جسد زوجتي المرعب رعب

جسد زوجتي المرعب رعب

0 المراجعات

ومن هنا تبداءالقصه: :::::::::::لاقي مواصفاتي اللي بدور عليها....  قومت جهزت نفسي وست الكل حضرتلي الفطار وفطرت ونزلت....  وصلت المستشفي وقولت صباح الخير وكالعادة الممرضة منار الفراشات اترسمت على أخدت نفسها وقالت بهدوء صباح الخير يا دكتور فارس....  أظبطي نفسك يا منار جرا ايه قولتلك أنا مترهبن مش هتجوز....  لقيتها فجأه أتحولت وقالت طيب يا دكتور ادخل يلا شوف شغلك فيه واحده لقيوها غرقانه مستنينك تيجي تبص عليها علشان تمضي على تصريح الدفن وسابتني ومشيت.....  ضحكت وقولت البت دي مجنونه......  جهزت نفسي وليست النيوفرم بتاعي ودخلت على الغرقانه شوفت بنت تقريباً في سن العشرين طولها 160سم وزنها 60 كيلو أيوه هي مواصفاتي اللي أنا عايزها لكنها ماتت....  حزنت لدرجة أني بكيت وأنا ببصلها وفجأة البنت فاقت شنقانه وفضلت تكح.....   فرحت لما فاقت وبدأت أسعفها وعاملت معاها اللازم ونسبتها ترتاح طلعت بعدها كان عندي عملية خلصتها وروحت اطمن علي البنت الغرقانه....  دخلت لاقيتها نايمه كانت شبه الملايكه فضلت أتأمل فيها شويه وبعدها مشيت ورجعت للبيت وأنا مبسوط جداً ودخلت علي امي وقولتلها أخيراً يا ماما لقيت مواصفاتي...  أمي قالت بركه انك هتتجوز وانبسطت جداً اني خلاص قررت اتجوز وبعدها أكلت وفضلت افكر فيها لغاية ما نمت.....  "البنت" :فاقت واحده واحده أنا فين جات الممرضه وقالتلي أطمني أنتي بخير وإن شاء الله بكره الدكتور هيكتبلك علي خروج.... هديت شويه وبعد كده نمت.....  لما صحيت شوفت واحد واقف في وشي ومبتسم أتخضيت اول ما شوفته قال حمدالله على السلامه متخافيش أنا الدكتور فارس اللي متابع حالتك.....  =الله يسلمك يا دكتور....  -انتي كنتي هتموتي بس الحمد لله ربنا ستر،أنتي أسمك إيه... =ريم اسمي ريم ... وبدأت تبكي...  -أهدي بس واحكيلي قتك....   وبدأت ريم تحكي "كنت عايشه مع أبويا وأمي وأخواتي البنات التلاته أبويا كان معاملنا اسوء معامله تخيل كان مخلينا نشتغل في محلات بيع الملابس وياخد فلوسنا يشرب بيها مخدرات اخواتي اتخنقوا وهربوا واحده ورا التانيه فضلت أنا رماني علشان الفلوس لراجل أكبر مني ب٣٥ سنه اخواتي البنات رجعوا تاني بس رجعوا متجوزين واحده تاجر مخدرات وواحده حرامي والتالته حرامي برضوا كلهم رجعين حوامل علشان كده يا دكتور بعد ما البنات ولاد جوزي اللي مقام جدي قررت انتحر ورميت نفسي في الميه.....  أنا حزنت على ظروفها وقررت أن هي دي اللي هتجوزها خصوصاً أن ملهاش حد تقريباً غيري.....  فكرت فكره جهنمية عرضت عليها تشتغل عند أمي وفهمتها أنها ست كبيره طيبه عايشه لوحدها هتعيشي عندها تخدميها إيه رأيك....  رنيت علي أمي وفهمتها أنها تمثل كأنها مش أمي وعايشه لوحدها ومحتاجة حد يخدمها، وأخدت ريم وروحت عند أمي أول ما وصلت أمي قالت جرا ايه يا دكتور فارس بطلت تسأل عن خالتك جوهر ومين البنت القمر دي.....  رديت وقولت لها أبداً ياست جوهر انتي عارفه أن المرضى بيزيدوا مش بيقلوا وبعدين هما يومين اللي أنشغلت عنك فيهم سلمي على ريم اللي هتقعد معاكي أسيبكم تتعرفوا على بعض ولو أحتاجتي حاجه رني عليا يا ست جوهر.....  وخرجت طلعت أبات فوق السطوح وأنا مبسوط اني أخيراً لقيتها.....  شهرين وأنا بنام علي السطح أنا كنت بكره أروح اشتري حاجه من السوق أمي بقي أنتهزت الفرصه وبقيت كل يوم ترن وتطلب مني طلبات اجيبها من السوق وبصراحه انا كنت باخد بالساعه والساعتين في السوق علشان ألاقي حجه أشوف بيها ريم.......  "ريم" :الدكتور فارس الله يكرمه ساعدني لما جابني عند الست جوهر ست حنينه اوي وطيبه اوي اوي اعتبرتني كأني بنتها باكل معاها وبنام معاها.....   وقالتلي هعملك اختبار لمدة عشر ايام ولو نجحتي فيه هقدملك مفاجأة وكان طلبها اطبخ واخدم كويس ومن الناحيه دي أنا طباخه ماهره.....  وعدوا العشر ايام وقالتلي مبروك يا ريم كسبتي الاختبار بكره الصبح أن شاء الله أول ما تصحي من النوم هتكون هديتك جاهزه.....  وتاني يوم الصبح صحيت من النوم لقيتها واقفه في نص :::النهايه: :::::

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

86

متابعين

10

متابعهم

0

مقالات مشابة