روايه عشق الايمن البارت الاول

روايه عشق الايمن البارت الاول

0 المراجعات
image about روايه عشق الايمن البارت الاول

روايه عشق الأيمن 
                     البارت الاول( الجزء التانى) 
وقفنا المره اللى فاتت عند لما ساره كان فى حد  بيراقبها 
ساره انت مين وليه بتراقبنى

بصلي الشخص المجهول ومتكلمش حسبته واحد من اللى كانو بيديقونى بس مش معقول يكون منهم دا انا شايفه قدامي شخص قمه فى الجمال والوقار والاناقه رجعت وعدت السؤال  مين انت وليه اما تراقبنى بس برضوا مردش 
اتنهدت وقلت وسع كده الواضح انك اصم

ولسه  همشى لقيته مسك ايدى ولسه هرفع ايدى وهضربه لقيته زقنى على الحيطه اللى كان ورا وثبت ايدي عليها  وهمس فى ودنى بصوت رجولى يظهر عليهالقوة هتسمعى كلامى  لو انتى حابه تعرفى مين اللى كان السبب فى موت اهلك تعالى معايا

بصيت وقلتله انا موافقه بعد ما ادركت انى مش هقدر اتغلب عليه  بسهوله

بعد عنى وسحبنى من ايدى وقلى اركبى وهو اما يشاور على عربية واضح عليها الفخامة  

                        ركبو السيارة

                      فى الطريق

ساره: احنا ريحين فين دلوقتي؟؟؟؟..... لم يجب عليها واكمل القياده...... نظرت له بتهكم ثم نظرت الى الطريق لعلها تعرف الى اين سوف يخذها ذللك الشخص الغريب

مضى بعض الوقت حتى وجدته يقول انزلى وصلنا نظرت من حولها وشعرت انها قد أتت الى هذا المكان من قبل اغمضت عينها وتذكرت انها أتت مع والدها نعم انه المصنع الذي كان يعمل به لم تكمل ذكريات الماضى التى جمعت بينها وبين والدها........

فقد قام ذالك الشخص الغريب الذى لم تعرف اسمه حتى الآن بسحبها من يدها وادخالها الى المصنع 
فى المصنع نظرت من حولها وجدت طاقم المصنع يعملون ولكن لحظه دخول ذالك الشخص توقف الجميع عن العمل و بداوا بالقا التحية عليه

ظل يسحبها من يدها حتى وصلو الى منطقة فى المصنع من يرا المصنع لايصدق بوجودها فقد ادخلها الى ممر ومن هذا الممر الى مصعد لا يختلف شكله الخارجى عن الحائط الذى يقع فيه 
ركبا المصعد واخذ المصعد بالنزول  نعم هذه المنطقه موجوده تحت ذالك المصنع......

بعد خروجهم من المصعد امسك يدها وبداء بالسير ثم توقف عند احدى الغرف التى كان مكتوب عليها رئيس المخابرات........ وطرق الباب  اذن من فى الداخل بالدخول فورى دخولها لمحت اسم من كان جالسا على المكتب  ....... حسن  الالفي......  لحظه من الصمت نعم فقد تذكرت ذالك الاسم فقد كان اقرب الاصدقاء الى لوالدها........ يتبع 
 

روايه عشق الأيمن 
             البارت الاول (الجزء الثالث)

وقفنا المرة اللي فاتت عند..... عندما تذكرت ساره ان رئس المخابرات  الذى يسمى  حسن الالفى.... كان صديقا لوالدها 
                           فى الغرفه 
حسن: آه يا ايمن اه اخبار اللى كلفتك بيه

أيمن بنبره عمليه: يا فندم كنت احب لو حضرتك ندتنى باسمى فى المخابرات.......  بس متقلقش انا جبت لك البنت اللي حضرتك قولت عليها وهى ديه اللى واقفه اقدامك يا فندم 
حسن: نظر اليها وقال انت بقا تبقى بنت محمد الجرحى 
ساره: اشارت برأسها بمعنى نعم.... 
حسن: طب اقعدى و طلب من أيمن الخروج 
وقال بنبره يبدوا عليها الحنان: انت عرفانى يا بنتى

لترد ساره بصوت هادى: انا لا اعرفك ولاكنى اعتقد انك كنت اقرب الاصدقاء لابى لاننى كنت أسمعه يتكلم باسمك كثيرا

حسن: طب انتى عارفه ليه انتى هنا لترد
نعم لقد قال لى ذالك الشخص بان اتبعه اذا كنت اريد معرفة حقيقة موت والدى

ليتنهد حسن فانه قد اخبر أيمن الا يخبرها اى شيء ولكنه قد اخبرها 
حسن:: تمام وهو يتجه ناحيه خزانة فى الغرفه ويخرج منها ملف ثم قال ساره بنتى انا..... كنت عايز اعرف انو ابوك مكنش بيشتغل فى مصنع كمحاسب كما انتى تعرفين....... ثم يصمت قليلا ويقول...... ابوكى كان يعمل فى المخابرات  ويلقى الملف اماها لترى صوره والدها عليه........ وهو يقول الملف ده فى كل العملات اللى قام بها والدكى ومن بينهم عمليه هى اللى كانت السبب في موته 
واكمل وهو يتنهد ويقول؛:  العمليه ديه  كانت لشخص اسمه الباشا وهو بيعمل فى المافيا ولقد تمكن والدكى من اقاف له الكثير من الصفقات  وعندها غضب بشده وقام بتدبير حادث له لكى يقتله وبالفعل نجح........ ثم صمت وقال ابوكي الله يرحمه كان وصانى عليكى وانا كان لازم اقلك كل حاجه

وفى ذالك الوقت كانت تفكر بما سمعته فلقد علمت لما كان والدها قلق عليها كل ذالك الوقت فقد كان يغضب عندما اتاخر على العوده من المدرسه وكان عندما تلعب امام المنزل كان يظل يراقبها حتى تنتهى من اللعب وتدخل  ولقد علمت لماذ علمها كيف تدافع عن نفسها ولماذا كان هو يجيد هذا النوع من القتال 
تنهدت بعد سماع ما قال وقد اقسمت انت تنتقم من قاتل والدها......... ثم قالت بصوت يبدو عليه القوه 
انا عايزة اكمل اللى بابا  مكملهوش وهقبض على المدعوا ب الباشا  

ليرد حسن  : كنت عارف انك هتقولي كده صحيح انتى بنت الجرحى.......... ثم يطلب من أيمن الدخول

يقف أيمن بعد القاء التحليه ليقول حسن ل ساره  احب اعرفك على الرائد... أيمن  المدعوا ب فهد المخابرات 
ثم يشير الى ايمن ويقول بنبره عمليه  حضرت الرائد من اليوم هتكون ساره ضمن فريقك الجديد 
ليرد ايمن بس يا فندم دى بنت و......... 
ليقاطعه  حسن وهو يقول  ده مش طلب ده امر ومقبلش اى اعتراض
ليرد ايمن بنبره عمليه:  امرك يافندم
ساره  متى سابداء...... 
حسن  من اليوم وسوف يكون لكى منزل
داخل مقر المخابرات  
 لترد ساره  تمام يا فندم.......
استوووووب .... كده البارت الاول خلص ايه  رايكوا؟

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

articles

4

followers

5

followings

1

مقالات مشابة