احمد يونس يعرض قصة رعب حقيقية  فى المقابر😱

احمد يونس يعرض قصة رعب حقيقية فى المقابر😱

0 المراجعات

إن هذا الموضوع ذا صلة عميقة ووطيدة بحياة الإنسان، لهذا سأقوم بكتابة ما يوفقني الله له، ولعلي أتمكن من كتابة معلومات كافية وملمة بكل جوانب هذا الموضوعوالحمد لله.

عرض  أحمد يونس قصة رعب حقيقية  "تجارب حقيقية"، والتى تأتى ضمن فقرات برنامج "كلام معلمين"، والذى يذاع على  "الراديو 9090".

وقال احمد  يونس، إن المستمع كشف فى قصته، قائلا : "كنت متجوز ومخلفناش أنا ومراتى، وبعدين حد من أهلى اقترحوا على مراتى إنها تروح عند ست من الستات المشهراتية وهما اللى بياخدو الست اللى مبتحملش ويدخلوها المقابر".

أضاف : "واحدة من الستات المشهراتية اسمها صفية خدت مراتى وحماتى ومشيو بليل وراحوا المقابر وقبل الفجر رجعوا ولاحظت إن زوجتى كان وشها أصفر وخايفة جدا .. تانى يوم رحنا قعدنا فوق السطوح، وفجأة لقيت زوجتى بتقول لى إن السما فيها حاجة غريبة رغم إن السما كانت صافية اوى، وكل شوية كانت تبص للسما وتحلف لى إن فيها حاجة غريبة الحاجة دى صورة دخان على شكل واحدة ست".

وتابع: "بعد كده نزلنا علشان ننام، وبعد ما نمنا لقيت زوجتى قامت مفزوعة من النوم وجريت فجأ، وهى بملابس النوم فى الشارع مفزوعة، وبعد ما رحت وراها وهديت قالتلى إنها كانت حاسة إن فى حد فوق اللحاف وإن زى ما يكون حد فوق اللحاف تقيل جدا، فلما قامت من النوم وتمكنت من رفع اللحاف شافت سواد حسبته ملك الموت ولقيته شخص يخرج منه أصوات مخيفة".

واستطرد المستمع : "الموضوع انتهى إن مراتى حملت فعلا!!، بس اللى عملناه منتهى الغلط ومينفعش نسمع كلام الستات المشهراتية دول لإنهم أضروا حياتنا كلها ضرر بالغ، وكنا مش عارفين لا ننام ولا نصحى".

 وعليك ان تستمتع بفائدة  القصه الرعب وهكذا لكل بداية نهاية ، وخير العمل ما حسن آخره وخير الكلام ما قل ودل وبعد هذا الجهد المتواضع أتمنى أن أكون موفقا في سردي للعناصر السابقة سردا لا ملل فيه ولا تقصير موضحا الآثار الإيجابية والسلبية لهذا الموضوع الشائق الممتع ، وفقني الله وإياكم لما فيه صالحنا جميعاجميعا .

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

101

متابعين

69

متابعهم

65

مقالات مشابة