لعنه السحر الاسود

لعنه السحر الاسود

0 المراجعات

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨

الفصل الرابع:

بعد ان خديجه اعطت لهيثم الورقه والقلم وبدء برسم المربعات ووضع الارقام فيها بنفس الترتيب (٦٩٣٧٤٤١٨٥) واذا فجأة يجدوا المربعات تضئ ثم يظهر لهم نفس الكائن وينظر إليهم وهو مبتسم وهما واقفين امامه في حاله من الخوف ثم يقول:مش معقول هيثم؟كنت في انتظارك من سنين

هيثم بأندهاش:انت تعرفني؟!

الكائن:طبعا اعرفك..هيثم حفيد تلميذي وعبدي كامل..وهو كان فعلا كامل في كل حاجه حتي في طاعته ليا

هيثم بعصبيه مختلطه بالخوف:متقولش عبدك

الكائن:لا دا عبدي واكبر دليل علي كده انه بعتك ليا زاي ماطلبت منه بضبط..وبعدين ياهيثم دا انا وريتك بدايه جدك معايا

هيثم بأندهاش:يعني الحلم اللي شوفته ده كان حقيقة؟!

الكائن:اه كان حقيقة بس كنت طالب منه حفيده وبس لكن مكنتش اعرف انه هيبعت لي معاك هديه..شوفت بقي ازاي جدك كان بيعبدني بأخلاص؟

هيثم بأندهاش:هديه!!قصدك مين بالهديه؟!

الكائن:وهي في غيرها خديجه

هيثم بعصبيه:لا كله الا دي..كله الا دي

الكائن:ماهي مكنتش مقصوده بس لما قولتلها قريب جدا هتبقي تحت طوعي..زايك انت كمان ياهيثم

خديجه بخوف:لا لا لا..هو قصده اي ياهيثم فهمني..قولي هو يقصد اي؟

فيأخذها هيثم في حضنه قائلاً:اهدي ياخديجه مش هيقدر يعملك حاجه

خديجه بهستريه:لا مش ههدي..مش ههدي

ثم تسقط علي الارض مغمي عليها في وسط تبسم من هذا الكائن

.................................................…

من جانب اخر في منزل سيد:

نجد مني وسيد نائمين علي السرير ثم ينظر سيد إليها قائلا:طب وبعدين يامني هنفضل نتقابل في الدرا كده كتير

مني:اومال انت عاوز اي؟

سيد:نتجوز

مني بأندهاش:نتجوز!!انت اتجـ.ننت دي شيماء كانت تروح فيها

سيد:ومين اصلا اللي هيعرفها..احنا هنتجوز في السر..وبعدين انتي عارفه وانا عارف اني اتجوزت شيماء عشان اوصلك

مني:عارفه كل الكلام ده بس مش هينفع نعمل كده

سيد:لي مش هينفع انا بحبك وانتي بتحبيني..امشي ورا دماغي وشيماء مش هتعرف اي حاجه

مني:حاضر المهم اني ابقي معاك ياحبيبي

سيد:خلاص..هي شيماء هترجع امتي؟

مني:مش هترجع هي مصممه علي الطـ.لاق

سيد:طب كويس..تعرفي تيجي لي بكره الصبح

مني:اه هعرف

سيد:خلاص تعالي بكره الصبح وهتلاقي المأذون والشهود موجودين

مني بأندهاش:اي دا! بسرعه كده؟!

سيد:اه خليني احس انك مراتي فعلا

ثم تقوم بأحتضانه وتقول:انا بحبك اوي ياسيد

سيد:وانا كمان بحبك

................................................…

في المستشفى:

نجد هيثم واقف امام غرفه العمليات في حاله من القلق ثم يأتي والد ووالدته خديجه ويقترب والد خديجه من هيثم قائلاً:اي اللي حصل لبنتي؟بنتي مالها؟

هيثم:متقلقش حضرتك هي بخير ان شاء الله..هي بس وقعت في الكليه واضطروا انهم ينقلوها للمستشفي

والدها:يارب تكون كويسه يارب

ثم يخرج الدكتور من غرفه العمليات فيذهب إليه والدها قائلاً:خير يادكتور طمني علي بنتي؟

الدكتور: الحمدلله اننا لاحقنها..كانت اعراض جلطه بس الحمدلله لاحقنها قبل ماتنتشر ومنعرفش نسيطر عليها

والدها بأندهاش:جلطه؟!

الدكتور:اه بس الحمدلله لاحقنها...بس هي لازم تقعد شويه في المستشفى لغايه اما نتأكد ان حالتها استقرت..عن اذنكم

ثم يتركهم الدكتور ويذهب وبعدها تخرج خديجه علي السرير وهي نائمه فينظر إليها والديها وهم يبكون ثم يذهبوا خلفها ولكن الممرضين يمنعوهم من الدخول الي حين استقرار حالتها ثم ينظر والدها الي هيثم:متشكرين يابني علي وقفتك جمبنا دي

هيثم:علي اي حضرتك انا مكنش ينفع اسيب خديجه في الحاله دي

والدها:متشكرين يابني وتقدر دلوقتي تروح واحنا هنقعد معاها

هيثم:لا مش هروح وهقعد معاكم لغايه اما نطمن عليها

والدها:يابني مش هينفع عشان خاطر اهلك

هيثم:لا عادي انا هكلمهم وهقعد معاكم لغايه اما تقوم بالسلامه

والدها:اللي تشوفوا يابني

ثم يذهب هيثم ويتصل بسماح والدته ويخبرها بأنه سيقضي الليل بجانب خديجه فتوافق ثم يجلس هيثم بجانب الغرفه ويظل جالس حتي يغلب عليه النعاس ثم يفتح عيناه يجد نفسه في منزل جده فيندهش من وجوده في المنزل ولكن يجد باب المنزل ينفتح ويدخل جده ومعه جدته ثم يغلق الباب وينظر جده الي جدته قائلاً:اي رأيك بقي يافوزيه في الشقه دي؟

فوزيه:حلوه اوي ياكامل وكبيره هتكفينا احنا والبنات

كامل:لا ولسه اما تشوفي بقيت الاوض هتعجبك اكتر

فتبدأ فوزيه في التجول في جميع غرف المنزل حتي تصل الي غرفه كامل وتفتحها ولكنها تندهش من شكلها الغريب ولكن في نفس اللاحظ اخرج كامل من جيبه سكـ.ينه وذبـ.حها فتسقط علي الارض وهي تنـ.زف وتلفظ انفاسها الاخيره وفجأه يظهر الكائن وهو مبتسم قائلاً:انت كده قدمت ولاءك ليا..بس ناقص حاجه واحده

كامل:اي هي؟

الكائن:خد الورقه دي واكتب عليها اسمك بدـ.مها

فأذا بكامل يأخذها ويده ترتعش ويبدأ بطلتيخ يده ثم يكتب اسمه ويعطيها للكائن فيأخذها الكائن ويضحك ضحكه شريـ.ره قائلاً: دلوقتي اقدر اقولك اهلا بيك في ملكوتي ياكامل...…

والي اللقاء في الفصل الخامس وكان معاكم  إيمان ♥️♥️♥️♥️

التعليقات ( 0 )
الرجاء تسجيل الدخول لتتمكن من التعليق
مقال بواسطة

المقالات

5

متابعين

6

متابعهم

3

مقالات مشابة