انتقام الشيطان متسلسله الجزء السادس و السابع و الثامن
انتقام الشيطان الجزء السادس
و بالفعل وصلنا البيت بفتح الشقة مش راضية تنفتح حاولت اكتر من مرة لغاية ما المفتاح انكسر في الباب و سمعت صوت حد صرخات جوة حاولت اسمع صوت مين ده ده طلع صوت "ملك"............ قولت لمعتز: "سامع ال انا سامعه ده ملك حاول تكسر معايا الباب بسرعة يا معتز بسرعة"... و بالفعل حاولنا اكثر من مرة لغاية ما الباب انفتح جريت بسرعة ناحية صوت ملك ده طلعت متعلقة من راسها بتتشنق و بتحاول تقاوم نزلتها بسرعة انا و معتز و فكينا الحبل بصيت عشان اسألها قبل ما اكلم او اقول اي حاجة ملك اختفت بصيت انا و معتز لبعض و مصدومين من ال حصل سألته
وقولت له:" معتز انت شوفت ال انا شوفته صح ملك كانت موجودة و فجأة اختفت صح" قالي: "ايوة انا كمان شوفت كدة بس الغريبة ان ال شوفناه يا كساب مكنتش ملك..." قولتله بصدمة: "مكنتش ملك ازاي يا معتز" قالي: "اولا ملامح البنت ال ظهرت لينا ملامح مش واضحة مش زي ملامح ملك ثانيا لما كانت بتقاوم كانت حركاتها غريبة و بطيئة جدا و ال كانت شبه ملك في هو صوتها بس يا كساب عشان كدة احنا انخدعنا" ______ قولتله: "صح استني ارن علي ملك اطمن عليها"
و بالفعل رنات علي ملك عشان اطمن عليها و ردت عليا:... كساب: "اي يا ملك انت كويسة" ملك: "في اي يا كساب مالك مخضوض كدة ليه" كساب: "لا مش مخضوض ولا حاجة انا بس بطمن عليكي" ملك: "انا كويسة يا كساب لسة كنت بفكر اجيلك الشقة" كساب: "تيجي فين انا ورايا شغل لما افضي هبقا ننزلوا مع بعض سوة" سمعت صوت حد بيكح جامد....
كساب: "اي يا ملك الصوت ده انت حد عندك تعبان" ملك: "لا يا كساب ده بابا بس تعبان شوية و بديله علاج و هيبقا كويس متقلقش" كساب: "ماشي يا ملك سلام عشان ورايا شغل" ملك: "سلام" _____ قفلت معاها و بصيت لمعتز و عرفته ان ملك كويسة و اني حاسس ان في حاجة غلط عرفته انه هيبات معايا النهاردة لغاية ما نحل المشكلة ال احنا فيها ده.... و بالفعل دخلنا عشان ننام...
صحيت علي صوت حد يتعذب حد بيقول اه جامد بصيت حوليا لقيته والد ملك جريت عليه شيلته من علي الارض و وضعته علي السرير و باين عليها التعب الشديد عنيه حمرة و جسمه يرتعش بصيت في عنيه و قولتله: "مالك بس يا حج اي ال حصل" قالي: "انت السبب في ال انا في دلوقتي انت ال قتلته و هو مش هيسيب حد يعرفك" قولتله: "قتلت مين و مش هيسيب مين" _____ قبل ما اكمل كلامي لقيته غمض عنيه بصحيه و بسأله عرفني مين ال انا قتلته و مش هيسيبني ليه لكن للأسف بعد فوات الاوان والد ملك مات........
حسيت برعشة جديدة في جسمه و بدأ يخرج من جسمه حاجة سودة انا مش عارف اي ده بس كلها اجمعت في ايده و قربها مني و مسكني من رقبتي بقوة كبيرة و بدأ يخنق فيا انا بحاول اكلم او اعمل اي حاجة انا مش قادر و فجأة.... صحيت ده كان حلم بصيت جمبي لقيت معتز نايم لسة همسك التليفون عشان ارن علي ملك لقيتها بترن عليا رديت عليها و كانت بتعيط سكت لحظة و قولتلها: "باباكي مات صح" وقفت عياط و قالتلي: "انت عرفت منين يا كساب" قولتلها:"حسيت عشان كان تعبان لما قولتيلي
كملت عياط و قالتلي: "كان بيقولي خلي بالك من حياتك و هتوحشيني لما اموت قالي كلام كتير قبل ما يموت يا كساب كلام كتير" قولتلها: "اهدي طيب يا ملك هو راح للأحسن مني و منك و عموما يا ملك انا مش هستني اكثر من كدة انا هاجي اجوزك من امك" سكتت و قالتلي: "يا كساب مش وقته دلوقتي انا عارفة انك جمبي من غير اي حاجة بس تأجل الكلام ده دلوقتي" قولتلها: "مفيش تأجيل يا ملك انا بعد ما نخلص الدفنة و كل حاجة هكلم حماتي و نجوز علي طول" قالتلي: "ان شاء الله يا كساب متتاخرش تيجي الدفنة بعد صلاة الظهر هستناك"
قولتلها: "حاضر يا ملك" و قفلت معاها السكة و انا مصدوم انا حلمت بوالد ملك مات في الحلم و مات في الحقيقة كمان و حلمت بحاجات كتير و بتحصل و ده غير الكوابيس و غير كل ده انا هعمل اي انا مش عارف بجد... بعد لحظات معتز صحي غسل وشه و طلع قولتله: "البس يلا يا معتز عشان رايحين الدفنة" بصلي و مردش عليا.... قولتله: "يبني انت مش سامعني يبني بصلي وانا بكلمك"
و بصلي و ياريته ما بصلي معتز عنيه كلها حمرة و عروق جسمه كله باينة و صوته متغير و بيقرب مني واحدة واحدة..... قولتله: "معتز انت هتعمل اي انا صحبك حبيبك معتز" قالي بصوت تخين: "كساب البطل ال قدر يقتل واحد من عشيرتنا في لمح البصر احب اقولك مرحب بيك في عالم الموتي......" يتبع.....
انتقام الشيطان الجزء السابع
قالي بصوت تخين: "كساب البطل ال قدر يقتل واحد من عشيرتنا في لمح البصر احب اقولك مرحب بيك في عالم الموتي......" قولتله: "عالم الموتي و كمان قتلت مالك يا معتز" قالي: "معتز صحبك تحت سيطرتي دلوقتي انا اسمي الملك حكمدار السابع ملك من ملوك الجن و انت يا كساب قتلت بني و لازم تموت زي ما موته" قولتله: "قتلت و اموت انت بتقول اي انت اكيد بتهزر انت بتهزر يا معتز صح زي كل مرة معتز بلاش هزار انا مبحبش الكلام ده معتز" لقيت معتز او الكائن ده يقترب مني اكثر و اكثر و اخرج حجر في نار من ايده و بدأ يقرب اكتر و اكتر و قال: "دلوقتي اقدر اقولك مرحب بيك في عالم الموتي"
و فجأة اغمي عليا..... فتحت عينه لقيت نفسي في مكان ظلمة مش شايف في اي نور بنادي بأعلي صوت يا معتز يا معتز انت عملت اي انا مقتلتش حد انا بجد مش عارف انا عملت اي انا معرفش اي ال بيحصلي من ساعة من ساعة ما "قتلت القطة" سكت شوية و افتكرت كل الاحداث ال حصلت ليا من ساعة ما قتلت القطة لحد دلوقتي و فهمت دلوقتي معتز او الكائن ده كان بيقول اني قتلت ابنه عرفت دلوقتي مين ال بيكلم عنه هو بيكلم عن
القطة" انا قتلت القطة بس ازاي القطة هي ابنه انا اعرف شوية عن الجن و اعرف كمان انهم ممكن يتجسدوا في اشكال عديدة و من ضمنهم القطة ده اكيد بنه كان متجسد في شكل القطة ساعة ما قتلته ده معناه اني قتلت روح و بتعذب دلوقتي بسبب كادة انا ندمان انا مش عارف اي ال حصل انا بجد ندمان انا مش هكرر كدة تاني انا همشي براحة بعد كدة علي السكة انا هخلي بالي انا بجد هتغير بس هتغير ازاي منا لازم اخرج من هنا الاول.... بدأت دموعي تنزل من عنيا و فجأة لقيت نور جي من بعيد قومت بسرعة و جريت عليه بأقصي سرعة جريت و حاسس ان النور ده امل ان النور ده مخرج ليا من كل ده جريت و اول ما وصلت دخلت عبر بوابة كبيرة جدا دخلت و لقيت زي قصر و انا جوة القصر قربت اكثر لقيت في ظل قاعد علي العرش بدا يتملكني الرعب فكرت اني ارجع تاني بس انا لازم اغامر عشان اخرج من هنا و فجأة ظهر شخص لابس اسود في اسود و بيبص ليا و قالي....:
اهلا يا كساب انت شكلك عرفت غلطك و عرفت كمان مين ال انت قتلته و باين عليك الندم الشديد عشان كدة انا هعفوا عنك مقابل حاجة واحدة بس يا كساب لو عملتها هقدر اني اسيبك في حالك" قولتله:"اي هي انا هعمل اي حاجة تقولها بس اخرج من هنا و تسيبني في حالي" قالي: "هترجع مقابل انك ترجعلي ابني ال قتلته" قولتله: "هرجعهولك ازاي انت قولتها انا قتلته ازاي هرجع حد اتقتل" قالي: "ده كلمتي و ده قراري و هسيبك تخرج من هنا بس مش هسيبك في حالك غير لما ترجعلي ابني غير كدة حياتك هتبقا جحيم" يتبع...
انتقام الشيطان الجزء الثامن
قالي: "ده كلمتي و ده قراري و هسيبك تخرج من هنا بس مش هسيبك في حالك غير لما ترجعلي ابني غير كدة حياتك هتبقا جحيم" و فجأة لقيت المكان من حوليا بيتغير و لقيت نفسي في شارع طويل اوي و اخره البيت بتاعي جريت بسرعة ناحية البيت لغاية ما وصلت فتحت الباب و دخلت الغرفة لقيت معتز نايم صحيته من النوم بسرعة و صحي و قالي: "اي يا كساب في اي خير" قولتله: "معتز انت نايم من امتي" قالي: "من ساعة يبني منا بايت عندك انت نسيت ولا اي يا كساب ده احنا لسة النهار طالع اهه*
بصيت لساعة لقيتها اساعة ١١ قبل الظهر سكت شوية و عرفت ان الوقت وقف لما كنت مع الملك حكمدار و عرفت انه جبني تاني عشان ادور علي ابنه... بصيت لمعتز و قولتله:" معتز انا قابلت الملك حكمدار" معتز بإستغراب: "مين الملك حكمدار ده يا كساب و قابلته فين مش كنت نايم يبني جمبي" قولتله: "ايوة يا معتز بس حصل مشكلة كبيرة و هو سجني في مكان و مكنتش عارف اعمل اي و اتفق معايا ان لو رجعت ابنه هيسيبني في حالي و مش هيأذيني"
قالي: "ابنه مين يا كساب" قولتله: "يا معتز ابنه ال قتلته" قالي بسخرية: "اي ده قتلته انت اكيد بتهزر انت بتخاف تقتل نملة" قولتله: "حصل بس انا قتلته غصب عني" قالي: "اوعي تقولي ان ابنه ده هو القطة ال قتلتها" قولتله: "ايوة بضبط ابنه هو القطة فعلا" قالي: "طب انت هترجع ابنه الميت ازاي هو الميت بيرجع..!" قولتله: "مش عارف بس مفيش قدامي غير كدة يا معتز"
قالي: "ايوة ازاي برضه" قولتله: "مش عارف يا معتز بس انا عندي خطة كويسة احنا هنروح علي طريق الشغل و هو نفس الطريق ال قتلت في القطة و لو لقينا جثتها في المكان ال دفنتها فيه هخرجها" قالي: "ماشي بس لو ملقنهاش" قولتله: "لو مش لاقيناها يبقا هو حاجة واحدة بس" قالي: "اي هي" قولتله: "هقولك عليها لو مش لقينا القطة"..
اخدت معتز وركبنا العربية و في طريقنا عشان نوصل لمكان ال دفنت فيه القطة بس و احنا في الطريق في حاجة غريبة بتحصل حاجة عجيبة بجد العربية وقفت اكثر من مرة و كانت تعطي اشارات لوحدها و الغريب اكثر ان الطريق ال احنا عليه بدأت الشمس تغرب و بدأ يحل الظلام بس ال مريحني في كل ده ان احنا قربنا نوصل.... شغلت اغنية لعمرو دياب و بدأ معتز يغني معاها و انا شاركته الغناء مع ان صوته وحش بس طرب عظيم فضلنا نغني لغاية ما وصلنا المكان... بصيت لمعتز و قولتله:" هو ده مكان يا معتز انا فاكر كويس كان جمب الشجرة ده بضبط" معتز بصلي و قالي: "انت متأكد انك دفنت
القطة" قولتله: "ايوة بتسأل ليه" قالي: "عشان انا شايفها قدامي......" قولتله: "فين يبني انا مش شايف حاجة انت شكلك بتهلوس من الخوف يلا انزل انزل" قالي: "حاضر يا كساب" و نزلنا من العربية و قربنا ناحية الشجرة ال دفنت جمبها القطة و بدأت احفر لغاية ما وصلت للمكان ال دفنت في بس المفجأة اني ملقتش القطة....... دورت في اكثر من مكان حول الشجرة وحفرت بس مش لاقيها اكنها اتبخرت ده مش معناه غير حاجة واحدة بس ان القطة اصلا مش ميتة......
معتز قالي: "اي يا كساب سرحان في اي" قولتله: "احنا لازم نمشي من هنا بسرعة احنا لازم نخرج من هنا ده فخ يا معتز ده فخ" و قبل ما نتحرك و نوصل للعربية العربية انفجرت....... شوفت يا معتز شوفت مش قولتلك فخ القطة اصلا مش ميتة القطة عايشة ابن الملك حكمدار عايش و كل الوقت ده انا مفكره ميت كل الوقت ده كنت في عذاب عشان شخص عايش.... معتز قالي بصدمة: "قصدك اي قصدك ان القطة عايشة و انت تتعذب بسببها طب ازاي و ازاي الملك حكمدار مش سيبك في حالك و ابنه عايش"
قولتله: "انا مش عارف بس ال اعرفه دلوقتي ان احنا لازم نخرج من هنا احنا لازم نلاقي عربية و نخرج" و قبل ما اكمل كلامي شوفت القطة قدامي بس المرادي حجمها زي حجم الاسد حجمها كبير جدا و بصالي... قولت لمعتز: "شايف يا معتز ال انا شايفه شايف" قالي: "شايف عشان تصدقني لما قولتلك اني شايفها احنا لازم نهرب يلا يا كساب" و قبل ما نهرب في حاجة شدتنا من رجلينا لتحت حاجة بتشدنا جامد اوي و فجأة.... يتبع...