شيطانه من الأنس رعب

شيطانه من الأنس رعب

0 المراجعات

::::ومن هناتبداءالقصه: :::::.وقفلت الباب بكل هدوء .بعد عشر دقايق سمعت صريخ .والخدامين بيجروا علي مكان الجثه .وماهر بيصرخ ويبكي من الصدمه ..وبيقول مراتي ..وابني ماتواااا  يا نوراا. ...يا نورااااا .كان في حاله صدمه .وعقله رافض الواقع ...صباح .خرجت وعملت نفسها مصدومه وتصنعت البكاء والحزن .الخبر انتشر في البلد بسرعه ..واعمام ماهر وابن عمه حمدان ال صباح حبته .والبلد كلها جت عند البيت ..دخل حمدان ..وشاف الجثه  وقال .. حمدان .محدش يحرك الجثه من مكانها ..انا هتصل بالمباحث .. وصلت المباحث .وصورت مكان الحادثه .وخدت اقوال كل الموجودين .ورفعوا الجثه من علي سكينه المحراث ...وجت  اسعاف خدتها علي ☠️☠️☠️☠️ المستشفي .للتشريح .واصدار تقرير الطبيب الشرعي ... ال قال تاني يوم .ان المرحومه فقدت توازنها وسقطت من علي السطح وان الجثه لا يوجد بها اي علامات تدل علي عنف او قتل عمد .واغلقت القضيه بعد سماع الشهود وقيدت قضاء وقدر ..مهران فضل في حاله حزن شديد .ومبيخرجش من قوضته .ولا بياكل ولا بيكلم حد .الحجه ام محمود .المرض زاد عليها .من كتر الحزن .وفقدت بصرها نهائي..والحزن مخيم علي البيت ........ وفاه محمود ومن بعده نورا اثار الشكوك في قلب الجميع .وفي قلب حمدان وكان بيشك في صباح .ومكنش مستريحلها وكان بيبصلها نظرات ريبه وشك .وهيا في المقابل كانت تنظرله بنظرات حب واعجاب هو الانسان الوحيد ال حبته بعد اخوها ..وهو الامل الوحيد ال ممكن يروي قلبها بالحنان والحب .عشان يرجع ينبض بالرحمه .ويشعر بالحياه ...صباح بعد وفاه نورا ب ٧ ايام واتقفلت القضيه ..والموضوع هدي.. بالليل لبست عبايتها السودا واتنقبت .وخرجت من الباب الخلفي .عشان محدش يشوفها وراحت لبيت بيومي !!! صباح خبطت ع الباب وبيومي فتحه لاقها قدامه  بيومي ....مين ؟!! ست الناس بنفسها .يا اهلا وسهلا خشي .. وبعد ما اتاكد ان مفيش حد وراها قفل الباب  بيومي ..خير يا ست الناس .ايه الزياره ال علي فجأه دي  صباح ...انت ال يشوف وشك يش .يشوف خير  بيومي ... صدقتي  صباح ...هجيبلك من الاخر عشان مش فضيالك ....ماهر  بيومي ..يبقي الله يرحمه  صباح... لا .لا.لا .انت ايه مفيش في قلبك رحمه ..لسه مراته واخوه ميتين ومبيخرجش من قوضته ولا بياكل ولا بيشرب .عاوز تقتله !! بيومي . بيبصلها باستغراب ..  صباح .... هتعمله سحر  بالجنون ..وترسل عليه الهواتف .يندهوله من كل مكان حواليه .باسم نورا ....اظن حاجه سهله جدااا..تعرف ولا اعلمك بيومي ..ولما هيا سهله ما تحضريهم انتي  صباح ...لا ..طلبتهم كتير .متستحميش . واكل ال علي مزاجهم..وانا مبحبش حد يتحكم فيا .ولا بحب الزن الكتير ..  بقلم .ابراهيم الابيض ☠️☠️☠️  بيومي .حاضر ياست الناس ... طب وال....قطعته صباح  صباح .... خلص وال انت عاوزه هدهولك ☠️☠️☠️☠️☠️ وقمت عشان  تمشي ومشيت خطوتين ووقفت وقالت  صباح ...كنت هنسي .. البت خديجه .تشوف الجن ال طلقته عليها .وتبعده عنها خالص ..انا عارفه انك قاصدها  بيومي ... طب خليه تيجي .. قاطعته صباح  صباح .مش هتيجي .وال اقوله يتنفز  بيومي .حاضر ☠️☠️☠️☠️☠️ ومشيت صباح  وقفلت الباب وراها  ---------------------------بعد مرور عشره ايام ...صباح نايمه بالليل في قوضتها .الباب بيخبط بالراحه .... صباح .مين  -------- افتحي يا صباح انا حسن  صباح .قامت فتحت الباب .حسن دخل بسرعه وقفل الباب وراه .صباح كانت بقميص النوم   صباح ...انت اجننت .افرض حد شافك هتودينا في داهيه  حسن .... مين ال هيشوفنا .ماهر ماشي زي المجنون في البلد .عمال يقول .ايوه يانورا .انتي فين .انا جاي اهوه .يا نورااا . يا نورا ..والعيال ماشيه وراه .وكل ال يشوفه يصعب عليه .ويخبط كف ع كف  .وامي ..نايمه مريضه مش داريه بل حوليها ..والخدامين ال هيكلم هقتله ...صباح انا خلاص جبت اخري .وراح حضنها.صباح سابته يحضنها شويه .وراحت زقته بأيدها .وقالت .بدلع صباح وبعدين معاك يا حسن .انا مش قدك  حسن . حضنها تاني .سابته شويه .وبعدين زقته . صباح .بس يا حسن بقا ..انا جسمي ساب .وزقته تاني  حسن . كان وصل لقمه الاثاره .ووشه احمر   حسن ..وانا خلاص .مش قادر .ومسك راسها بأيده وباسها .سابته لحد ما خلص البوسه براحته ..وراحت زقاه . صباح .بصوت كله دلع ...بس بقا .حرام عليك  حسن ..وكان خلاص عرق ..وجسمه ولع ..وقال ..انتي ال حرام عليكي  .. صباح .بدلع .خلاص ياحسن .انا مش قادره اتحمل اكتر من كدا ..وقعدت ع السرير  حسن ..ولا انا.ابوس رجلك ..يلا ..ونزل قعد يبوس في رجلها.وهيا بتبصله بصه كلها كرهه وغل .وهو مش شايفها  صباح ..خلاص ياحسن .كلها كام يوم واربعين محمود يعدي .ونكتب الكتاب .ونعمل كل ال عوزينه  حسن ..لسه هستني كام يوم .يلا دلوقتي  صباح ..اعوذ بالله . حرام لا ..احنا اتفقنا .من الاول .علي الحلال  وقطع .كلامهم صوت ماهر .بيزعق بصوت عالي  ماهر ..نوراااا ..انتي فين ..انا سامعك يا نوراااا .ويبكي ..بس مش شايفك ..يا نوراااا  حسن ...الله يخرب بيتك .ايه ال جابك دلوقتي  صباح... بخبث ..يالهوووي ..دا .لو شافك  هيفضحنا في البلد كلها ..وفتحت الباب ..امشي يلا بسرعه  خرج حسن من الباب بسرعه .وصباح قفلت الباب وراه  ومسحت بقها بقرف . وقالت .اتفوااا  ..يتك القرف ..باستك عقربه  -----------------------☠️☠️☠️☠️☠️ بعد كام يوم ....صباح قاعده .قعدتها المفضله تحت تكتيبه العنب .وندهت علي خديجه  خديجه ....نعمين يا ستي  صباح .... عامله ايه دلوقتي يازفت  خديجه . الحمدلله . صباح .لسه حد بيجيلك في الحلم  خديجه ... الحمدلله ياستي .ربنا شفاني  صباح ..تمام ....تروحي للتربي ..وتديله الفلوس دي ...وتقوليله ستك .عاوزه حوش كبير .وفي وسطه شجره. ويعمل تربه علي اليمين وتربه علي الشمال والشجره تبقي في النص .والتربتين يكونوا واسعين .بطول وعرض قوضه .. ويبني سور عالي حواليهم .ولما يخلص يجيب المفتاح ويجيلي .عشان اديله بقيه حسابه  خديجه ... بس دول كتير اوي يا ستي  صباح ...ابن حلال ويستاهل ...يلا مع السلامه انتي  خديجه .حاضر  مشيت خديجه  . .صباح شافت حمدان جاي عليها ..قلبها دق ..وشها احمر وابتسمت  وقامت وقفت .. حمدان ...السلام عليكم  صباح ..وعليكم السلام اهلا وسهلا .وهيا مبتسمه  اتفضل يا حمدان .نورت  حمدان ..شكرا. ☠️☠️☠️ انا جاب اشوف مرات عمي ام محمود اطمن عليها وماشي  صباح ...كلك واجب يا حمدان انت تيجي في اي وقت  حمدان .بقرف ..طبعا اجي في اي وقت دا بيت عمي ....  وعايز اقولك كلمتين ..كل ظالم وله نهايه ..وربنا يمهل ولا يهمل ..ومبيضيعش حق مظلوم ابداااا ... وسابها ومشي  صباح ..راحت ابتسامتها .وزي ما يكون كلام حمدان خنجر واتغرز في قلبها ☠️☠️☠️ واترمت ع الكرسي ..ودموعها جريت علي خدودها من غير ما عنيها ترمش ---------- بعد مرور عشره ايام ..التربي جه لصباح ..وهيا قاعده نفس القعده تحت التكعيبه وشارده☠️☠️☠️ بتفكيرها .وبتتفرج علي الغيطان والفلاحين  التربي ..صباح الخير ياست هانم  صباح ..صباح الخير ...خلصت ال قولتلك عليه ☠️☠️ التربي ..كله تمام يا ست :::::::::النهايه: :::::::::::::

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

86

متابعين

10

متابعهم

0

مقالات مشابة