قصه العصر الواحد والعشرين عن الحب قصه قصيره
هسم الله الرحمن الرحيم
الجزاء الاول
هنتكلم النهارده عن قصه حب كانت حكايته من سبع سنين وبطلها لولد وبنت ونهايتها قسمه ونصيب
يلا نبد يلا بينا
في يوم من الايام كان في ولد في،3اعدادي وبنت في 1اعدادي الولد كان عمرو15والبنت13وماكنش اساس انوا هيحبها في يوم من الايام اصلا علشان البنت كان ليه اخت في نفس سن الولد 3اعدادي برضو بس القلب ما يريد بدت القصه في يوظ من الايام كان الولد عند البنت اللي بيحبها في البيت في كلمه جيبت كلمه جيب الفيس بتعها وتكلمو علي الفيس عادي كاخوات عادي ملحوظه نسيتها هم في الاصل من نفس العائله يعني زاي ما تقول ولاد عم بس من بعيد مش نفس العم.
يوم واريا يوم الكلام كتر والولد بد يتقرب من البنت اكتر ويتقبلو اكتر ويقعدو مع بعض ليل نهار يبصو علي بعض في الشارع وفي يوم سافر الولد علي الشغل في كانو بيتكلمو عادي زاي اي يوم في اول مره صادرات كلمه من الولد مقصوده..... قل لها... انتي وحشتني... الرد كان من البنت اللي يشوفك كده يقول انني بنحب بعض
. في الولد رد وقل وايه يعني لو كانني بنحب بعض
في ردت البنت قالت لا انا لسه صغيره علي الكلام ده
رد الولد قال علي سبيل الهزار صغيرت ايه بس دي اللي زايك مخطوبه دلوقتي
ردت البنت وضحكت انا صغيره ومش هنفع
رد الولد خايفها من ايه بس
ردت البنت انا خايفه من خالي الصراحه
رد الولد هو هعرف من فين بس
قالت البنت سيبني افكر شويه وبعدين ارد عليك
قال الولد براحتك فكري زاي ما انتي عاوزه خدي وقتك علي الاخر
قافلت الفيس والولد مفصلش فضل فاتح الفيس بيتصفح وبيفكر في الخطوه اللي هو خده صح ولي غلط وبسال نفسو هو اللي عملو ده صح ولي غلط.
صباح يوم جديد ولي الولد في الشغل بنهار مستني الوقت يعدي باي طريقه علشان هو مستني الرد استني يوم يومين مفيش رد والفيش مش شغال وهو محتر يعمل لحد ما جايه يوم والولد نزل البيت من الشغل ااجازه يوم الجمعه وبصدفها قبلها بس هو مكثوف يقول ايه في قالها افتحي الفيس شويه انا عاوزك قالت طيب.
فتحت البنت الفيس عادي واتكلمو عادي االولد ازيك عامله ايه
النت ردت الحمد لله تمام
الولد يارب دايما
البنت لي وليك يارب
الولد دخل في المهم علطول ايه فكرتي في اللي انا قالتلك فيها
ردت البنت ايوه انا شايفه انو احنا نكون اخوات احسن
رد الولد ليه كده بس
ردت البنت علشان انا صغيره ولسه الوقت بدري علي الكلام ده
رد الولد خلاص ماشي.
اتكلمو شويه وبعدين قفلو الاتنين
بس كان الولد مكسور اوي من اللي حصل حس انو ملوش لزمه وزعل اوي
وفضل يتكلمو هو هي كتير ويتقبلو كتير والولد يعرض علي البنت حبو هي ترفض وفات3سنين من الكلام والمحولات الفاشله من الولد علشان يقنع البنت بحبو ومر 3سنين من الزمن وفي يوم كان الولد في المدرسه التجاره وهي نفس المدرسه بس هي الصبح بتروح ولي الولد بيروح الظهر في الولد نسي الكشكول بتعو في الفصل وجايه في الليل وريح بيت البنت بتعتو وقالها انا نسيت الكشكول في الفصل وردت هي حاضر انا بكره هجبهولك وصبح الصبح زاي كل يوم رحت البنت المدرسه والولد رح المدرسه بنهار ورجع من المدرسه المغرب وفي العشاء وبعتت البنت اختها الصغيره كلم اختي عاوزك في رد هو قال حاضر قللها انو جاي رح الولد عند البنت وقف هو هي وحديهم كانت البنت مسكها الكشكول بديها ومثبتها عليها في بعد ما خلصو كلام الولد طلب الكشكول علشان يمشي يروح في هي ردت قالت بالله عليك ما تفتح الكشكول في الشارع في الولد احتر ليه كده قالت البنت اهو كده وخلاص قال الولد وهو مستغرب حاضر خدي الولد الكشكول وهو مستغرب وروح البيت عادي وفضل تص ساعه ماسك الكشكول ومحتر وبسال نفسو ياتري ايه فيك يا كشكول وعدت النص ساعه وفتح الولد الكشكول وجد فيها حاجه عمرو ما اتوقعها لقي كلام مكتوب فيها ياتري ايه الكلام ده هنكمل القصه الجزاء التاني يوم السبت انشاء الله
#كازميرو