك اى.... خرجت من عندها ورحت لامي وحكتلها كل حاجه قلتها سيده.. قلتلي خلاص يبنتي روحيله وان شاءلله خير... لا انتي لازم تيجي معايا انا مش هروح لوحدي... حاضر رجعت بنتي عند حماتي وقولتلها اني هروح مشوار مع ماما وراجعه... ورحت على العنوان كان بيت بسيط جدا في حاره صغيره كنت متوقعة اشوف دجال نصاب لكن بصراحه مفيش الكلام ده كان راجل واضح عليه انه كويس... قلي احكي يبنتي الي بتعاني منه وان شاءلله خير... طلب من امي تطلع بره الاوضه  وقلي... قولي ورايا يبنتي اعوذ بالله من همزات الشياطين واعوذ بك ربي ان يحضرون... مش قادره في صوت صراخ في وداني مش قادره اتحمله.... حاولي متسمعيش ده بيحاول يشتتك قولي... لكن فجأه الشيخ نفسه بدأ يتخنق واترفع من علي الارض واتهبد بقوه... جريت عشان افتح الباب لكن من العدم ظهر قدامي عينيه في عينيا وقلي رجيم رجييييم.... ده كان اسمه اغمي عليا من شده الحراره الي كانت خارجه منه... لما فوقت لقيت نفسي علي كنبه صغيره في بيت الشيخ طه وقلي... الي عليكي اسمه رجيم ده جن موكل بالخراب والدمار والقتل وهو يبقي ابن ملك من ملوك الجن السبعه للاسف الموضوع مش سهل بس ان شاءلله ربنا يسهل ونقدر نحله روحي دلوقتي وصلي وخير اطمني... رجعت البيت فاقده الامل في كل حاجه حاسه اني هموت.. دخلت اوضتي وحماتي كانت نايمه هيا وبنتي... بمجرد ما دخلت لقيت شخص قاعد علي كرسي في الاوضه شخص عادي انسان جيت اصرخ عشان اقول حرامي لساني اتلجم والباب اتقفل لوحده... قام من مكانه وهو بيقولي يعني يوم ما اظهرلك بشكل بشري هتخافي مني... قولتله انت مين ودخلت هنا ازاي.... قلي انا.. انتي مش الشيخ طه قالك اسمي.... رجيم... ضحك ايوه رجيم انا جاي اعرض عليكي عرض صغير لو وافقتي عليه هنسي كل الي عملتيه وترجعي لحياتك ولو رفضتيه يبقي انتي الي اخترتي... عرض اي... انا اخترتك عشان تكون زوجتي انا حبيتك واخترتك ورغم العقاب الي انا هنوله لكن انا مستعد اضحي.... قولتله لا مش ممكن انا انا اتجوزك انت اتجوز جن ده لا يمكن ابدا... في لحظه بقي واقف في وشي هتوافقي يا حنان معندكيش اختيارات... لا لا مش موافقه.. عينيه اتقلبت وبقيوا اشبه بجمرتين من جهنم وقلي بكره هتدفعي تمن اختيارك.... فضلت اعيط واقول يارب انقذني من الي انا فيه... فتحت باب الاوضه لقيت حماتي خارجه من اوضتها وبتقولي حمدالله علي السلامه انا هدخل اخد دش وبعدها نتكلم.. دخلت تاخد دش لكن فجأه سمعت صوت صرخه هزت البيت.. خرجت اجري من اوضتي وكانت الصدمه.... يتبع 

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

2

متابعين

1

متابعهم

1

مقالات مشابة