امرأة ابليس رعب

امرأة ابليس رعب

0 المراجعات

ومن هنا تبداءالقصه: :::::::::عاله و خلاص هتخنق من الحراره وسمعت صوت طفله بتعيط قلت يا ثناء هو انتي الي بتعيطي كده يا ثناء ردي عليا 
لقيت صوت ضخم رد عليا بس مش فاهم هو بيقول ايه ولقيت النور رجع ولقيت ثناء وقفه في الهواء وقالت لي (اهرب قبل ما يفوت الأوان )
بصيت لها وانا خايف لقيت عيون بتنزل دم وارض الحمام كلها دم ولقيت دود في الأرض بطريقه بشعه جدا و جيت اقرب من باب الحمام لقيتها بصيت عليه و كان علي وشها غضب شديد فتحت الباب وخرجت من الحمام واول ما بصيت علي الحمام اول ما خرجت ملقتش ف الحمام ايه حاجه ولقيت الدكتور قال لي فريده صحيت وقامت الحمدلله : قلت له بجد يا دكتور طب ينفع اشوفها قال لي دلوقتي لا بس ساعه كده تفوق و اخليك تقعود معاه بس مش عايزين اي مجهود ولا اي حاجه تزعلها : قلت له حاضر يا دكتور حاضر وبعدها روحت لقيت فريده قاعده علي السرير ختها ب الحضن وقلت لها متسبنيش يا فريده انا معنديش غيريك وحشتني اوي يا فريده لقيت فريده بتقول لي يا طارق ابويا فين : الصراحه مكونتيش عارف اقول لها ايه والدكتور قال لي مينفعش تزعل فا كدبة عليها وقلت لها باب بس تعب شويه وروح ينام :قالت لي طيب انا عايز اشوفوا :قلت لها حاضر يا فريده بكره أن شاء الله هخلي يجي عشان تشوفي : وبعدها فضلت قاعد معها شويه ولقيت فريده بتقول لي هي فين : قلت لها مين دي :قالت لي الي وارء كل المصائب دي هي فين مشتها ول لسه :قلت لها يا فريده انا عرفت أن ثناء فعلا فيها حاجه وانتي كان عندك حق البنت دي لابسها جن :قالت لي صدقت بقا قلت لك مشي البنت دي من الاول انتا الي مسمعتش الكلام : 
قلت لها معلش كنت مخدوع واهو الحمدلله هي اختفت ومعرفش راحت فين : 
قالت لي كويس يا رب ما ترجع :
قلت لها المهم قومي انتي ب السلامه انتي عندي ب الدنيا كلها 
وفضلت اتكلم واضحك مع فريده لي حد ما فريده نامت والدكتور قال لي تقدر بكره تاخود مراتك وتمشي : قلت الف شكر يا دكتور وتاني يوم خت فريده وروحنا البيت واول ما فتحت باب البيت لقيت ثناء قاعد علي الكنبه بصيت لها وقلت لها اطلعي باره أنا مش عايز اشوفك تاني هنا امشي كفايه الي حصل من وراكي لقيتها بصيت لي فريده وابتسمت ومشيت من البيت و بعدها دخلت انا وفريده البيت و فريده قالت لي البنت دي مش هتسبنا في حالنا : قلت لها متخفيش ربنا موجود وانا جنبك اهو ومش هسيبك ثانيه 
وبعد كام يوم فريده سالت علي ابوها وقالت لي هو بابا فين : قلت لها اقولك بس ونبي تمسكي نفسك بابا تعيشي انتي : قالت لي ابويا مات : قلت لها الله يرحموا مستحملش الي حصل معاكي ادعيلوا ب الرحمه والمغفره وفضلت تعيط وفضلت شهر بتعيط وانا كنت بحاول اصبرها وبعد شهرين الحمدلله بقيت تتكلم عن الاول وبقيت تخرج و تمشي وتتكلم معايه والحمدلله على كل حال وبعد أيام ظهر تاني ثناء شوفتها وانا ماشي ف الشارع مع واحد و بعد كام يوم سمعت أن الراجل الي كانت ماشيه معا بيتوا اتحرق  عرفت انها هي الي عملت كده وبعدها روحت البيت لقيت فريده بتقول لي أن هيا شافت ثناء ف الحمام وبشكل مخيف ومسكت ايد فريده وكتب عليها الموت وبصيت علي ايد فريده لقيت فعلا مكتوب علي أيدها كده قلت لي فريده متخفيش انا معاكي وفضلت مستني ثناء تظهر مظهرتش وفضلت ادور عليها في الشوارع وفي كل مكان وملهاش اثار وكل  5 ايام تقريب القي بيت اتحرق ومحدش عارف اي سبب الحريق ده لحد ما ظهرت في البيت كانت فريده نائمه وانا كنت قاعد بقرء قران ولقيت ثناء ظهرت وقالت لي وحشتني : قلت لها انتي عايزه ايه من الناس ومني ليه بتعملي كده قالت لي أنا معملتش حاجه :
قلت لها انا عرفت الحقيقيه انتي شيطانه مش انسانه لازمن تموتي : قالت لي : بلاش تقول كلام انتا متعرفش ممكن يعمل فيك اي :
قلت لها انتي متعرفيش تعملي حاجه انتي ضعيفه والشياطين الي معاكي ضعفا ومهما حاولتي تعملي مش هخاف منك ولا منهم انا وراكي لي حد ما اخلص عليكي وعليهم : قالت لي ههههه طيب تبقا كده انتا عايز تشوف الوش التاني عشان تعرف انتا بتكلم مع مين : ولقيت النور بيقطع ويجي وكل ما النور يقطع ويرجع اشوف اشكال ومخلوقات متوحشه قدامي وأصوات غريبه في كل مكان ولقيت نفسي واقف قدامي مخلوقات شكله صعب جدا حته مش اعرف أفسر شكلهم كانوا حجمهم كبير واصواتهم ضخمه جدا و الوشوش عباره عن عيون وسعه و اجسام كلها جروح و رموز مكتوب علي أجسامهم ومش عارف اعمل ايه غمض عيني وفضلت اقرء قران واوال ما بدأت اقرء لقيت حد جه وقف قدامي فتحت عيني لقيت ثناء بس بشكل تاني قالت لي مفيش فايده من الي هتعملوا وحطت ايديها علي وشي وقالت لي كلام غريب وحسيت أن روحي بتطلع مني وبعدها شالت ايديها من عليا وبصيت علي نفسي لقيت شكلي اتغير قلت لها انتي عملتي فيا ايه : قالت لي هخليك تبقا واحد مننا: قلت لها  مستحيل انتي كافره وانا مستحيل ابقا زايك ومستحيل ابقا خدام عند الشياطين انا عندي اموت ولا ابقا واحد منكم ومسكت المصحف وفضلت اقرء واقرء ولقيت اصوات صعبه جدا وأصوات صريخ في كل مكان وحسيت نفسي دايخ وانا بقرء ولقيت حاجه بتطلع مني ولقيت تعبان كبير تحت رجلي فضلت اقرء قران لحد ما لقيت كل الأصوات راحت من البيت وجريت بسرعه اطمن علي فريده ولقيت فريده بتنذف دم ختها وروحت المستشفي والدكتور قال لي مراتك نذفت دم كتير والحاله صعب : 
بعدها مبقتش عارف اعمل ايه وبعد شويه الدكتور قال لي البقاء الله فريده كانت حامل والجنين مات وهي ماتت ادعلهم ب الرحمه والمغفره :
اول ما سمعت كده من الدكتور جالي صدمه كبيره 
و قعت علي الارض من الصدمه و فضلت اعيط وكان جوايا بركان من الزعل والغضب و بعد شهر من موت فريده حلمت بحلم غريب جدا حلمت أن ثناء كانت مخطوف وكان في حد كتب علي ظهرها طلاسم سحرية و كمان خلا ثناء ضحيه وعشان تعيش ثناء ماتت مراتي قومت من النوم لقيت ثناء قدامي قالت لي ما تخفش انا مليش ذنب ف اي حاجه هو الي عمل في كده : قلت لها مين ده لقيتها بصت علي الباب  وبعد كده اختفت و قومت من السرير وروحت عند الباب لقيت راجل كبير لابس اسود وقال لي ممكن اتكلم معاك : قلت له انت مين قال لي أنا العارف : قلت له اهلا عايز ايه قال لي هو احنا هنتكلم علي الباب كده :  قلت له اتفضل  ودخل البيت وفضل يبص في كل حته ف البيت وهو داخل بعد كده قلت له اتفضل عايزني في ايه :
قال لي أنا مش عايزك ف حاجه انا حي عشان اشوف انتا عايز ايه : قلت له انا اعوز منك ايه اصلا انا معرفكش : قال لي ازاي ده انتا تعرفني كويس وانا عرفك كويس بس انتا مش واخد بالك بص يا طارق ملكش دعوه ب طريقي  ولو بقيت في حالك هتعيش احسن عيشه لكن لو فكرت تقف في طريقي هخليك تندم وكفايه الي حصل بسبب ابو مراتك مات ومراتك ماتت فا حافظ علي نفسك وده اخر أنظار ليك : قلت له انا مين الي بعتك انتا بقا خادم الشياطين  والعبد عندهم بقا تخلي بنت صغيره يلبسها جن وتعمل عليها اعمال كل ده عشان ايه : قال لي المال والسلطة والقوى واظن مفيش اهم من كده :, قلت له انتا فاهم الحياه غلط الحياه مش فلوس وسلطه وقوي  الحياه فيها حاجات كتير اهم واحسن من كل ده انتا الي فاهم الدنيا غلط انتا لازمن تموت : قال لي أنا الي فاهم الدنيا غلط طب قولي يا الي فاهم الدنيا صح ليه حياتك انقلبت كده ليه بقيت وحيد و عايش عيشه تقرف قدامك فرصه تعيش عيشه كويس وانا اقدر اخليك تعيش ملك علي الارض واقدر اخليك تعيش اسود ايام حياتك تحب تعيش ملك ول تفضل عايش زاي الميت : قلت له انت متعرفش تعمل حاجه ولو كنت تقدر كنت عملت وقتك خلص اتفضل اطلع بره : 
قال لي طيب انا هامشي بس افتكر انك مش هتعرف تنام من اللي هتشوفه في حياتك :
وبعدها خرج وانا كنت عارف ان مش هيسبني في حالي وفي نفس اليوم بليل الساعه واحده بعد نص الليل وانا نايم حسيت أن في حد تحت السرير بصيت تحت السرير لقيت ثناه بتقول لي اهرب اهرب ولقيت ايد سوده ماشيه علي ثناء و اختفت قومت من علي السرير وفضلت انهج من المنظر بصيت تاني تحت السرير لقيت دم ولقيت حد واقف ورايا بصيت ورايا لقيت مخلوق شكلوا مفزع راس تعبان وجسم انسان وعيونوا بتنزل دم والدم لم ينزل علي الارض يتحول لي تعابين ولقيت الاوضه كلها دم و سمعت صوت ثناء بتسرخ بصيت علي السرير لقيت ثناء وملفوف عليها تعابين كتير غمض عيني  و قرات قران وكان اصوات  التعابين عاليه جدا وبعد دقيقه لقيت الاصوات اختفت والمكان بقا هدي جدا فتحت عيني لقيت كل حاجه اختفت ولقيت ثناء علي الارض وكلها دم قربت منها لقيتها فتحت عينيها وبتقول لي الحقني : 
وانا ما بقتش عارف اعمل ايه ومش عارف  ختها وروحت المستشفي وسبتها قدام المستشفى ومشيت و تاني يوم روحت المستشفى اشوفها عايشه ول ميته ودخلت المستشفى وسالت عليها وهي ملهاش اثار و الدكاتره قالت إن مفيش  طفله دخلت المستشفى ب الوصف ده بعدها روحت البيت ولقيتها ثناء وقفه قدام باب البيت وعيونها سوده قلت لها ثناء انا طارق بلاش تسمعي كلامهم ساعديني عشان اقدر اساعدك ولقيت عيونها رجعت طبيعيه وفضلت تعيط وقالت لي يا طارق مش هيسبوك انتا متعرفش ممكن يعملوا فيك ايه :
قلت لها متخفيش ربنا موجود وقادر علي كل شئ انا هعرف أخرج الشيطان منك بس ساعديني : قالت لي مش هتقدر : قلت لها متخفيش مهما ما كان الشيطان قوي بردو امام آيات القرآن ضعيف متقلقيش و فضلت اقرء قران و هيا اول ما قرات القرآن وشها كله اتحول وفضلت اقرء واقرء وهي فضلت تسرخ وحاولت تخنقني وفضلت  اقرء لحد ما لقيتها فقدت الوعي ولقيت دم بينزل من عيونها وبعدها بكام يوم  قامت ولقيتها رجعت زاي الاول قلت لها حمدالله على السلامه : قالت لي انا فين  : 
قلت لها انتي في دار الامان متقلقيش : قالت لي انتا مين : قلت لها انتي مش فاكره انا مين : قالت لي لا بس حسه اني اعرفك : 
قلت لها ارتاحي و بعد كده احكيليك الي حصل : وبعد كام ساعه فضلت اتكلم معها و هي فضلت تفتكر الي حصل و  قالت إنها كان عندها اب وام وللاسف ماتوا محروقين وكان السبب مش متوقع كان في واحده صحبتها بتغيرمنها  وبتحقد عليها  وعملت عمل سفلي ليها  و وغير كده صحبتها دي كانت ثناء بتحبها وما كنتش تعرف انها وراء كل ده و في يوم ثناء اكتشفت ب الصدفه أن صحبتها كانت  بتحط الأعمال في زجاجة عطر وكانت بترش جوه البيت و علي سرير ثناء وثناء حلمت حلم شافت في كل حاجه وعرفت أن صحبتها هي الي وراء كل ده ولم ماتوا اهل ثناء فضلت الأعمال وراء ثناء لحد ما اتلبست واي بيت تخش في تبقا لعنه جوه البيت وتخلي الي جوه البيت يكرهوا بعض او يقتلوا بعض والسبب أن البيت يتحرق سبب أن العطر الي كان بيترش في البيت كان في ماده مشتعله ومع الاحتكاك البيت يتحرق وبعدها خليت ثناء تعيش معايه و فضلت ادور على صحبتها عشان اخليها :::::::النهايه: ::::

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

86

متابعين

10

متابعهم

0

مقالات مشابة