رواية أنا والمدمن الفصل 14؟
Part14🖤🔥🔥🔥🔥🔥
=هه؟؟؟ ف المستشفى؟ كنت حسه قولي انهي مستشفى
دلوقتي
ايه اللي حصل انا جاية حالا
_ي بنتي اهدي الدكتور طمنا بس هو ..
=جاية دلوقتي
_____
رزان بتصرخ و تعيط:بابا قوم ااصحا دلوقتي احمد ف المستشفى
الاب بفزع:ايه؟ مستشفى ليه قولي
_مش عارفه ي بابا تعال عشان خاطري نروح دلوقتي
=طيب يلا البسي بسرعه
_ماشي
_______
وصلوا المستشفى
عمر:ازيك ي محمد
=طمني ايه حصل قولي
رزان:طمني ي عمي احمد ماله عشان خاطري
=اهدوا هو دلوقتي طلع من العملية
رزان:عملية؟؟؟؟؟
_كان مسافر الفيوم عشان يجيب شوية حاجات من البلد طلعوا عليه قطاع طرق عايزين ياخدوا منه العربية رفض ضربوا عليه رصاصة
=رصاصة؟؟؟؟ يلهوي لا يارب متخليهوش يروح مني
_انا كنت وراه ف العربية اللي بعديه ودايما انا ببقا شايل فرد(مسدس) مترخص للحالات دي ضربت طلقتين خافوا و جريوا جبته ع هنا
=عمي هو هو هنا من امتا
_من الساعه ١٢ حصل الكلام ده
=كنت حاسه انا بحلم بقالي فترة باحمد والله طب طمني عليه
_الدكتور قال الرصاصة جت جنب قلبه ربنا ستر هو لسا تحت تأثير البنج
=بابا عايزة ادخله اتصرفوا
وانهارت ف العياط وقالت :يارب ليه اي حد بتعلق بيه بيروح مني يارب لا انا بحبه يارب قومه بالسلامه
_قومي ي بنتي هيكون كويس ثقِ بالله
=ونعم بالله بس انا هشوفه
__________
استأذن الدكتور ممكن مراته تدخل تشوفه؟؟
بعد رفض كتير
رزان:لو سمحت ي دكتور عشان خاطر ربنا هيجرالي حاجه و انا عندي السكر عشاني بس هشوفه مش هتكلم والله اوعدك
=طيب ي بنتي بس عقمي نفسك كويس
_اكيد حاضر
دخلت لقيته نايم ع السرير و ملفوف بشاش عند دراعه
قعدت تعيط و تدعي ربنا
مسكت ايده و قعدت تقوله انت حمتني قبل كده مش هتسيبني صح؟عشان خاطري انت كنت عوضي ي احمد عشاني فوق
قالت:اني سأقاتل بالدعاء و اني بالدعاء لمنتصرة🖤💫
سابته وراحت المسجد بتاع المستشفى قعدت تدعي و تصلي و تعيط و تدعي بيقين ساعه لقت نفسها نامت ع المصلية
والدها:رزان قومي بسرعه
_ايه ايه ي بابا احمد ماله؟
=فااق فاق بسرعه
_يلا يلا
=اصبري البسي النقاب
_اه اه حاضر يلا
دخلت له بصت له و عيطت ع شكله وع التعب
احمد بصوت مش واضح
_متعيطيش ي حبيبي انا ك كويس
= ي حبيبي الف سلامه
_قلتي ايه؟ حبيبي؟
=وقلبي و روحي بس قوم
بصوت تعب
_ياه هو جعفر ده مش بيمشي غير لما يحصل لي حاجة
=ههههه بحبك والله بس انت قوم
_وانا اكتر متخافيش الحمدلله ع كل حاجه
عدت كم ساعه
الدكتور:الف سلامه معافى
_تسلم ي دكتور هطلع امتا؟
=مش قبل ٣ ايام
الوالد:نعم ٣ ايام بس..
رزان:بابا مش مهم نأجله اهم حاجة صحته بالدنيا
=طيب ي حبيبتي مفيش مشكلة انا هقول للمعازيم متقلقيش
_طيب ممكن اكون انا الملازمة لي؟؟
=الدكتور:مفيش مشكلة
_الاب:بس ي بنتي هتتعبي و متنسيش انك بتتعبي بره البيت
=متخفوش بس هفضل جانبه طول الليل و اجي الصبح ي بابا وعد و هلتزم بكل الدوا و كل حاجه
_امري لله حمد الله ع السلامه يا ابني
=الله يسلمك ي عمو
سلم الابوان احمد و مشيوا
_____________
والد رزان:سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك ي ام رزان
=و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته تمام انا عارفه ان رزان مضايقه اني مش هقدر احضر الفرح بس غصب.....
_الظاهر ربنا كاتبلك تحضريه الفرح اتأجل حوالي اسبوع
=بجد؟؟؟ مش مصدقه يعني هقدر اجي اصل مدحت قالي انتي كده مش هتنفعي رايحة جاية
اتعصب و كتم ف نفسه
_لا تقدري ان شاء الله و هاتي الولاد معاكي
=ان شاء الله بس ايه سبب التأجيل هو ف حاجه
_احمد عمل حادثة
وحكالها الموضوع
=ي قلبي الف سلامه يارب يقومه بالسلامة
_يارب يارب
_________
رزان :احمد حبيبي تحب اجيبلك فاكهة؟؟
_لا مش عايز ممكن تاكلي،خدتي الدوا؟؟؟
=ي عم متخفش عليا خدته ارتاح شوية ونام و انا جنبك اهو
_ربنا ما يحرمني منك
=امين ي حبيبي وياك
_________
نام و فضلت تقرا قرآن وهي ماسكة ايده و قفلت المصحف و قعدت تتأمل في وشه كأنها بتتأمل في اعظم لوحة شافتها قعدت تملس ع شعره و غطته و نامت وهي ماسكة ايده
_________
صباح اليوم التالي
احمد:رزان رزان قومي ي حبيبتي
=صباح الخير عامل ايه طمني
_اطمنك ايه ليه نمتي هنا م في سرير مرافق نمتي و انتي قاعده و ماسكة ايدي هو انا ههرب
=غصب عني
انت متعرفش والله من قبل كتب الكتاب و انا حسه و بحلم بأحلام وحشة
_معلش ربنا كاتب كده الحمدلله ع كل حاجه
=ونعم بالله ،اتصلت بمنى و زياد جايين
_نعم ي بنتي دول مكملوش يومين
=اعمل ايه م بابا نشر الخبر بتاع التأجيل لقيت الكل بيتكلم و بيبعتلي
بعد ساعه
الدكتور في زيارة
رزان:تلاقيها منى
خبطت الباب ولكن مكنتش منى كان.... عُدي
_ايه ده عُدي
= السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عاملة ايه ي رزان
_تمام الحمدلله مين قا..
=والدك اتصل بكل المعازيم و قالي ،ايه ي بطل مالك ي عم الفتوة رايح تضّرب من الناس اأقصد تضرب الناس
_ههههههههههههه ماشي اتريق عامل ايه وحشني
=والله وانت معافى ان شاء الله شد حيلك كده خليك بطل عشان تحضروا كتب كتابي ولا هتستندلوا
_هههههههه اول دعوة ي ابني
________
شوية و دينا جت و سلمت و اسلام جه
و اول م شاف دينا فرح من جواه
اسلام:الف سلامة عليك ي صاحبي متشوفش شر
=حبيبي تسلم طمني عليك
_والله مفيش اهو بحاول اشوف الشغل
=الله يعينك يارب
الساعه جت قرابة ٥ المغرب و الوقت عدى بسرعه
دينا:حمد لله على السلامة يا احمد انا لازم امشي
اسلام:انا كمان ماشي لو تحبي اوصلك
_لا لا تسلم هتمشاها انا بيتي قريب
=مش هينفع تتمشي لوحدك عشان احنا ف الشتاء عن اذنك ي احمد هاخد بنت خالتك وأوصلها
_ماشي خلي بالكم من نفسكم و طمني بس توصل
________
"الصداقة صدق الاحساس و الاقوال🖤💫"
_اسلام:ممكن اسألِك سؤال
=اتفضل
_انتي بتحبي احمد من امتا؟
=تقصد كنت،كنت بحبه من و انا ف ٣ ث عشان كنا بنلعب مع بعض كتير واحنا صغيرين و ماما فهمتني انه هو هيكون من نصيبي بس كانت غلطانه وانا اقتنعت ب رأيك وقتها
_ربنا يسعدك يارب انتي شخصية طيبة جدا مع انك بتحاولي تظهري العكس بس حرفيا انتي شخصية حلوة و كل حد يتمناكي
اتكسفت و فرحت اوي عشان هي عارفه ان محدش ممكن يحبها عشان شخصيتها
_ممكن اقولك حاجه تاني؟
=اتفضل
_بحبك
انتبه اسلام ع صوت احمد
_ايه ي ابني بتحلم وانت صاحي؟؟
=هه؟ اسف سرحت شوية يلا اسيبك انا ترتاح عن اذنك ي رزان عن اذن حضرتك ي دينا سلام عليكم
____________
اسراء اتصلت ع احمد تطمن عليه و قالتله انها هتيجي بكرة تشوفه
باليل
_احمد عامل ايه دلوقتي حاسس ب اي وجع
=لالا انا زي الفل بس زهقت و عايز اخرج
_معلش فاضل يومين بس يلا عشان تتعشى و تنام
=وانتي؟ مش هتتعشي
_لا مليش نفس
=هما كلهم بيبقوا حلوين كده و هما ملهومش نفس ههههههههههههه
_احم احم عارفه
=اتخمدي ي حبيبتي
_بيموت فيا هههههههههههه
___________
اليوم التالي
رزان:احمد يلا عايز حاجة هروح اشوف بابا عشان ميقلقش و كمان وحشني اوي
=طيب خلي بالك من نفسك اسراء كلمتني و جاية هي وماما و بابا
_حلو مش هتقعد لوحدك
____________
والد رزان:ي هلا حبيبتي عاملة ايه طمنيني عليكي و ع احمد عامل ايه
=والله ي بابا كويس احسن كتير
_طب الحمدلله اه نسيت اقولك انا كلمت مامتك
=بجد؟؟؟ ليه؟
_عشان اقولها ع الفرح انه اتأجل فرحت عشان هتعرف تحضر ان شاء الله
=فرحتني اوي
_______
اسراء وصلت و الام و الاب
اسراء:نسيت حاجة ف العربية ي طنط روحوا انتم و هحصلكم
_تمام ي بنتي غرفة رقم ٦٦٦
=تمام تمام
جابت تليفونها ورجعت و هي ماشية بخطوات سريعة
هوووب
_انا اسفه اوي معلش اني وقعتلك الادوات اسفه هلمها
=بس بس محصلش حاجة في ايه ولا يهمك
_صدقني مكنتش اقصد بس كنت مستعجلة عشان اخويا هنا وعامل حادثة و كده
=والله م حصل حاجة اتفضلي ربنا يشفيهولك يارب
عبدالله (دكتور مسؤول عن حالة احمد )
يمتاز عبدالله ببشرته الفاتحة عيونه البنيتان شعره المايل للاصفر
مشيت اسراء كم خطوة
_معلش ي دكتور
بصت في ID
_ي دكتور عبدالله غرفة ٦٦٦ فين؟؟
=انتي اخوكي ف غرفه رقم ٦٦٦؟؟؟
_اه قالولي كده
=اتفضلي انا كنت رايحله انا دكتور عبدالله المسؤول عن حالة اخوكي "احمد" مش كده
_اوه بجد تشرفت و اسفه طبعا
=ولا يهمك الشرف ليا اكيد اتفضلي عشان اورييكي الاوضة
___________
فايزة:ابني حبيبي عامل ايه طمني الف سلامه
=متعيطيش بقا انا كويس جت بسيطة
_الله ينتقم منهم
=امين طمنيني عليكي و ع الضغط بتاخدي الدوا
_اه ي حبيبي انت خلي بالك من نفسك
________
دخل عبدالله اتفضلي الاوضة اهي
_احمددد ي خويا الف سلامه عليك
=حبيبتي الله يسلمك عاملة ايه
_كويسة
الدكتور:ازيك ي بطل اخبارك انهاردة
=ههههههه بطل ف ايه بس محصلتش لاعبة الباليه المائي
_ههههههههههه لا شد حيلك وقت الدوا اهو
اسراء:اسفه اوي ي دكتور
احمد:ليه حصل ايه عملتي ايه ي بلوة؟؟؟
=ههههه بس بقا ،كنت بمشي بسرعه و مشوفتوش و وقعت الادوات منه
_منك لله ي شيخة جاية تخربي الدنيا هنا كمان مش كفاية
ضحكوا كلهم ع الحوار
_______________
روحوا ال٣ و شوية و رزان:الو ي احمد عامل ايه ي حبيبي
_تمام ي روزة ها جاية امتا
=يلا شوية و هنزل يلا اسمعني اجيبلك ايه؟ بقولك ايه ايه رأيك اشتريلك اكل جاهز و ناكل سوا بس بيني و بينك من غير م الدكتور يعرف ههههه
_هوب هوب انا مع الدكتور و سمع كل حاجة
=انا بقولك ان الاكل اللي بره المستشفى مينفعش خالص يتاكل فاهمني
_ههههههههههه لا ي شيخة قلبتي بطة بلدي ،بهزر ياختي جيبي معاكي و خلي بالك من نفسك ف امان الله حبيبتي
__________
مدحت(زوج فاطمه):قوليلي بقا بنتك عاملة ايه
_كويسة الحمدلله
بخبث اكتر
=و يا ترى ابوها؟ايه اخباره بقا
_كلهم بخير هيكون ماله يعني
=هو متجوز؟
_معرفش دي حاجة متخصنيش ي مدحت و اقفل السيرة بقا ممكن؟
=ممم ماشي يلا عشان نقوم نتعشا
_يلا نادي ليان و لؤي
___________
اسراء مش ع طبيعتها كل شوية تفتكر موقف الدكتور و ازاي خبطت في زي القطر
_بس ماشاء الله تبارك الله زوق اوي واحد تاني كان شتمني،و انيق كده يلا اصلا عادي
ضحكت ع طريقة تفكيرها
بينما دينا هي التانيه من ساعة الفرح و هي بتفتكر كلام اسلام ليها و بتحاول تعدل من نفسها اكتر و اكتر
_____________
اسلام بيكلم والدته(هبه)
من غير اي مقدمات
_ماما انا عايز اخطب
=ايه ده فجأة كده الله كبرت يا واد
_هههههههههه بجد والله بتكلم بجد
=قولي مين؟
_دينا
=دينا؟؟؟مفيش حد غير دينا واحدة اسمع عنها بنت خالة احمد صحبك؟؟
_هي ي ماما انا عايز اخ....
=عايز ايه انت عارفها و شايف لبسها عامل ازاي و شكلها غير بقا ان شخصيتها متطق...
_ماما صدقييني هي طيبة اوي بجد بس هي كانت ماشية ورا كلام مامتها عشان خاطري انا واثق من كلامي ومحبتش اخد اي خطوة حرام تعظيم لله ثم لصحبي و ليكم كلكم عشاني وافقي
=انا عمري م رفضتلك طلب و دايما قراراتك صح
_يعني موافقه؟؟
=موافقة
=خلاص نستنا لما احمد يخرج بالسلامه و هفاتحه ف الموضوع ف الفرح او اكلم عمو عمر كمال ايه رأيك
_ع خير يارب يكتبلك الخير
_________
رزان:بخ ازيك ي حمادة
=ههههههههه حمادة ماشي ماشي لسا ياما هنشوف
_جبتلك بقا شوية مشويات عنب عنب
=رزان حبيبتي هو انتي ي قلبي اليومين دول مصاحبة مين؟
_مش فاهمه ازاي
=عنب ايه ي ماما متجوز سواقة توكتوك
_ايه ي زميل هههههههههه
=ينهار مفاجأة ي استاذ ممتاز
_هههههههههههه يلا يلا احسن الدكتور ييجي يشعلقني
بغيرة و عصبية
=يشعلق مينن؟؟
_يشعلقك طبعا
_اها يلا يلا هههههههه
__________
فاضل يوم و احمد يطلع
رزان بتفكر تنقي لاحمد البدلة
راحت للمحل قبل م تروحله المستشفى
_الله تجنننن
اتصلت بأحمد
_احمد افتح الواتس بسرععه هبعتلك حاجة شوفها و قولي رايك
=تمام في ايه؟
_افتح بس
شوية و فتح
_تجنن اوي زوقك روعه
=هحجزها؟عشان تقيسها بكرة بس تطلع
_ي مجنونة ع طول كده
=ايواا تمام هحجزها يلا يلا.
حجزت البدلة و راحتله
_مساء الورد الجميل عامل ايه
=زي الفل مش هتبطلي جنانك ده؟
_عههههههههههه هتقعد تتمرقع لغاية م نأجل اكتر الفرح لا يخويا فيش وقت
=هههههههه شكلك مستعجلة
و غمزلها
بصوت جعفر
_نعم؟؟ و هستعجل ليه يعني،او اه بصراحة هموت و..
=ايوا و ايه بقااا
بصتلع بصة حادة
=هموت ي احمد ع البوفيه بتاع الفرح ولا تلاجة بقا الشوكولاتات يلهووووي.... و لم ليلتك فاهم
_ههههههههههههاعوذ بالله بلاعة اتفتحت ههههههه
=هههههههه ايوا طبعا مش عشان تعبان تنسى مين رزان
_جعفر حبيبي كنت واحشني
=هههههههههههههه يلا كُل
__________
#انا_والمدمن
#رايكن
اوشكت ع الانتهاء🔥🔥🔥♥️